Abarth 595 Turismo - test

Tak wygląda bazowe wydanie 595 Turismo. Na życzenie Abarth dostępny jest z dwukolorowym nadwoziem, naklejkami na dach i maskę oraz szarymi obudowami lusterek.
Tak wygląda bazowe wydanie 595 Turismo. Na życzenie Abarth dostępny jest z dwukolorowym nadwoziem, naklejkami na dach i maskę oraz szarymi obudowami lusterek.Motor
Kokpit Abartha jest przyzwoicie zmontowany i nadal wygląda atrakcyjnie. Irytują małe klawisze radia i wentylacji.
Kokpit Abartha jest przyzwoicie zmontowany i nadal wygląda atrakcyjnie. Irytują małe klawisze radia i wentylacji.Motor
Silnik Abartha ma niedużą turbodziurę i mnóstwo siły w średnim zakresie obrotów.Zużywa sensowne ilości benzyny – od 6,5 do 9,5 l/100 km.
Silnik Abartha ma niedużą turbodziurę i mnóstwo siły w średnim zakresie obrotów.Zużywa sensowne ilości benzyny – od 6,5 do 9,5 l/100 km.Motor

Abarth 595

Mimo 17-calowych obręczy z oponami o profilu 40 Abarth nieźle tłumi krótkie nierówności.
Mimo 17-calowych obręczy z oponami o profilu 40 Abarth nieźle tłumi krótkie nierówności.Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Kubełkowe, obszyte skórą fotele Sabelt (opcja za 9500 zł) są twarde, świetnie trzymają ciało i „zapamiętują” położenie po odchyleniu. Służy do tego stylowe cięgno.
Kubełkowe, obszyte skórą fotele Sabelt (opcja za 9500 zł) są twarde, świetnie trzymają ciało i „zapamiętują” położenie po odchyleniu. Służy do tego stylowe cięgno.Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Lekcja stylu: zamszowy dywanik z metalizowanymi mocowaniami i metką „595”.
Lekcja stylu: zamszowy dywanik z metalizowanymi mocowaniami i metką „595”.Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Tryb Sport usztywnia pracę układu kierowniczego i wyostrza reakcję na gaz. Nie wyłącza się po ponownym uruchomieniu silnika.
Tryb Sport usztywnia pracę układu kierowniczego i wyostrza reakcję na gaz. Nie wyłącza się po ponownym uruchomieniu silnika.Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
7-calowy ekran jest nieco czytelniejszy od stosowanych wcześniej, tradycyjnych zegarów z monochromatycznym wyświetlaczem.
7-calowy ekran jest nieco czytelniejszy od stosowanych wcześniej, tradycyjnych zegarów z monochromatycznym wyświetlaczem.Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Abarth 595
Abarth 595Motor
Silnik Abartha ma niedużą turbodziurę i mnóstwo siły w średnim zakresie obrotów. Zużywa sensowne ilości benzyny – od 6,5 do 9,5 l/100 km.
Silnik Abartha ma niedużą turbodziurę i mnóstwo siły w średnim zakresie obrotów. Zużywa sensowne ilości benzyny – od 6,5 do 9,5 l/100 km.Motor

Abarth 595: podsumowanie

  • ciekawe wzornictwo i możliwości personalizacji;
  • świetne osiągi;
  • stabilne prowadzenie.
  • ergonomia wymaga przyzwyczajenia;
  • problemy z trakcją;
  • niski komfort jazdy;
  • duża średnica zawracania;
  • wysoka cena.

Dane techniczne, osiągi: Abarth 595

 
Abarth 595
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1368 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
160 KM/5750
Maks. moment obrotowy
230 Nm/3000
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Napęd
przedni
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Dług./szer./wys.
366/163/149 cm
Rozstaw osi
230 cm
Średnica zawracania
10,7 m
Masa/ładowność
1110/390 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
185/625 l
Poj. zbiornika paliwa
35 l (Pb 95)
Opony
205/40 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,4 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,6 s
Elastyczność 60-100 km/h
5,4 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
8,7 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,5 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
42,5 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
69,0 dB
Zużycie paliwa
Dane producenta*
8,5/5,4/6,5
Teoretyczny zasięg
540 km
Dane testowe*
9,5/6,5/8,0
Rzeczywisty zasięg
440 km
Cena wersji podstawowej**
88 500 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
**z tym samym silnikiem
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby