O ile spada trwałość silnika przy zasilaniu LPG?
Przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące czterech typów instalacji: od podciśnieniowych po wtrysk w fazie ciekłej.
Zaczynamy od samochodów sprzed 2000 roku (typ instalacji: podciśnieniowa, zwana też mieszalnikową).
Problem ograniczonej trwałości zwykle dotyczy jedynie elementów głowicy. Przy zasilaniu gazem silnej erozji poddawane są gniazda zaworowe i zawory silnika. Zasilanie gazem nie ma natomiast negatywnego wpływu na takie elementy silnika, jak blok, tłoki, wał korbowy itp.
Skrócenie trwałości gniazd i zaworów bardzo zależy od zastosowanych w silniku materiałów. Wrażliwsze na gaz są np. silniki Toyoty, o których jednak nie można powiedzieć, aby były źle wykonane. Z kolei np. Nissany, Fiaty czy VW w niedużym stopniu reagują na zasilanie LPG.
W przypadku tych mniej trwałych może się okazać konieczna regeneracja głowicy po około 100 tys. km jazdy na gazie, a w tych bardziej wytrzymałych nastąpi to dwa razy rzadziej.
Ciąg dalszy nastąpi...