Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive – test

Dwulitrowy diesel o mocy 150 KM i 6-biegowa przekładnia manualna to zespół napędowy, który jak ulał pasuje do minivana Citroena.

Dzięki dużej powierzchni szyb widoczność z auta jest bardzo dobra.
Dzięki dużej powierzchni szyb widoczność z auta jest bardzo dobra.Motor

Gama jednostek napędowych Citroena Grand C4 Picasso składa się z dwóch silników benzynowych (1.2 130 KM, 1.6 165 KM) oraz trzech diesli (1.6 100/120 KM, 2.0 150 KM).

Do tego sporego, ważącego ponad 1,4 tony samochodu najlepiej pasuje największy silnik wysokoprężny. Jest oferowany w połączeniu z 6-biegowym "automatem" lub skrzynią manualną o takiej samej liczbie przełożeń.

Tym razem testujemy francuskiego minivana z tą drugą przekładnią.

Wzór oraz kolor czytelnych wskaźników można zmieniać. Kierownica jest przeładowana przyciskami i pokrętłami, ale do ich obsługi da się w sumie łatwo przyzwyczaić. Jakość wykonania: dobra. Osoby jadące z przodu mają do dyspozycji regulację lędźwiową i funkcję masażu.Motor

Łagodny charakter

150 KM to akurat tyle, by z Grand C4 Picasso uczynić samochód wystarczająco dynamiczny nawet podczas jazdy z kilkoma pasażerami i bagażem na pokładzie.

Cichy, kulturalnie pracujący, dynamiczny oraz ekonomiczny diesel 2.0 – doskonały silnik dla tego auta. (kliknij, żeby powiększyć)Motor

Podczas pomiarów przyspieszenia auto rozpędziło się od 0 do 100 km/h w identycznym czasie, jak podaje producent w danych technicznych. Wprawdzie 11,1 s do "setki" nie jest wynikiem imponującym, ale szczególnie w przypadku takiego samochodu jak minivan zdecydowanie bardziej liczy się elastyczność. A w tej dziedzinie Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi - mimo, że nie jest najszybszy wśród minivanów w tej klasie mocy - nie ma się czego wstydzić. Turbodiesel ma dość siły, by nawet podczas szybkiej jazdy autostradą płynnie przyspieszać bez konieczności redukcji. Do tego pracuje bardzo spokojnie i cicho.

Sześciobiegowa skrzynia ma dobrze dobrane przełożenia, a biegi zmienia się płynnie i precyzyjnie - dopóki nie chce się tego robić za szybko lub brutalnie.

Dużym plusem jednostki 2.0 BlueHDi jest niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Podczas spokojnej jazdy w trasie spalanie wynosi poniżej 5 l/100 km, a na autostradzie, przy prędkości ok. 140 km/h, i w ruchu miejskim - nieco ponad 7 l/100 km.

Średnio podczas całego testu zużycie paliwa wyniosło 6,1 l/100 km, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 55 l daje realny zasięg 900 km.

Wygodny i przestronny

W równym stopniu jak układ napędowy, na pochwały zasługuje wnętrze Grand C4 Picasso. Kabina jest bardzo przestronna i funkcjonalna. W drugim rzędzie dzięki identycznym siedzeniom, które można przesuwać i regulować ich oparcia oraz płaskiej podłodze całkiem wygodną podróż mogą odbyć nawet trzy dorosłe, niezbyt tęgie osoby.

Fotele są obszerne i wygodne – także na długich trasach. Do pełni szczęścia brakuje jedynie większego zakresu pionowej regulacji zagłówków.Motor
Tak powinno być w minivanie: trzy osobne, identycznej wielkości siedzenia można niezależnie od siebie przesuwać i regulować kąt pochylenia oparć. Fotele w bagażniku - za dopłatą 2000 zł.Motor

Bagażnik jest pojemny, ustawny, a w razie potrzeby bardzo łatwo go powiększyć, bo fotele składają się idealnie na płasko.

Przy 5 osobach bagażnik ma 645 l. Po złożeniu fotela pasażera z przodu można przewieźć przedmioty o długości niemal 3 m.Motor

Komfort jazdy jest więcej niż dobry, zawieszenie sprawnie tłumi nierówności i jedynie na tych większych daje się odczuć wyraźne wstrząsy.

 
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
150 KM/4000
Maks. moment obrotowy
370 Nm/2000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcze wentylowane/tarcze
Długość/szerokość/wysokość
460/183/164 cm
Rozstaw osi
284 cm
Średnica zawracania
10,8 m
Masa/ładowność
1428/772 kg
Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)
165/645/1843 l
Poj. zbiornika paliwa
55 l (ON)
Opony
205/55 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,1 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,1 s →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,0 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,8 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,8 dB 
Zużycie paliwa
Dane producenta*
5,2/3,8/4,3
Teoretyczny zasięg
1270 km
Dane testowe*
7,2/4,9/6,1
Rzeczywisty zasięg
900 km
Cena
111 890 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km); wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

CITROEN GRAND C4 PICASSO 2.0 BlueHDi EXCLUSIVE: PLUSY I MINUSY

+ przestronna i funkcjonalna kabina+ pojemny bagażnik+ dobry komfort jazdy+ wystarczająco dynamiczny silnik+ niskie zużycie paliwa

- wyraźne wstrząsy na większych nierównościach- sterowanie klimatyzacją tylko na ekranie systemu multimedialnego

Relingi dachowe, które przy okazji stanowią bardzo charakterystyczny element stylizacji Grand C4 Picasso, są seryjne. W wersji Exclusive tylne szyby zostały przyciemnione.Motor

CITROEN GRAND C4 PICASSO 2.0 BlueHDi EXCLUSIVE: PODSUMOWANIE

Dobry układ napędowy w bardzo udanym samochodzie, za który nie trzeba zapłacić fortuny.

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi ExclusiveMotor

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 14/2016

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas