Ford Fiesta ST2 - test

Fiesta ST daje kierowcy ogromną frajdę z dynamicznej jazdy. Widoczny na zdjęciach lakier specjalny Molten Orange wymaga dopłaty 2400 zł.
Fiesta ST daje kierowcy ogromną frajdę z dynamicznej jazdy. Widoczny na zdjęciach lakier specjalny Molten Orange wymaga dopłaty 2400 zł.Motor
Kokpit odmiany ST różni się od tego w „zwykłych” Fiestach mocniej wyprofilowaną kierownicą, inną dźwignią zmiany biegów oraz aluminiowymi nakładkami na pedały. Bez zmian pozostały niezła jakość wykonania i dość skomplikowana obsługa sprzętu audio.
Kokpit odmiany ST różni się od tego w „zwykłych” Fiestach mocniej wyprofilowaną kierownicą, inną dźwignią zmiany biegów oraz aluminiowymi nakładkami na pedały. Bez zmian pozostały niezła jakość wykonania i dość skomplikowana obsługa sprzętu audio.Motor

Ford Fiesta ST2 - podsumowanie

Być jak Ken Block

Sportową wersję Fiesty promuje Ken Block. Ten 46-latek z Kalifornii założył w 1989 r. słynną wśród deskorolkarzy firmę odzieżową DC Shoes. Od 8 lat jest jednak o wiele bardziej znany dzięki swoim rajdowym sukcesom. W Subaru Rally Team USA jeździł z równie sławnym motocyklistą Travisem Pastraną. Od kilku lat bije rekordy popularności na serwisie Youtube – dzięki serii filmów Gymkhana, na których imponuje wyjątkowo efektowną jazdą poślizgami. W ostatnich częściach porusza się Fiestą o mocy 650 KM (fot.).
Sportową wersję Fiesty promuje Ken Block. Ten 46-latek z Kalifornii założył w 1989 r. słynną wśród deskorolkarzy firmę odzieżową DC Shoes. Od 8 lat jest jednak o wiele bardziej znany dzięki swoim rajdowym sukcesom. W Subaru Rally Team USA jeździł z równie sławnym motocyklistą Travisem Pastraną. Od kilku lat bije rekordy popularności na serwisie Youtube – dzięki serii filmów Gymkhana, na których imponuje wyjątkowo efektowną jazdą poślizgami. W ostatnich częściach porusza się Fiestą o mocy 650 KM (fot.).Ford

Dane techniczne: Ford Fiesta ST2

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1596 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
182 KM/5700
Maks. moment obrotowy
240 Nm/1600
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
Masa/ładowność
1088/487 kg
Średnica zawracania
10,4 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
290/974 l
Pojemność zbiornika paliwa
42 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
398/172/148 cm
Rozstaw osi
249 cm
Opony
205/40 R17
Teoretyczny zasięg
710 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,9 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,9/4,8/5,9
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,2 s
Elastyczność 60-100 km/h
5,2 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
9,0 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
68,5 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,5/6,0
Rzeczywisty zasięg
580 km
Cena wersji podstawowej*
73 500 zł
Cena
78 000 zł
*z tym samym silnikiem