Mercedes E Klasa

Mercedes-Benz Klasa E to model produkowany od 1993 r. Został stworzony jako następca Mercedesa W124. Jest uważany za najpopularniejszą limuzynę segmentu E i klasy wyższej premium na świecie. Jednocześnie stanowi największy sukces rynkowy tego niemieckiego producenta.
Mercedes E Klasa - najważniejsze informacje
Mercedes E Klasy jest uważany za najpopularniejszą limuzynę segmentu E i klasy wyższej premium na świecie. /materiały prasowe

Mercedes E Klasa - najważniejsze informacje

Mercedes-Benz Klasa E to model produkowany od 1993 r. Został stworzony jako następca Mercedesa W124. Jest uważany za najpopularniejszą limuzynę segmentu E i klasy wyższej premium na świecie. Jednocześnie stanowi największy sukces rynkowy tego niemieckiego producenta.

Historia Mercedesa-Benz E

Klasa E Mercedesa-Benz została zaprojektowana jako następstwo modelu W124 produkowanego w latach 1984–1993. De facto pierwsza generacja była jego zmodernizowaną wersją i nawet do 1997 roku zachowała kod fabryczny W124. 

Powstała ona na bazie elementów wykorzystywanych w produkcji poprzednika, czyli popularnego „baleronu” czy „prosiaka”. Zewnętrznie zmiany były kosmetyczne, ale modernizacja objęła m.in. jednostki napędowe.

Przez lata Klasa E Mercedesa stanowiła najlepiej sprzedający się model tego segmentu w portfolio producenta. Od 1993 roku wypuszczono na drogi aż pięć generacji tego modelu. 

Najnowsza, o kodzie W213, obejmuje również pojazdy hybrydowe i terenowe (Mercedes-Benz E All Terrain). 

Główni rynkowi konkurenci Mercedesa E Klasy to m.in. Audi A6, Volvo V90 i BMW serii 5.

Mercedes-Benz E Klasa – generacje

Pierwsza generacja Klasy E Mercedesa-Benz odróżniała się od modelu W124 przede wszystkim drobnymi zmianami estetycznymi. Obejmowały one m.in. modyfikację kształtu reflektorów, odmienne wypełnienie tylnych lamp i kosmetyczne różnice w wyglądzie deski rozdzielczej. Zastosowano w nim też inne jednostki napędowe. Samochód ten oferowano w czterech wersjach nadwozia: sedan, kombi, coupé i kabriolet.
 
W drugiej i trzeciej generacji E Klasy producent zrezygnował z wersji coupé i cabrio, skupiając się na ulepszeniu sedana i kombi. Różnorodne nadwozia ponownie pojawiały się w sprzedaży w czwartej i piątej generacji Mercedes-Benz E.

Mercedes-Benz E Klasa – dane techniczne

Mercedesy Klasy E były oferowane z napędem na tylną oś lub na obydwie osie (4MATIC) oraz manualną lub automatyczną skrzynią biegów o różnej konstrukcji. Obecna, piąta generacja to pojazdy z wyłącznie automatycznymi skrzyniami.

W Klasie E Mercedesa także montowano różnego typu jednostki napędowe. Najmniejsze były silniki benzynowe o pojemność 1,8 l, a największe 6,0 l. Diesle miały natomiast pojemność od 1,9 do 4,0 l. W czwartej generacji dostępny był silnik 1,8 l z fabryczną instalacją gazową. Piąta generacja modelu oferuje natomiast dodatkowo silniki hybrydowe – w tym hybrydowe silniki Plug-in Hybrid, spalinowe i wysokoprężne diesle. Łączna moc hybryd Mercedesa-Benz E wynosi od 306 do 320 KM.

Mercedes-Benz E – opinie kierowców

Klasa E Mercedesa słynie z dużej mocy przy jednocześnie stosunkowo niskim – jak na oferowane osiągi – spalaniu. Kierowcy cenią ją również za ponadstandardowy komfort prowadzenia, a pasażerowie za warunki jazdy. 

Najnowsza generacja tego modelu zyskała także pochlebne opinie za design, który jest drapieżny i sportowy, a jednocześnie – jak przystało na limuzynę – luksusowy. Auto wzbogacono także o nowoczesne systemy bezpieczeństwa.

Wśród najczęściej wymienianych wad modelu pojawiają się: problemy z załączaniem się turbiny, wysoka cena zakupu nowego pojazdu i problemy z korozją podwozia i nadwozia (w starszych modelach).

Mercedes E Klasa - Wiadomości

Mercedes E Klasa - Zdjęcia