Chevrolet Spark 1.2 LTZ - test

Chevrolet Spark po liftingu tylko nieznacznie różni się od poprzednika.

Zderzaki wersji LTZ różnią się od tych w pozostałych odmianach wyposażenia. Niebieski lakier Bluebell wymaga dopłaty 1400 zł.
Zderzaki wersji LTZ różnią się od tych w pozostałych odmianach wyposażenia. Niebieski lakier Bluebell wymaga dopłaty 1400 zł.Motor

Najmniejszego Chevroleta poddano drobnym zmianom. Nieco przeprojektowano atrapę chłodnicy, reflektory, światła przeciwmgielne oraz wyostrzono linie nadwozia. Wewnątrz lifting ograniczył się do zastosowania nowych elementów dekoracyjnych i niewielkich modyfikacji wyglądu konsoli centralnej z dodatkowymi schowkami. Wprowadzono także pewne korekty w wyposażeniu. W najbogatszej wersji LTZ przy tej samej cenie samochodu (39 900 zł) nie trzeba np. dopłacać za czujniki parkowania z tyłu (wcześniej kosztowały 800 zł). Zrezygnowano natomiast z automatycznej klimatyzacji - dostępna jest jedynie manualna.

Tylko w odmianie LTZ dostępne są skórzana kierownica, regulacja wysokości pasa kierowcy i podłokietnik. Radio, złącze AUX-IN oraz port USB są w Sparku standardem (z wyjątkiem najtańszej wersji wyposażenia LS).Motor

Jeśli chodzi o gamę silników, to pozostała ona bez zmian - Spark nadal oferowany jest z jednostkami benzynowymi 1,0 l o mocy 68 KM oraz 1,2 l 82 KM. Ta druga zapewnia autu znacznie lepsze osiągi (przyspieszenie do 100 km/h wynosi 12,1 sekundy w porównaniu do 15,5 sekundy w wersji 1.0), przy czym zużycie paliwa plasuje się na podobnym poziomie. 82-konny silnik nie jest przesadnie głośny, co docenić można zwłaszcza podczas jazdy z prędkościami autostradowymi. Współpracuje z 5-stopniową, manualną skrzynią biegów, której pracy trudno cokolwiek zarzucić.

Zawieszenie małego Chevroleta ma prostą konstrukcje, opartą o kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. W połączeniu z niewielkim rozstawem osi i kół powoduje to, że komfort jazdy nie należy do najwyższych. Denerwować mogą zwłaszcza głuche stukipodczas pokonywania większych nierówności.

Niedosyt wciąż pozostawia bagażnik. 170 l pojemności to niezbyt dużo, nawet jak na klasę małych aut. Rywale m.in. Kia Picanto (200 l), Hyundai i10 czy Fiat Panda (po 225 l) są pod tym nieco względem lepsi.

Chevrolet Spark 1.2 LTZ

Chevrolet Spark 1.2 LTZ

Tylko w odmianie LTZ dostępne są skórzana kierownica, regulacja wysokości pasa kierowcy i podłokietnik. Radio, złącze AUX-IN oraz port USB są w Sparku standardem (z wyjątkiem najtańszej wersji wyposażenia LS).Motor
Prędkościomierz jest analogowy. Pozostałe wskazania wyświetlają się na zegarze cyfrowym.Motor
Bagażnik ma 170 l. Po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji jest 568 l.Motor
Fotele kierowcy i pasażera mogłyby zapewniać nieco lepsze podparcie dla ud.Motor
82-konny silnik benzynowy 1,2 l zapewnia niezłą dynamikę jazdy.Motor
Zderzaki wersji LTZ różnią się od tych w pozostałych odmianach wyposażenia. Niebieski lakier Bluebell wymaga dopłaty 1400 zł.Motor
Chevrolet Spark 1.2 LTZMotor

Chevrolet Spark 1.2 LTZ: plusy

  • dość bogate wyposażenie,
  • niezbyt natarczywy dźwięk silnika,
  • przyzwoicie pracująca ręczna skrzynia biegów,
  • sporo miejsca nad głową.

Chevrolet Spark 1.2 LTZ: minusy

  • mały bagażnik,
  • stuki dobiegające z zawieszenia przy pokonywaniu nierówności,
  • szerokie słupki przednie ograniczające widoczność.
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
82 KM/6400
Maks. moment obrotowy
111 Nm/4800
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Pojemność bagażnika (min./maks.)
170/568 l
Długość/szerokość/wysokość
360/160/156 cm
Rozstaw osi
238 cm
Opony
165/60 R15
Osiągi
Prędkość maksymalna
164 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,1 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
6,6/4,2/5,1
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
7,0/4,9
Cena
39 990 zł

Tekst: Maciej Pobocha, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas