Honda Civic 1.8 i-VTEC - test

Klinowata sylwetka Civica może sugerować sportowy charakter, jednak auto nastawione jest bardziej na komfort.
Klinowata sylwetka Civica może sugerować sportowy charakter, jednak auto nastawione jest bardziej na komfort.Auto Moto
Wyłupiaste tylne lampy to niezbyt udany pomysł – zaburzają proporcje auta.
Wyłupiaste tylne lampy to niezbyt udany pomysł – zaburzają proporcje auta.Auto Moto

Honda Civic 1.8 i-VTEC

Dzielone siedzisko kanapy można unieść do pionu i zablokować w tej pozycji dźwignią. Zyskujemy dodatkową wysokość.
Dzielone siedzisko kanapy można unieść do pionu i zablokować w tej pozycji dźwignią. Zyskujemy dodatkową wysokość.Auto Moto
Czerwone pole od 6700 obr./min? Kiedyś po Hondach spodziewać się można było dużo więcej.
Czerwone pole od 6700 obr./min? Kiedyś po Hondach spodziewać się można było dużo więcej.Auto Moto
Kolor pasków przy prędkościomierzu zależy od stylu jazdy.
Kolor pasków przy prędkościomierzu zależy od stylu jazdy.Auto Moto
Niektóre funkcje menu dostępne są tylko po zatrzymaniu auta – to na co dzień bywa denerwujące.
Niektóre funkcje menu dostępne są tylko po zatrzymaniu auta – to na co dzień bywa denerwujące.Auto Moto
Na jednym ekranie zmieściło się sporo informacji, m.in. średnie i chwilowe zużycie paliwa.
Na jednym ekranie zmieściło się sporo informacji, m.in. średnie i chwilowe zużycie paliwa.Auto Moto
Wraz ze składaniem oparcia, obniża się siedzisko, przez co cała powierzchnia ma równą podłogę.
Wraz ze składaniem oparcia, obniża się siedzisko, przez co cała powierzchnia ma równą podłogę.Auto Moto
Dużo miejsca na nogi, sporo na głowę. Tylna kanapa Civica zapewnia godziwe warunki podróży.
Dużo miejsca na nogi, sporo na głowę. Tylna kanapa Civica zapewnia godziwe warunki podróży.Auto Moto
Przednie fotele zamontowano wysoko. Nic dziwnego, pod nimi jest bak.
Przednie fotele zamontowano wysoko. Nic dziwnego, pod nimi jest bak.Auto Moto
Na desce rozdzielczej dużo się dzieje, ale z czytelnością nie ma problemów. Porządne wykończenie, kierownica świetnie leży w dłoniach.
Na desce rozdzielczej dużo się dzieje, ale z czytelnością nie ma problemów. Porządne wykończenie, kierownica świetnie leży w dłoniach.Auto Moto
Klasyczny hamulec ręczny. Obsługuje się go o wiele wygodniej, niż taki „nowoczesny” – elektryczny.
Klasyczny hamulec ręczny. Obsługuje się go o wiele wygodniej, niż taki „nowoczesny” – elektryczny.Auto Moto
Złącza dla odtwarzaczy muzyki są w schowku w podłokietniku.
Złącza dla odtwarzaczy muzyki są w schowku w podłokietniku.Auto Moto
Obsługi komputera trzeba się nauczyć. Wymaga wprawy.
Obsługi komputera trzeba się nauczyć. Wymaga wprawy.Auto Moto
W wersji Sport, nie ma przycisku do włączania silnika. Razi tania zaślepka.
W wersji Sport, nie ma przycisku do włączania silnika. Razi tania zaślepka.Auto Moto
Przycisk „Econ” aktywuje oszczędny tryb pracy auta.
Przycisk „Econ” aktywuje oszczędny tryb pracy auta.Auto Moto
Bagażnik przypomina wielkie pudło – jest szeroki, głęboki, a ściany są prostopadłe do podłogi.
Bagażnik przypomina wielkie pudło – jest szeroki, głęboki, a ściany są prostopadłe do podłogi.Auto Moto
Schowek pod podłogą ma 71 litrów i 20 cm głębokości. Bardzo praktyczna skrytka.
Schowek pod podłogą ma 71 litrów i 20 cm głębokości. Bardzo praktyczna skrytka.Auto Moto
Klinowata sylwetka Civica może sugerować sportowy charakter, jednak auto nastawione jest bardziej na komfort.
Klinowata sylwetka Civica może sugerować sportowy charakter, jednak auto nastawione jest bardziej na komfort.Auto Moto
Zamiast szklanego przedniego pasa – panele z czarnego plastiku. To bardziej konwencjonalne rozwiązanie.
Zamiast szklanego przedniego pasa – panele z czarnego plastiku. To bardziej konwencjonalne rozwiązanie.Auto Moto
Wyłupiaste tylne lampy to niezbyt udany pomysł – zaburzają proporcje auta.
Wyłupiaste tylne lampy to niezbyt udany pomysł – zaburzają proporcje auta.Auto Moto
Na desce rozdzielczej dużo się dzieje, ale z czytelnością nie ma problemów. Porządne wykończenie, kierownica świetnie leży w dłoniach.
Na desce rozdzielczej dużo się dzieje, ale z czytelnością nie ma problemów. Porządne wykończenie, kierownica świetnie leży w dłoniach.Auto Moto

Ponad 40 lat historii - osiem poprzednich generacji Hondy Civic

5. Generacja 1991–1995 - w tym okresie wyprodukowano 10-milionowy egzemplarz. Auta powszechnie spotykane do dziś.
5. Generacja 1991–1995 - w tym okresie wyprodukowano 10-milionowy egzemplarz. Auta powszechnie spotykane do dziś.Honda
7. Generacja 2000-2005 - pożegnanie ze sportem, powitanie z rodziną. Hatchback to prawie minivan. Sedan – z wersją hybrydową.
7. Generacja 2000-2005 - pożegnanie ze sportem, powitanie z rodziną. Hatchback to prawie minivan. Sedan – z wersją hybrydową.Honda
4. Generacja 1987-1991 - pojawiają się silniki z czterema zaworami na cylinder i systemem zmiany faz rozrządu VTEC.
4. Generacja 1987-1991 - pojawiają się silniki z czterema zaworami na cylinder i systemem zmiany faz rozrządu VTEC.Honda
8. Generacja 2006-2011 - trudno o model bardziej odmienny od poprzednika. Ryzykowna stylizacja została świetnie przyjęta.
8. Generacja 2006-2011 - trudno o model bardziej odmienny od poprzednika. Ryzykowna stylizacja została świetnie przyjęta.Honda
3. Generacja 1983-1987 - znacząca przemiana, Civic wydoroślał. W tym czasie narodziła się też kultowa odmiana coupé – CRX.
3. Generacja 1983-1987 - znacząca przemiana, Civic wydoroślał. W tym czasie narodziła się też kultowa odmiana coupé – CRX.Honda
6. Generacja 1995-2000 - po raz pierwszy w ofercie pojawił się diesel – o pojemności 2 litrów. Silniki benzynowe: od 1,3 do 1,8 l.
6. Generacja 1995-2000 - po raz pierwszy w ofercie pojawił się diesel – o pojemności 2 litrów. Silniki benzynowe: od 1,3 do 1,8 l.Honda
2. Generacja 1979-1983 - dostępne były wersje 3-, 4- oraz 5-drzwiowe. Silniki o pojemnościach od 1,3 do 1,5 litra.
2. Generacja 1979-1983 - dostępne były wersje 3-, 4- oraz 5-drzwiowe. Silniki o pojemnościach od 1,3 do 1,5 litra.Honda
1. Generacja 1972-1979 - mały, tani samochód na czasy kryzysu paliwowego i wprowadzania norm czystości spalin.
1. Generacja 1972-1979 - mały, tani samochód na czasy kryzysu paliwowego i wprowadzania norm czystości spalin.Honda

Civic sedan – więcej niż kufer

W ofercie oprócz hatchbacka znajduje się też wersja sedan (ceny od 71 500 zł). Różnice nie ograniczają się do sylwetki. Odmiana czterodrzwiowa ma np. wielowahaczowe zawieszenie tylne, ale nie jest wyposażona w system „magic seats”. Pojemność kufra – 440 l.
W ofercie oprócz hatchbacka znajduje się też wersja sedan (ceny od 71 500 zł). Różnice nie ograniczają się do sylwetki. Odmiana czterodrzwiowa ma np. wielowahaczowe zawieszenie tylne, ale nie jest wyposażona w system „magic seats”. Pojemność kufra – 440 l.Auto Moto

