Honda Jazz 1.4 i-VTEC Executive - test
Oglądana z zewnątrz, pękata Honda Jazz może budzić mieszane uczucia. Wystarczy jednak zajrzeć do środka, aby zapomnieć o estetycznych dylematach.
Jednobryłowa, wysoka konstrukcja nadwozia przekłada się na pojemne i przestronne wnętrze. W Jazzie zastosowano na dodatek kilka sztuczek, które czynią kabinę jeszcze pojemniejszą i bardziej przyjazną użytkownikowi. W aucie jest sporo poręcznych schowków oraz bardzo przydatny, zwłaszcza dla osób o wygórowanych potrzebach przewozowych, sprytny system składania siedzeń. Można je z łatwością aranżować na przeróżne sposoby - łącznie z opcją uniesienia siedzisk foteli tylnej kanapy. Dzięki temu przed nimi można pionowo ustawić i wygodnie przewieźć całkiem wysokie przedmioty.
Honda Jazz 1.4 i-VTEC Executive
Honda Jazz 1.4 i-VTEC Executive - test (czytaj artykuł)
Silnik tak jak nadwozie - budzi sprzeczne uczucia. Z jednej strony to typowy "japończyk": ożywia się dopiero na wysokich obrotach. Z drugiej: da się nim jednak jeździć ekonomicznie. Dowód? Rzadko zdarza się, by zużycie paliwa w testowanych autach było tak bliskie danym fabrycznym.
Jazz to małe, zwinne auto, w którym udało się zamknąć dużą przestrzeń. A do beczułkowatego wyglądu można się z czasem przyzwyczaić.
Plusy:niskie zużycie paliwa, przestronna i funkcjonalna kabina, duży bagażnik, bogate wyposażenie
Minusy:brak diesli w ofercie, dynamiczne przyspieszanie wymaga wkręcania silnika na wysokie obroty (nie każdy to lubi)
Marcin Klonowski
Silnik | benzynowy |
Pojemność skokowa | 1339 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 100 KM/6000 |
Maks. moment obrotowy | 127 Nm/4800 |
Skrzynia biegów | manualna/5-bieg. |
Napęd | przedni |
Pojemność bagażnika | 375/892 l |
Opony | 185/55 R16 |
Wymiar (dł./szer./wys.) | 390/170/153 cm |
Rozstaw osi | 250 cm |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 182 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,9 s |
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) | 6,6/4,8/5,5 |
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km) | 6,8/5,0 |