BMW M5 - test

Nowe M5 ma 560 KM, co czyni go najmocniejszą „emką” w historii bawarskiej marki.
Nowe M5 ma 560 KM, co czyni go najmocniejszą „emką” w historii bawarskiej marki.Motor

BMW M5

W zwykłym trybie, w razie potrzeb, podawane są m.in. informacje o ograniczeniach prędkości.
W zwykłym trybie, w razie potrzeb, podawane są m.in. informacje o ograniczeniach prędkości.Motor
Wyświetlacz na szybie (HUD) – tutaj w trybie M – pokazuje przede wszystkim obroty i aktualny bieg.
Wyświetlacz na szybie (HUD) – tutaj w trybie M – pokazuje przede wszystkim obroty i aktualny bieg.Motor
Oczywiście najlepsze miejsce w M5 ma kierowca, ale pasażerowie siedzący z tyłu też nie powinni narzekać. Ilość miejsca i atmosfera luksusu jak na limuzynę przystało.
Oczywiście najlepsze miejsce w M5 ma kierowca, ale pasażerowie siedzący z tyłu też nie powinni narzekać. Ilość miejsca i atmosfera luksusu jak na limuzynę przystało.Motor
Rozbudowane fotele są miękkie, ale dzięki mocnemu wyprofilowaniu zapewniają znakomite podparcie, nawet podczas ostrej jazdy.
Rozbudowane fotele są miękkie, ale dzięki mocnemu wyprofilowaniu zapewniają znakomite podparcie, nawet podczas ostrej jazdy.Motor
BMW jak BMW, w M5 nie przesadzono ze sportowymi atrybutami. Pierwszorzędna jakość, bogate wyposażenie, stosunkowo prosta obsługa.
BMW jak BMW, w M5 nie przesadzono ze sportowymi atrybutami. Pierwszorzędna jakość, bogate wyposażenie, stosunkowo prosta obsługa.Motor
Dwa cylindry i 1,6 litra pojemności mniej, za to o 53 KM i dwie turbosprężarki więcej niż u poprzednika. Najmocniejszy punkt M5.
Dwa cylindry i 1,6 litra pojemności mniej, za to o 53 KM i dwie turbosprężarki więcej niż u poprzednika. Najmocniejszy punkt M5.Motor
Tryb M1 może służyć np. do codziennej, wygodnej jazdy, a po wciśnięciu M2 można przejść do trybu „wyścigowego”.
Tryb M1 może służyć np. do codziennej, wygodnej jazdy, a po wciśnięciu M2 można przejść do trybu „wyścigowego”.Motor
Wybóru między trybami pracy wyświetlacza dokonuje się za pomocą typowego dla BMW systemu iDrive.
Wybóru między trybami pracy wyświetlacza dokonuje się za pomocą typowego dla BMW systemu iDrive. Motor
Przyciski M Drive pozwalają szybko wybrać ulubione ustawienia auta.
Przyciski M Drive pozwalają szybko wybrać ulubione ustawienia auta.Motor
BMW M5
BMW M5Motor
Również tryb pracy skrzyni biegów może być dostosowany do potrzeb kierowcy – w trzech poziomach zmienia się szybkość oraz moment zmiany przełożeń.
Również tryb pracy skrzyni biegów może być dostosowany do potrzeb kierowcy – w trzech poziomach zmienia się szybkość oraz moment zmiany przełożeń.Motor
BMW M5
BMW M5Motor
BMW M5
BMW M5Motor
BMW M5
BMW M5Motor
BMW M5
BMW M5Motor
BMW M5
BMW M5Motor
Przycisk zarezerwowany jest do regulacji charakteru silnika, przede wszystkim reakcji na dodanie gazu. W trybie Sport Plus – staje się ona ostra jak brzytwa.
Przycisk zarezerwowany jest do regulacji charakteru silnika, przede wszystkim reakcji na dodanie gazu. W trybie Sport Plus – staje się ona ostra jak brzytwa.Motor
M5 standardowo wyposażone jest w amortyzatory o zmiennym stopniu tłumienia. Różnice między trybem Comfort, a Sport Plus są bardzo wyraźnie odczuwalne.
M5 standardowo wyposażone jest w amortyzatory o zmiennym stopniu tłumienia. Różnice między trybem Comfort, a Sport Plus są bardzo wyraźnie odczuwalne.Motor
Przyciskiem reguluje się również siłę wspomagania kierownicy. Tryb „Comfort” najlepiej sprawdza się na parkingu, do jazdy na co dzień pasuje poziom „Sport”.
Przyciskiem reguluje się również siłę wspomagania kierownicy. Tryb „Comfort” najlepiej sprawdza się na parkingu, do jazdy na co dzień pasuje poziom „Sport”.Motor
M5 standardowo jeździ na 19-calowych kołach. Opony z przodu są węższe (265) niż z tyłu (295).
M5 standardowo jeździ na 19-calowych kołach. Opony z przodu są węższe (265) niż z tyłu (295).Motor
Dyskretne spojlery nie zniekształciły sylwetki BMW serii 5. Mimo wszystko auto rzuca się w oczy.
Dyskretne spojlery nie zniekształciły sylwetki BMW serii 5. Mimo wszystko auto rzuca się w oczy.Motor
Odłączenie kontroli trakcji „na mokrym” lepiej dobrze przemyśleć. To bardziej oznaka brawury niż odwagi.
Odłączenie kontroli trakcji „na mokrym” lepiej dobrze przemyśleć. To bardziej oznaka brawury niż odwagi.Motor
BMW M5
BMW M5Motor
BMW M5
BMW M5Motor

Dane techniczne: BMW M5

Silnik
benzynowy, biturbo
Pojemność skokowa
4395 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
560 KM/6000
Maks. moment obrotowy
680 Nm/1500
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa (M DCT)
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
wahacze podwójne
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
12,6 m
Masa/ładowność
1870/540 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
520 l
Pojemność zbiornika paliwa (typ paliwa)
80 l (Pb 98)
Opony (przód; tył)
265/40 R19; 295/35 R19
Wymiar (dł./szer./wys.)
491/189/146 cm
Rozstaw osi
296 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h (305 km/h*)
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,4 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
14,0/7,6/9,9
Emisja dwutlenku węgla
232 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,2 s
Przyspieszenie 0-200 km/h
11,7 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
34,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
34,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
16,4/12,3
*po zdjęciu blokady