Typowe usterki najpopularniejszych silników Diesla

Silnik Diesla
Silnik Diesla Skoda

1.9 TDI BXE, BLS (GRUPA VOLKSWAGENA)

silnik 1.9 TDI
silnik 1.9 TDIMotor
Pechowe wersje 1.9 TDI z kodami BXE oraz BLS zadebiutowały w 2005 roku i trafiły pod maskę większości popularnych modeli z Grupy VW. Nawet jeśli ich usterki zdarzają się sporadycznie, przy takiej liczbie silników sprawa przybiera rangę plagi.
  • Zacierają się panewki
  • Pękają korbowody
  • Pękają wały
Seat Leon II
Seat Leon IIMotor
Skoda Octavia II
Skoda Octavia IIMotor

2.0 TDI BMP (GRUPA VOLKSWAGENA)

2.0 TDI BMP
2.0 TDI BMPMotor
Najpopularniejszym modelem, w którym występuje ten silnik, jest Passat B6. Istnieje kilka generacji tej jednostki, które różnią się konstrukcją pompy oleju (w obliczu lawiny awarii producent starał się poprawić niedopracowane rozwiązanie). W autach używanych spotykamy jednostki po indywidualnych przeróbkach.
    • Awarie pompy oleju
    • Pęka głowica
    vw passat b6
    vw passat b6Motor

    1.9 dCi (RENAULT, NISSAN)

    silnik 1.9 dCi
    silnik 1.9 dCiMotor
    Problemy z trwałością turbosprężarek i zacieraniem się panewek sprawiły, że silników po przejściach nie opłaca się naprawiać.
    • Zacierają się panewki
    • Szwankują turbosprężarki

    1.5 dCi (RENAULT, NISSAN) CHODZI O STARSZE SILNIKI STOSOWANE GŁÓWNIE W MEGANE II

    1.5 dCi
    1.5 dCiMotor
    Problemy z wtryskiwaczami wyeliminowano w okolicy 2005 roku (wówczas pojawiły się pierwsze modele 1.5 dCi z wtryskiem Siemens). Zacierające się panewki przestały być problemem mniej więcej od 2010 roku.
    • Zacierają się panewki
    • Szwankują wtryskiwacze
    Renault Megane
    Renault MeganeMotor

    2.0 d (MAZDA)

    silnik 2.0 d
    silnik 2.0 dMotor
    Dwulitrowe diesle stosowane w Mazdach 6 pierwszej i drugiej generacji są drogie w naprawach. Zaniedbania serwisowe prowadzą do całkowitego zniszczenia tego silnika.
    • Awarie układu smarowania
    • Kosztowna wymiana rozrządu
    • Awarie DPF-u
    Mazda 6 (2008-2012)
    Mazda 6 (2008-2012)Motor

    2.0 d (BMW) RODZINA SILNIKÓW N47

    silnik 2.0 d BMW
    silnik 2.0 d BMWMotor
    Producent aż do ubiegłego roku naprawiał gratis uszkodzone silniki, pod warunkiem że użytkownik sam zgłosił problem w ASO.
    • Awarie pompy oleju
    BMW serii 1
    BMW serii 1Motor
    BMW serii 3
    BMW serii 3Motor