Sprzedajesz auto? Najlepiej wystawić ogłoszenie w te dni

Sprzedajesz auto? Zapewne będziesz korzystał z portalu ogłoszeniowego i odpowiednią informację zamieścisz na jednym z nich. Najnowsze dane z serwisu wskazują na konkretne dni i okresy, które mogą znacząco zwiększyć szanse na szybką i korzystną transakcję.

Jak dobrze napisać ogłoszenie o sprzedaży auta?

Najnowsze dane z serwisu otomoto.pl wskazują, kiedy sprzedający auto mają zwiększone szanse na korzystną sprzedaż. Jak najlepiej sprzedać auto i zrobić to szybko? Do stworzenia ogłoszenia warto się przyłożyć - w grę nie wchodzi więc na przykład lakoniczny opis czy zdjęcia, które zostały zrobione w ciemnym świetle lub niedbale. Tworzenie ogłoszenia najlepiej zacząć od napisania dokładnego tytułu, który zawiera najważniejsze informacje: markę, model, rok produkcji i główną zaletę auta (np. "Volkswagen Golf VII 2018, bezwypadkowy, pierwszy właściciel").

Reklama

W opisie koniecznie należy umieścić najważniejsze dane techniczne: przebieg, rodzaj silnika i jego pojemność, rodzaj paliwa, moc, typ skrzyni biegów, a także wymienić wyposażenie dodatkowe, szczególnie te elementy, które wyróżniają auto na tle innych ofert. Warto wymienić niedawno wymieniane części czy przeprowadzone naprawy, co pokazuje dbałość właściciela o samochód.

Zdjęcia są bardzo ważne, zawodowi handlarze o tym wiedzą i często auta, które niekoniecznie są w dobrym stanie technicznym fotografują w sposób, który sprawia, że klienci otwierają dane ogłoszenie - samochód jest umyty i postawiony do sesji w atrakcyjnym otoczeniu. Dobrze, jeśli w ogłoszeniu jest przynajmniej 10-15 zdjęć, które pokazują pojazd z zewnątrz i wewnątrz. Dobrym magnesem na klientów, poza ustaleniem realnej ceny sprzedaży, jest też wykorzystanie frazy "cena do negocjacji".

Kiedy najlepiej opublikować ogłoszenie o sprzedaży auta?

Według Agnieszki Czajki, menadżer generalnej otomoto.pl, największy ruch na portalu obserwowany jest w niedziele handlowe oraz w weekendy, szczególnie w piątkowe wieczory. Te dni charakteryzują się zwiększoną aktywnością potencjalnych kupujących, szczególnie mężczyzn, którzy właśnie w wolnych chwilach wchodzą na portal poszukując nowego pojazdu.

Statystyki portalu pokazują, że średni czas potrzebny na sprzedaż używanego samochodu przez osobę prywatną wynosi 43 dni. Wbrew wcześniejszym trendom, okres wakacyjny nie jest już "martwym sezonem" w handlu samochodami. Mniejszy ruch notowany jest jedynie w okresie świątecznym i na przełomie roku. Tradycyjnie najchętniej wyszukiwanymi pojazdami na portalach ogłoszeniowych są samochody używane klasy premium - głównie Audi A4 i BMW serii 3. Jak wynika z danych otomoto.pl segment ten urósł aż o 25 proc. rok do roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sprzedaż samochodu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy