Kupujemy samochód używany z DSG - na co uważać, żeby potem nie zbankrutować

Niski przebieg nie gwarantuje braku problemów z DSG; po prostu musi ono być po serwisie kluczowych podzespołów.
Niski przebieg nie gwarantuje braku problemów z DSG; po prostu musi ono być po serwisie kluczowych podzespołów.Motor
SKRZYNIE DSG SĄ PRZEWIDYWALNE Jeżeli samochód nie jest po chiptuningu ani nie zaniedbywano wymiany oleju w skrzyni, to trwałość najdroższych elementów wynosi przeciętnie od 180 do 230 tys. km. Styl jazdy ma tu drugorzędne znaczenie, w odróżnieniu od skrzyń manualnych, gdzie awarie bardzo zależą od sposobu jazdy.
SKRZYNIE DSG SĄ PRZEWIDYWALNE Jeżeli samochód nie jest po chiptuningu ani nie zaniedbywano wymiany oleju w skrzyni, to trwałość najdroższych elementów wynosi przeciętnie od 180 do 230 tys. km. Styl jazdy ma tu drugorzędne znaczenie, w odróżnieniu od skrzyń manualnych, gdzie awarie bardzo zależą od sposobu jazdy. Motor
Nie ufaj książce serwisowej, żądaj okazania faktury za naprawę DSG.

SKRZYNIA DSG - CO I KIEDY SIĘ PSUJE

koło dwumasowe
koło dwumasoweMotor
Mechatrtonika
MechatrtonikaMotor
sprzęgło podwójne
sprzęgło podwójneMotor

JAK WYBRAĆ AUTO Z DSG? NIE SZUKAJ NISKIEGO PRZEBIEGU

Kupując używane auto z DSG, wybieraj takie, które ma już naprawioną skrzynię.
Kupując używane auto z DSG, wybieraj takie, które ma już naprawioną skrzynię.Motor

NA TO ZWRÓĆ UWAGĘ, KUPUJĄC AUTO Z DSG

  • czy auto ma udokumentowane wymiany oleju DSG co około 60 tys. km
  • czy są faktury za wymianę koła dwumasowego i sprzęgieł, a najlepiej także mechatroniki DS
  • czy silnik nie był poddawany chiptunigowi (zwiększenie momentu obrotowego obciąża skrzynię)
  • czy skrzynia DSG płynnie rusza i nie szarpie przy zmianach biegów (zużycie sprzęgieł i mechatroniki)
  • czy przy nagłym dodaniu gazu przy obrotach ok. 3000 skrzynia bez zwłoki redukuje bieg
  • czy przy powolnej jeździe nie ma wibracji
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?