Ford Fiesta ST2 - test

Fiesta ST daje kierowcy ogromną frajdę z dynamicznej jazdy. Widoczny na zdjęciach lakier specjalny Molten Orange wymaga dopłaty 2400 zł.
Fiesta ST daje kierowcy ogromną frajdę z dynamicznej jazdy. Widoczny na zdjęciach lakier specjalny Molten Orange wymaga dopłaty 2400 zł.Motor
Kokpit odmiany ST różni się od tego w „zwykłych” Fiestach mocniej wyprofilowaną kierownicą, inną dźwignią zmiany biegów oraz aluminiowymi nakładkami na pedały. Bez zmian pozostały niezła jakość wykonania i dość skomplikowana obsługa sprzętu audio.
Kokpit odmiany ST różni się od tego w „zwykłych” Fiestach mocniej wyprofilowaną kierownicą, inną dźwignią zmiany biegów oraz aluminiowymi nakładkami na pedały. Bez zmian pozostały niezła jakość wykonania i dość skomplikowana obsługa sprzętu audio.Motor

Zobacz również:

    Ford Fiesta ST2 - podsumowanie

    Być jak Ken Block

    Sportową wersję Fiesty promuje Ken Block. Ten 46-latek z Kalifornii założył w 1989 r. słynną wśród deskorolkarzy firmę odzieżową DC Shoes. Od 8 lat jest jednak o wiele bardziej znany dzięki swoim rajdowym sukcesom. W Subaru Rally Team USA jeździł z równie sławnym motocyklistą Travisem Pastraną. Od kilku lat bije rekordy popularności na serwisie Youtube – dzięki serii filmów Gymkhana, na których imponuje wyjątkowo efektowną jazdą poślizgami. W ostatnich częściach porusza się Fiestą o mocy 650 KM (fot.).
    Sportową wersję Fiesty promuje Ken Block. Ten 46-latek z Kalifornii założył w 1989 r. słynną wśród deskorolkarzy firmę odzieżową DC Shoes. Od 8 lat jest jednak o wiele bardziej znany dzięki swoim rajdowym sukcesom. W Subaru Rally Team USA jeździł z równie sławnym motocyklistą Travisem Pastraną. Od kilku lat bije rekordy popularności na serwisie Youtube – dzięki serii filmów Gymkhana, na których imponuje wyjątkowo efektowną jazdą poślizgami. W ostatnich częściach porusza się Fiestą o mocy 650 KM (fot.).Ford

    Dane techniczne: Ford Fiesta ST2

    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1596 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    182 KM/5700
    Maks. moment obrotowy
    240 Nm/1600
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    belka skrętna
    Masa/ładowność
    1088/487 kg
    Średnica zawracania
    10,4 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    290/974 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    42 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    398/172/148 cm
    Rozstaw osi
    249 cm
    Opony
    205/40 R17
    Teoretyczny zasięg
    710 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    220 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,9 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    7,9/4,8/5,9
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,2 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    5,2 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    9,0 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,7 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,2 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    68,5 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    8,5/6,0
    Rzeczywisty zasięg
    580 km
    Cena wersji podstawowej*
    73 500 zł
    Cena
    78 000 zł
    *z tym samym silnikiem