Abarth 595 Turismo - test

Tak wygląda bazowe wydanie 595 Turismo. Na życzenie Abarth dostępny jest z dwukolorowym nadwoziem, naklejkami na dach i maskę oraz szarymi obudowami lusterek.
Tak wygląda bazowe wydanie 595 Turismo. Na życzenie Abarth dostępny jest z dwukolorowym nadwoziem, naklejkami na dach i maskę oraz szarymi obudowami lusterek.Motor
Kokpit Abartha jest przyzwoicie zmontowany i nadal wygląda atrakcyjnie. Irytują małe klawisze radia i wentylacji.
Kokpit Abartha jest przyzwoicie zmontowany i nadal wygląda atrakcyjnie. Irytują małe klawisze radia i wentylacji.Motor
Silnik Abartha ma niedużą turbodziurę i mnóstwo siły w średnim zakresie obrotów.Zużywa sensowne ilości benzyny – od 6,5 do 9,5 l/100 km.
Silnik Abartha ma niedużą turbodziurę i mnóstwo siły w średnim zakresie obrotów.Zużywa sensowne ilości benzyny – od 6,5 do 9,5 l/100 km.Motor

    Abarth 595

    Mimo 17-calowych obręczy z oponami o profilu 40 Abarth nieźle tłumi krótkie nierówności.
    Mimo 17-calowych obręczy z oponami o profilu 40 Abarth nieźle tłumi krótkie nierówności.Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Kubełkowe, obszyte skórą fotele Sabelt (opcja za 9500 zł) są twarde, świetnie trzymają ciało i „zapamiętują” położenie po odchyleniu. Służy do tego stylowe cięgno.
    Kubełkowe, obszyte skórą fotele Sabelt (opcja za 9500 zł) są twarde, świetnie trzymają ciało i „zapamiętują” położenie po odchyleniu. Służy do tego stylowe cięgno.Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Lekcja stylu: zamszowy dywanik z metalizowanymi mocowaniami i metką „595”.
    Lekcja stylu: zamszowy dywanik z metalizowanymi mocowaniami i metką „595”.Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Tryb Sport usztywnia pracę układu kierowniczego i wyostrza reakcję na gaz. Nie wyłącza się po ponownym uruchomieniu silnika.
    Tryb Sport usztywnia pracę układu kierowniczego i wyostrza reakcję na gaz. Nie wyłącza się po ponownym uruchomieniu silnika.Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    7-calowy ekran jest nieco czytelniejszy od stosowanych wcześniej, tradycyjnych zegarów z monochromatycznym wyświetlaczem.
    7-calowy ekran jest nieco czytelniejszy od stosowanych wcześniej, tradycyjnych zegarów z monochromatycznym wyświetlaczem.Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Abarth 595
    Abarth 595Motor
    Silnik Abartha ma niedużą turbodziurę i mnóstwo siły w średnim zakresie obrotów. Zużywa sensowne ilości benzyny – od 6,5 do 9,5 l/100 km.
    Silnik Abartha ma niedużą turbodziurę i mnóstwo siły w średnim zakresie obrotów. Zużywa sensowne ilości benzyny – od 6,5 do 9,5 l/100 km.Motor

    Abarth 595: podsumowanie

    • ciekawe wzornictwo i możliwości personalizacji;
    • świetne osiągi;
    • stabilne prowadzenie.
    • ergonomia wymaga przyzwyczajenia;
    • problemy z trakcją;
    • niski komfort jazdy;
    • duża średnica zawracania;
    • wysoka cena.

    Dane techniczne, osiągi: Abarth 595

     
    Abarth 595
    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1368 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    160 KM/5750
    Maks. moment obrotowy
    230 Nm/3000
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    Napęd
    przedni
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Dług./szer./wys.
    366/163/149 cm
    Rozstaw osi
    230 cm
    Średnica zawracania
    10,7 m
    Masa/ładowność
    1110/390 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    185/625 l
    Poj. zbiornika paliwa
    35 l (Pb 95)
    Opony
    205/40 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    210 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,4 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,6 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    5,4 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    8,7 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    42,5 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    42,5 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    69,0 dB
    Zużycie paliwa
    Dane producenta*
    8,5/5,4/6,5
    Teoretyczny zasięg
    540 km
    Dane testowe*
    9,5/6,5/8,0
    Rzeczywisty zasięg
    440 km
    Cena wersji podstawowej**
    88 500 zł
    *miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
    **z tym samym silnikiem
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby