Szukasz 10-letniego auta? Te będą najlepsze

GTU - Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego, skupiające m.in. środowisko diagnostów samochodowych, opublikowało kolejny, coroczny raport usterkowości GTU 2017.

Dokument, podobnie jak w przypadku opracowań DEKRA i TUV, powstał w oparciu o wyniki obowiązkowych przeglądów technicznych poruszających się po niemieckich drogach samochodów osobowych. Najnowsze zestawienie - obejmujące aż 240 modeli - bazuje na danych z przeszło 5 mln przeglądów rejestracyjnych.

Biorąc pod uwagę specyfikę polskiego rynku samochodów używanych prezentujemy wyniki dotyczące najstarszej kategorii wiekowej - obejmującej pojazdy liczące sobie już - co najmniej - 9 wiosen. Które auta zasłużyły na szczególne wyróżnienie?

Reklama

Jak informuje Instytut SAMAR, w przypadku najmniejszych aut średni przebieg wynosił 110 tys. km. Całe podium zdominowane zostało przez samochody japońskich producentów. Miejsce 1. przypadło Toyocie Aygo. Zaraz za nią uplasowały się: 2. Honda Jazz i 3. Toyota Yaris. Co ciekawe, najbardziej usterkowym pojazdem również okazał się być "Japończyk". Niechlubne wyróżnienie przypadło w udziale Suzuki Alto (średni wskaźnik usterek był ponad dwukrotnie większy niż wśród pierwszej trójki!).

Wśród najstarszych kompaktów (średni przebieg 130 tys. km) królują samochody klasy premium. Najmniej usterkowym autem segmentu C w wieku "9+" okrzyknięto Mercedesa klasy A. Drugie miejsce przypadło BMW serii 1. Trzecie - Hondzie Civic. Ostatnia pozycja - od lat - okupowana jest przez Alfę Romeo i model 147.

"Japończyki" zdominowały również kategorię samochodów klasy średniej. Najmniej usterkowym autem w wieku powyżej 9 lat okazała się być Toyota Avensis. Drugie miejsce podium przypadło - klasyfikowanym wspólnie - Subaru Legacy i Outback. Na trzeciej pozycji sklasyfikowano Audi A4. Za najbardziej usterkowy model tej klasy uznano... Renault Lagunę psującą się średnio dwa razy częściej od Avensisa. Średni przebieg auta w tym segmencie to 150 tys. km.

Jeśli chodzi o mininivany absolutnym zwycięzcą okazała się Toyota Verso. Zaraz za nią sklasyfikowano Mercedesa klasy B. Trzecie miejsce zajął Ford S-max. Średni przebieg samochodów w wieku "9+" w tym segmencie rynku wynosi w Niemczech 155 tys. km. Za najbardziej usterkowy model uznano Renault Kangoo.

Zwycięzcą wśród terenówek i suvów (średni przebieg w tej kategorii wiekowej to 145 tys. km) okrzyknięto Toyotę RAV4. Drugie miejsce zajęło Subaru Forester. Trzecia pozycja przypadła Porsche Cayenne. Ostatnia pozycja tym razem przypadła w udziale wiekowej Kii Sorento. Jej średnia usterkowość jest niemal trzy razy(!) wyższa niż w przypadku zwycięskiej Toyoty.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody używane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy