Używany Mercedes klasy E W211 (2002-2009) - opinie użytkowników
Listę napraw można skrócić, wybierając klasę E z 4-cylindrowym silnikiem.

MERCEDES KLASY E W211lata produkcji: 2002-2009ceny: od 15 tys. zł
Ponadczasowa, bardzo elegancka stylizacja nadwozia i deski rozdzielczej Mercedesa W211 sprawia, że nawet dzisiaj marzy o nim wielu kierowców. I często jest to marzenie możliwe do zrealizowania, bo model potaniał do tego stopnia, że nie brakuje bezwypadkowych aut za mniej niż 15 tys. zł.
Pamiętajmy jednak o złotej zasadzie: nie zepsuje się coś, czego nie ma. Dlatego jeśli ktoś oczekuje od klasy E względnie bezproblemowej eksploatacji, powinien wybierać między autami w słabszych specyfikacjach wyposażenia, ze standardowym zawieszeniem (w mocniejszych - kosztowne, pneumatyczne Airmatic), skrzynią manualną i najlepiej silnikami 4-cylindrowymi, ewentualnie 5-cylindrowym 270 CDI.
Mianem pancernych określa się diesle o pojemności 2,1 l (200, 220 CDI). W mocniejszych R6 (do 2005 r.) i V6 zawodzi filtr DPF, w V8 z kolei automatyczna skrzynia biegów.
Jeśli benzynowe V6, to najlepiej 2.6 i 3.2 z rodziny M112.
Dobra wiadomość: Mercedes przy okazji liftingu w 2006 roku wycofał z tego modelu elektronicznie sterowany układ hamulcowy SBC, w którym w wyniku wyczerpania cyklów pracy pedału hamulca trzeba było wymieniać pompę hamulcową.




Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |

UŻYWANY MERCEDES KLASY E W211 (2002-2009): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Mercedesów W211?
ZALETY
"Ilość miejsca na nogi z tyłu jest więcej niż wystarczająca. Kanapę bardzo wygodnie wyprofilowano".
"Bagażnik wersji kombi robi wrażenie. Pneumatyka utrzymuje wysokość mocno obciążonego auta".
"Częściowo aluminiowa karoseria. Brak rdzy nawet w 12-letnim aucie".
"Widoczność w nocy przy skrętnych biksenonach — jak w dzień".
WADY
"Wielkie lusterka mają duże martwe pole. Czasami zdarzy mi się niechcący zajechać drogę innemu kierowcy".
"Automat zbyt długo zwleka z redukcją biegu. Trzeba zaplanować każdy manewr wyprzedzania".

"Delikatne tylne miechy i nietrwały kompresor to główne wady pneumatycznego zawieszenia Airmatic".
Mercedes klasy E W211 (2002-2009)






























Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 46/2018