Honda Civic 1.8 i-VTEC - test

Klinowata sylwetka Civica może sugerować sportowy charakter, jednak auto nastawione jest bardziej na komfort.
Klinowata sylwetka Civica może sugerować sportowy charakter, jednak auto nastawione jest bardziej na komfort.Auto Moto
Wyłupiaste tylne lampy to niezbyt udany pomysł – zaburzają proporcje auta.
Wyłupiaste tylne lampy to niezbyt udany pomysł – zaburzają proporcje auta.Auto Moto

Honda Civic 1.8 i-VTEC

Dzielone siedzisko kanapy można unieść do pionu i zablokować w tej pozycji dźwignią. Zyskujemy dodatkową wysokość.
Dzielone siedzisko kanapy można unieść do pionu i zablokować w tej pozycji dźwignią. Zyskujemy dodatkową wysokość.Auto Moto
Czerwone pole od 6700 obr./min? Kiedyś po Hondach spodziewać się można było dużo więcej.
Czerwone pole od 6700 obr./min? Kiedyś po Hondach spodziewać się można było dużo więcej.Auto Moto
Kolor pasków przy prędkościomierzu zależy od stylu jazdy.
Kolor pasków przy prędkościomierzu zależy od stylu jazdy.Auto Moto
Niektóre funkcje menu dostępne są tylko po zatrzymaniu auta – to na co dzień bywa denerwujące.
Niektóre funkcje menu dostępne są tylko po zatrzymaniu auta – to na co dzień bywa denerwujące.Auto Moto
Na jednym ekranie zmieściło się sporo informacji, m.in. średnie i chwilowe zużycie paliwa.
Na jednym ekranie zmieściło się sporo informacji, m.in. średnie i chwilowe zużycie paliwa.Auto Moto
Wraz ze składaniem oparcia, obniża się siedzisko, przez co cała powierzchnia ma równą podłogę.
Wraz ze składaniem oparcia, obniża się siedzisko, przez co cała powierzchnia ma równą podłogę.Auto Moto
Dużo miejsca na nogi, sporo na głowę. Tylna kanapa Civica zapewnia godziwe warunki podróży.
Dużo miejsca na nogi, sporo na głowę. Tylna kanapa Civica zapewnia godziwe warunki podróży.Auto Moto
Przednie fotele zamontowano wysoko. Nic dziwnego, pod nimi jest bak.
Przednie fotele zamontowano wysoko. Nic dziwnego, pod nimi jest bak.Auto Moto
Na desce rozdzielczej dużo się dzieje, ale z czytelnością nie ma problemów. Porządne wykończenie, kierownica świetnie leży w dłoniach.
Na desce rozdzielczej dużo się dzieje, ale z czytelnością nie ma problemów. Porządne wykończenie, kierownica świetnie leży w dłoniach.Auto Moto
Klasyczny hamulec ręczny. Obsługuje się go o wiele wygodniej, niż taki „nowoczesny” – elektryczny.
Klasyczny hamulec ręczny. Obsługuje się go o wiele wygodniej, niż taki „nowoczesny” – elektryczny.Auto Moto
Złącza dla odtwarzaczy muzyki są w schowku w podłokietniku.
Złącza dla odtwarzaczy muzyki są w schowku w podłokietniku.Auto Moto
Obsługi komputera trzeba się nauczyć. Wymaga wprawy.
Obsługi komputera trzeba się nauczyć. Wymaga wprawy.Auto Moto
W wersji Sport, nie ma przycisku do włączania silnika. Razi tania zaślepka.
W wersji Sport, nie ma przycisku do włączania silnika. Razi tania zaślepka.Auto Moto
Przycisk „Econ” aktywuje oszczędny tryb pracy auta.
Przycisk „Econ” aktywuje oszczędny tryb pracy auta.Auto Moto
Bagażnik przypomina wielkie pudło – jest szeroki, głęboki, a ściany są prostopadłe do podłogi.
Bagażnik przypomina wielkie pudło – jest szeroki, głęboki, a ściany są prostopadłe do podłogi.Auto Moto
Schowek pod podłogą ma 71 litrów i 20 cm głębokości. Bardzo praktyczna skrytka.
Schowek pod podłogą ma 71 litrów i 20 cm głębokości. Bardzo praktyczna skrytka.Auto Moto
Klinowata sylwetka Civica może sugerować sportowy charakter, jednak auto nastawione jest bardziej na komfort.
Klinowata sylwetka Civica może sugerować sportowy charakter, jednak auto nastawione jest bardziej na komfort.Auto Moto
Zamiast szklanego przedniego pasa – panele z czarnego plastiku. To bardziej konwencjonalne rozwiązanie.
Zamiast szklanego przedniego pasa – panele z czarnego plastiku. To bardziej konwencjonalne rozwiązanie.Auto Moto
Wyłupiaste tylne lampy to niezbyt udany pomysł – zaburzają proporcje auta.
Wyłupiaste tylne lampy to niezbyt udany pomysł – zaburzają proporcje auta.Auto Moto
Na desce rozdzielczej dużo się dzieje, ale z czytelnością nie ma problemów. Porządne wykończenie, kierownica świetnie leży w dłoniach.
Na desce rozdzielczej dużo się dzieje, ale z czytelnością nie ma problemów. Porządne wykończenie, kierownica świetnie leży w dłoniach.Auto Moto

Zobacz również:

    Ponad 40 lat historii - osiem poprzednich generacji Hondy Civic

    5. Generacja 1991–1995 - w tym okresie wyprodukowano 10-milionowy egzemplarz. Auta powszechnie spotykane do dziś.
    5. Generacja 1991–1995 - w tym okresie wyprodukowano 10-milionowy egzemplarz. Auta powszechnie spotykane do dziś.Honda
    7. Generacja 2000-2005 - pożegnanie ze sportem, powitanie z rodziną. Hatchback to prawie minivan. Sedan – z wersją hybrydową.
    7. Generacja 2000-2005 - pożegnanie ze sportem, powitanie z rodziną. Hatchback to prawie minivan. Sedan – z wersją hybrydową.Honda
    4. Generacja 1987-1991 - pojawiają się silniki z czterema zaworami na cylinder i systemem zmiany faz rozrządu VTEC.
    4. Generacja 1987-1991 - pojawiają się silniki z czterema zaworami na cylinder i systemem zmiany faz rozrządu VTEC.Honda
    8. Generacja 2006-2011 - trudno o model bardziej odmienny od poprzednika. Ryzykowna stylizacja została świetnie przyjęta.
    8. Generacja 2006-2011 - trudno o model bardziej odmienny od poprzednika. Ryzykowna stylizacja została świetnie przyjęta.Honda
    3. Generacja 1983-1987 - znacząca przemiana, Civic wydoroślał. W tym czasie narodziła się też kultowa odmiana coupé – CRX.
    3. Generacja 1983-1987 - znacząca przemiana, Civic wydoroślał. W tym czasie narodziła się też kultowa odmiana coupé – CRX.Honda
    6. Generacja 1995-2000 - po raz pierwszy w ofercie pojawił się diesel – o pojemności 2 litrów. Silniki benzynowe: od 1,3 do 1,8 l.
    6. Generacja 1995-2000 - po raz pierwszy w ofercie pojawił się diesel – o pojemności 2 litrów. Silniki benzynowe: od 1,3 do 1,8 l.Honda
    2. Generacja 1979-1983 - dostępne były wersje 3-, 4- oraz 5-drzwiowe. Silniki o pojemnościach od 1,3 do 1,5 litra.
    2. Generacja 1979-1983 - dostępne były wersje 3-, 4- oraz 5-drzwiowe. Silniki o pojemnościach od 1,3 do 1,5 litra.Honda
    1. Generacja 1972-1979 - mały, tani samochód na czasy kryzysu paliwowego i wprowadzania norm czystości spalin.
    1. Generacja 1972-1979 - mały, tani samochód na czasy kryzysu paliwowego i wprowadzania norm czystości spalin.Honda

    Civic sedan – więcej niż kufer

    W ofercie oprócz hatchbacka znajduje się też wersja sedan (ceny od 71 500 zł). Różnice nie ograniczają się do sylwetki. Odmiana czterodrzwiowa ma np. wielowahaczowe zawieszenie tylne, ale nie jest wyposażona w system „magic seats”. Pojemność kufra – 440 l.
    W ofercie oprócz hatchbacka znajduje się też wersja sedan (ceny od 71 500 zł). Różnice nie ograniczają się do sylwetki. Odmiana czterodrzwiowa ma np. wielowahaczowe zawieszenie tylne, ale nie jest wyposażona w system „magic seats”. Pojemność kufra – 440 l.Auto Moto

    Dane techniczne: Honda Civic 1.8 i-VTEC

    Silnik
    benzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy, wolnossący, wtrysk wielopunktowy, 4 zawory na cylinder
    średnica cyl./skok tł.
    81,0/87,3 mm
    pojemność
    1798 cm3
    stopień sprężania
    10,6:1
    moc maksymalna
    104 kW/142 KM przy 6500/min
    maksymalny
    moment obrotowy
    174 Nm przy 4300/min
    Przeniesienie napędu
    skrzynia biegów
    6-bieg.,manualna
    napęd
    przedni
    przełożenia
    biegi do przodu
    I 3,142; II 1,869; III 1,303; IV 1,054; V 0,853; VI 0,727
    b. wst./p. główne
    3,307/4,111
    Układ jezdny
    przód
    kolumny McPhersona, amortyzatory gazowe, sprężyny śrubowe, stabilizator
    tył
    belka skrętna, amortyzatory, sprężyny śrubowe, stabilizator
    układ kierowniczy
    przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem
    Układ hamulcowy/koła
    przód
    tarcze wentylowane (293 mm)
    tył
    tarcze (276 mm)
    systemy wspomagania
    elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD), wspomaganie nagłego hamowani (BA), stabilizacja toru jazdy (VSA), kontrola trakcji, wspomaganie ruszania pod wzniesienie (HSA)
    opony testowe przód
    225/45 R17
    opony testowe
    tył
    225/45 R17
    marka i model
    Michelin Alpin
    felgi przód
    7 x 17 cali
    felgi tył
    7 x 17 cali
    średnica zawracania
    11,9 m
    Masy
    masa własna
    1378 kg
    dopuszczalna
    masa całkowita
    1750 kg
    ładowność
    372 kg
    rozkład masy przód/tył
    b.d.
    masa przyczepy
    z hamulcem
    1400 kg
    bez hamulca
    500 kg
    obciążenie haka hol.
    b.d.
    obciążenie dachu
    75 kg
    Pewną przeszkodą w pełnym wykorzystaniu pakownego wnętrza może okazać się umiarkowana ładowność. Cztery osoby z bagażami bez problemów zbliżą się do granicy 372 kg. Część ładunku można przewieźć na dachu – 75 kg to duży limit.
    Honda Civic 1.8 i-VTEC: wykres mocy/momentu obr.
    Honda Civic 1.8 i-VTEC: wykres mocy/momentu obr.Auto Moto
    Honda Civic 1.8 i-VTEC: prędkości na biegach
    Honda Civic 1.8 i-VTEC: prędkości na biegachAuto Moto
    Honda Civic 1.8 i-VTEC: najważniejsze wymiary
    Honda Civic 1.8 i-VTEC: najważniejsze wymiaryAuto Moto

    Honda Civic 1.8 i-VTEC: przyspieszenia

    0-100 km/h
    8,5 (9,4)* s
    0-120 km/h
    12,1 s
    0-140 km/h
    16,6 s
    60-100 km/h (IV bieg)
    8,5/11,4 s
    80-120 km/h (VI bieg)
    12,2/15,9 s
    prędkość maksymalna
    215 km/h*
    Niezły czas rozpędzania do 100 km/h i dobre wyniki w próbach przyspieszania na wyższych biegach, zwłaszcza jak na auto bez turbosprężarki. Do tego wysoka prędkość maksymalna – na dynamikę nie można narzekać.
    *dane fabryczne
    Wyniki pomiarów nie wyróżniają Civica na tle konkurentów. Subiektywnie – wrażenia są bardzo dobre, silnik ma przyjemny odgłos pracy. Niewielki szum powietrza.
    Wyniki pomiarów nie wyróżniają Civica na tle konkurentów. Subiektywnie – wrażenia są bardzo dobre, silnik ma przyjemny odgłos pracy. Niewielki szum powietrza.Auto Moto
    Pomiary zostały przeprowadzone na oponach zimowych, przy temperaturze powietrza około 0°C, co usprawiedliwia nie najlepsze rezultaty.
    Pomiary zostały przeprowadzone na oponach zimowych, przy temperaturze powietrza około 0°C, co usprawiedliwia nie najlepsze rezultaty.Auto Moto
    Wynik wyższy od danych producenta, ale rezultat niewiele przekraczający 8 l/100 km można zaakceptować.
    Wynik wyższy od danych producenta, ale rezultat niewiele przekraczający 8 l/100 km można zaakceptować.Auto Moto

    Honda Civic 1.8 i-VTEC

    rodzaj paliwa
    benzyna 95
    poj. zbiornika paliwa
    50 l
    zasięg wg spalania test.
    610 km
    emisja dwutlenku węgla
    145 g/km
    norma emisji spalin
    Euro 5

    Honda Civic 1.8 i-VTEC: ceny

    1.8 i-VTEC S
    70 700 zł
    1.8 i-VTEC Sport
    80 600 zł
    Trzeba pogodzić się z faktem, że kompaktowy samochód, z mocniejszym silnikiem i lepszym pakietem wyposażenia oznacza spory wydatek. 80 600 zł to dużo pieniędzy, ale Civic cieszy się dobrą reputacją, zatem nie ma konieczności wabienia klientów rabatami już na starcie.