Dane techniczne: Honda Civic 1.8 i-VTEC

Silnik
benzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy, wolnossący, wtrysk wielopunktowy, 4 zawory na cylinder
średnica cyl./skok tł.
81,0/87,3 mm
pojemność
1798 cm3
stopień sprężania
10,6:1
moc maksymalna
104 kW/142 KM przy 6500/min
maksymalny
moment obrotowy
174 Nm przy 4300/min
Przeniesienie napędu
skrzynia biegów
6-bieg.,manualna
napęd
przedni
przełożenia
biegi do przodu
I 3,142; II 1,869; III 1,303; IV 1,054; V 0,853; VI 0,727
b. wst./p. główne
3,307/4,111
Układ jezdny
przód
kolumny McPhersona, amortyzatory gazowe, sprężyny śrubowe, stabilizator
tył
belka skrętna, amortyzatory, sprężyny śrubowe, stabilizator
układ kierowniczy
przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem
Układ hamulcowy/koła
przód
tarcze wentylowane (293 mm)
tył
tarcze (276 mm)
systemy wspomagania
elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD), wspomaganie nagłego hamowani (BA), stabilizacja toru jazdy (VSA), kontrola trakcji, wspomaganie ruszania pod wzniesienie (HSA)
opony testowe przód
225/45 R17
opony testowe
tył
225/45 R17
marka i model
Michelin Alpin
felgi przód
7 x 17 cali
felgi tył
7 x 17 cali
średnica zawracania
11,9 m
Masy
masa własna
1378 kg
dopuszczalna
masa całkowita
1750 kg
ładowność
372 kg
rozkład masy przód/tył
b.d.
masa przyczepy
z hamulcem
1400 kg
bez hamulca
500 kg
obciążenie haka hol.
b.d.
obciążenie dachu
75 kg
Pewną przeszkodą w pełnym wykorzystaniu pakownego wnętrza może okazać się umiarkowana ładowność. Cztery osoby z bagażami bez problemów zbliżą się do granicy 372 kg. Część ładunku można przewieźć na dachu – 75 kg to duży limit.
Honda Civic 1.8 i-VTEC: wykres mocy/momentu obr.
Honda Civic 1.8 i-VTEC: wykres mocy/momentu obr.Auto Moto
Honda Civic 1.8 i-VTEC: prędkości na biegach
Honda Civic 1.8 i-VTEC: prędkości na biegachAuto Moto
Honda Civic 1.8 i-VTEC: najważniejsze wymiary
Honda Civic 1.8 i-VTEC: najważniejsze wymiaryAuto Moto

Honda Civic 1.8 i-VTEC: przyspieszenia

0-100 km/h
8,5 (9,4)* s
0-120 km/h
12,1 s
0-140 km/h
16,6 s
60-100 km/h (IV bieg)
8,5/11,4 s
80-120 km/h (VI bieg)
12,2/15,9 s
prędkość maksymalna
215 km/h*
Niezły czas rozpędzania do 100 km/h i dobre wyniki w próbach przyspieszania na wyższych biegach, zwłaszcza jak na auto bez turbosprężarki. Do tego wysoka prędkość maksymalna – na dynamikę nie można narzekać.
*dane fabryczne
Wyniki pomiarów nie wyróżniają Civica na tle konkurentów. Subiektywnie – wrażenia są bardzo dobre, silnik ma przyjemny odgłos pracy. Niewielki szum powietrza.
Wyniki pomiarów nie wyróżniają Civica na tle konkurentów. Subiektywnie – wrażenia są bardzo dobre, silnik ma przyjemny odgłos pracy. Niewielki szum powietrza.Auto Moto
Pomiary zostały przeprowadzone na oponach zimowych, przy temperaturze powietrza około 0°C, co usprawiedliwia nie najlepsze rezultaty.
Pomiary zostały przeprowadzone na oponach zimowych, przy temperaturze powietrza około 0°C, co usprawiedliwia nie najlepsze rezultaty.Auto Moto
Wynik wyższy od danych producenta, ale rezultat niewiele przekraczający 8 l/100 km można zaakceptować.
Wynik wyższy od danych producenta, ale rezultat niewiele przekraczający 8 l/100 km można zaakceptować.Auto Moto

Honda Civic 1.8 i-VTEC

rodzaj paliwa
benzyna 95
poj. zbiornika paliwa
50 l
zasięg wg spalania test.
610 km
emisja dwutlenku węgla
145 g/km
norma emisji spalin
Euro 5

Honda Civic 1.8 i-VTEC: ceny

1.8 i-VTEC S
70 700 zł
1.8 i-VTEC Sport
80 600 zł
Trzeba pogodzić się z faktem, że kompaktowy samochód, z mocniejszym silnikiem i lepszym pakietem wyposażenia oznacza spory wydatek. 80 600 zł to dużo pieniędzy, ale Civic cieszy się dobrą reputacją, zatem nie ma konieczności wabienia klientów rabatami już na starcie.