Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 Prestige - test

Lodgy to komfortowe, bardzo przestronne i niebrzydkie auto. W tej cenie trudno o rozsądniejszy wybór.
Lodgy to komfortowe, bardzo przestronne i niebrzydkie auto. W tej cenie trudno o rozsądniejszy wybór.Motor

Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 Prestige

Powinno się zmieścić 827 l, ale zmierzone przez nas 717 l (zgodnie z VDA) to i tak świetny wynik.
Powinno się zmieścić 827 l, ale zmierzone przez nas 717 l (zgodnie z VDA) to i tak świetny wynik.Motor
Z tyłu imponuje ilość przestrzeni nad głowami, ale na nogi i na szerokość też jest jej pod dostatkiem.
Z tyłu imponuje ilość przestrzeni nad głowami, ale na nogi i na szerokość też jest jej pod dostatkiem.Motor
Wygodny, ale zbyt płaski fotel. Szkoda, że nie da się go odsunąć o kilka centymetrów dalej.
Wygodny, ale zbyt płaski fotel. Szkoda, że nie da się go odsunąć o kilka centymetrów dalej.Motor
Lodgy to pierwsza Dacia, której wnętrze nie zdradza budżetowego charakteru auta. Kokpit jest ładny i porządnie wykonany z niezłej jakości tworzyw. Do pełni szczęścia brakuje osiowej regulacji kierownicy.
Lodgy to pierwsza Dacia, której wnętrze nie zdradza budżetowego charakteru auta. Kokpit jest ładny i porządnie wykonany z niezłej jakości tworzyw. Do pełni szczęścia brakuje osiowej regulacji kierownicy.Motor
Mocniejsza wersja diesla 1.5 dCi (107 KM) to optymalny wybór w Lodgy. Zapewnia niezłe osiągi, zużywa mało paliwa i radzi sobie nawet z dużymi obciążeniami.
Mocniejsza wersja diesla 1.5 dCi (107 KM) to optymalny wybór w Lodgy. Zapewnia niezłe osiągi, zużywa mało paliwa i radzi sobie nawet z dużymi obciążeniami.Motor
Po czym poznać kierowcę Lodgy? Po brudnym kciuku - taką „klamką” bagażnika łatwo jest się pobrudzić.
Po czym poznać kierowcę Lodgy? Po brudnym kciuku - taką „klamką” bagażnika łatwo jest się pobrudzić.Motor
W wersjach Laureate i Prestige schowek w górnej części kokpitu jest zamykany.
W wersjach Laureate i Prestige schowek w górnej części kokpitu jest zamykany.Motor
Klakson w dźwigience kierunkowskazów to archaiczne rozwiązanie. A w dodatku niezbyt bezpieczne - w zakręcie wymaga oderwania ręki od kierownicy.
Klakson w dźwigience kierunkowskazów to archaiczne rozwiązanie. A w dodatku niezbyt bezpieczne - w zakręcie wymaga oderwania ręki od kierownicy.Motor
Siatka oddzielająca podróżnych od bagażnika jest seryjna w wersji Prestige.
Siatka oddzielająca podróżnych od bagażnika jest seryjna w wersji Prestige.Motor
Przestrzeń bagażowa Lodgy jest tak wielka, że trudno sięgnąć po głębiej leżące bagaże.
Przestrzeń bagażowa Lodgy jest tak wielka, że trudno sięgnąć po głębiej leżące bagaże.Motor
Dzięki zachowaniu odpowiednich proporcji, na fotografiach Lodgy wydaje się znacznie mniejsze niż jest w rzeczywistości.
Dzięki zachowaniu odpowiednich proporcji, na fotografiach Lodgy wydaje się znacznie mniejsze niż jest w rzeczywistości.Motor
Lodgy to komfortowe, bardzo przestronne i niebrzydkie auto. W tej cenie trudno o rozsądniejszy wybór.
Lodgy to komfortowe, bardzo przestronne i niebrzydkie auto. W tej cenie trudno o rozsądniejszy wybór.Motor
Lodgy to wysokie i dość miękko zawieszone auto, więc przy gwałtownych manewrach wyraźnie się przechyla, ale ESP rzadko musi interweniować.
Lodgy to wysokie i dość miękko zawieszone auto, więc przy gwałtownych manewrach wyraźnie się przechyla, ale ESP rzadko musi interweniować.Motor
Lodgy to pierwsza Dacia, której wnętrze nie zdradza budżetowego charakteru auta. Kokpit jest ładny i porządnie wykonany z niezłych tworzyw. Brakuje tylko osiowej regulacji kierownicy.
Lodgy to pierwsza Dacia, której wnętrze nie zdradza budżetowego charakteru auta. Kokpit jest ładny i porządnie wykonany z niezłych tworzyw. Brakuje tylko osiowej regulacji kierownicy.Motor
Powinno się zmieścić 827 l, ale zmierzone przez nas 717 l (zgodnie z VDA) to i tak świetny wynik.
Powinno się zmieścić 827 l, ale zmierzone przez nas 717 l (zgodnie z VDA) to i tak świetny wynik.Motor
Mocniejsza wersja diesla 1.5 dCi (107 KM) to optymalny wybór w Lodgy. Zapewnia niezłe osiągi, zużywa mało paliwa i radzi sobie nawet z dużymi obciążeniami.
Mocniejsza wersja diesla 1.5 dCi (107 KM) to optymalny wybór w Lodgy. Zapewnia niezłe osiągi, zużywa mało paliwa i radzi sobie nawet z dużymi obciążeniami.Motor

Dane techniczne: Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 Prestige

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1461 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
107 KM/4000
Maks. moment obrotowy
240 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./bębnowe
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
belka skrętna
Średnica zawracania
11,1 m
Masa/ładowność
1205/665 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
827/2617 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (ON)
Opony
195/55 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
450/175/168 cm
Rozstaw osi
281 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
5,3/4,0/4,4
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,2 s
Elastyczność 60-100 km/h
9,2 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
19,4 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,3 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
40,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,5 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,4/4,9
Rzeczywisty zasięg
885 km