Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle - test

Zamiana diesla 2.2 na nową jednostkę 1.6 i-DTEC wyszła Hondzie CR-V na dobre.

Honda CR-V
Honda CR-VMotor

Honda CR-V przeszła lifting, który na pozór odmienił ją w niewielkim stopniu. Nowe reflektory i tylne lampy, osłona chłodnicy, zderzak, lepsze materiały we wnętrzu - takie modernizacje widoczne są właściwie tylko w bezpośrednim porównaniu z modelem sprzed zmian.

Niby wszystko poprawnie, a wiele elementów obsługi przeniesiono z chwalonej za oryginalność deski Civica, ale kokpit CR-V jest poważny aż do bólu. Przynajmniej jakość montażu jest wysoka. Motor
„Trójwymiarowy” prędkościomierz to jeden z oryginalniejszych detali. Motor

Jest jednak coś, co sprawia, że odmłodzona wersja od poprzedniczki różni się dość znacznie. Miejsce 2,2-litrowej jednostki wysokoprężnej zajął silnik o pojemności zaledwie 1,6 litra. Ruch raczej ryzykowny, dotychczasowy napęd cieszył się znakomitą opinią.

Mały i oszczędny

Mnóstwo miejsca, wygodne fotele. Duży plus za świetne trzymanie w zakrętach. Motor
Świetne miejsce, nawet na długie podróże. Przestronność na poziomie minivana. Motor

Pierwsze obawy budzić może dynamika tak małego silnika. Od 2013 r. w ofercie znajduje się odmiana o mocy 120 KM. Teraz debiutuje jednak wariant 160-konny, wyposażony w dwie turbosprężarki. Jak się okazuje, temat niedostatku mocy nie istnieje. CR-V na pewno nie ma duszy sportowca, ale do zwykłej, codziennej jazdy nadaje się idealnie. Bez żadnej zwłoki reaguje na dodanie gazu i to już w najniższym zakresie obrotów, sprawnie radzi sobie np. przy wyprzedzaniu ciężarówek czy jeździe po autostradzie. Silnik nie sprawia wrażenia, jakby się męczył z dużym autem, przeciwnie, radzi sobie z nim z lekkością. A że wynik rozpędzania do 100 km/h na poziomie 10 s nie wygląda zbyt efektownie? W praktyce to nie przeszkadza.

Ale nawet lepiej od dynamiki wygląda sprawa zużycia paliwa. Powiedzieć, że 160-konny CR-V zadowala się niewielkimi ilościami oleju napędowego to za mało. To prawdziwy abstynent. Przy jednostajnej, spokojnej jeździe z prędkościami 80-100 km/h można uzyskać wynik oscylujący wokół 5 l/100 km. Jazda w tempie autostradowym czy dynamiczne przemieszczanie się w gęstym ruchu ulicznym podnosi ten rezultat raptem do 8 l/100 km. Średnio, bez żadnego wysiłku można uzyskać wynik rzędu 7 l/100 km. To oczywiście więcej niż deklaruje producent, ale i tak mamy do czynienia z jednym z najoszczędniejszych aut w swojej klasie. Może nawet najoszczędniejszym.

Prawie minivan

Prawie 600 litrów pojemności to wynik bliższy SUV-om o rozmiar większym. Motor

CR-V po zmianach pozostało wygodnym autem rodzinnym. Ma przestronne wnętrze, nawet z tyłu miejsca wystarczy dla osób o wzroście dwóch metrów. Jest olbrzymi, blisko 600-litrowy bagażnik, który w razie potrzeby można powiększyć jednym ruchem ręki - wystarczy zwolnić dźwignię w bagażniku lub pociągnąć za taśmę przy fotelu. Szkoda tylko, że wystrój wnętrza jest taki smutny. Wszystko wygląda bardzo zachowawczo.

Dzięki dość miękkiemu zestrojeniu zawieszenia auto świetnie spisuje się na drogach gorszej jakości. Jednak nawet przy gwałtownych manewrach CR-V zachowuje się spokojnie i przewidywalnie. Napęd na cztery koła - standardowy dla wersji 1.6 160 KM - działa tak jak powinien, czyli dla kierowcy zupełnie nieodczuwalnie. Nie ma mowy o buksowaniu kół, nawet przy gwałtownym przyspieszaniu na luźnej nawierzchni.

Pozostaje kwestia ceny. Nominalnie za auto trzeba zapłacić co najmniej 130 tys. zł, co oczywiście nie jest niską kwotą. Z drugiej strony, na tle rywali nie jest to suma wygórowana.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle: podsumowanie

Plusy

  • niezwykle niskie zużycie paliwa jak na samochód tej klasy,
  • wystarczająca dynamika,
  • przestronne i praktyczne wnętrze,
  • wysoki komfort jazdy.

 Minusy

  • smutny, nieco archaiczny wygląd wnętrza,
  • stosunkowo wysoka cena zakupu.

Honda najwyraźniej wyspecjalizowała się w udanych silnikach wysokoprężnych. To bardzo mocny punkt auta.

Auto po liftingu ma zmienione, LED-owe światła i dłuższą chromowaną listwę z logo Hondy.Motor

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle - czytaj test

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle Motor
 
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Lifestyle
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1597 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
160 KM/4000
Maks. moment obrotowy
350 Nm/2000
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce
tarcze wentylowane/tarcze
Długość/szerokość/wysokość
461/182/169 cm
Rozstaw osi
263 cm
Średnica zawracania
11,7 m
Masa/ładowność
1669/501 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
589 l/1669 l
Poj. zbiornika paliwa
58 l (ON)
Opony
225/60 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
202 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,8 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,0 s →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,1 dB
Zużycie paliwa
Dane producenta*
5,5/4,7/5,1
Teoretyczny zasięg
1140 km
Dane testowe*
7,9/6,1/7,0
Rzeczywisty zasięg
830 km
Cena
139 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 21/2015

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas