10 najbardziej awaryjnych silników

Awaria z daleka od domu znacząco podniesie cenę naprawy. Dochodzi bowiem do niego koszt transportu lawetą do warsztatu, 
często mocno 
oddalonego.
Awaria z daleka od domu znacząco podniesie cenę naprawy. Dochodzi bowiem do niego koszt transportu lawetą do warsztatu, 
często mocno 
oddalonego.Motor

Zobacz również:

    • Ryzyko awarii - na podstawie opinii użytkowników i mechaników, a także niemieckich rankingów niezawodności sprawdziliśmy orientacyjnie, jakiego procentu silników dotyczą opisywane problemy. Im więcej punktów - tym gorzej.
    • Koszt naprawy - im wyższy, tym więcej punktów. Za koszt wyższy niż połowa wartości auta - najgorsza ocena.
    • Powracanie usterki - ocena zależy od tego, jak duża jest szansa, że wkrótce po naprawie dana usterka pojawi się ponownie.

    10. Ford 2.0 TDCi (Mondeo III, Jaguar X-Type)

    12 tys. zł za auto i 6 tys. za naprawy? To częsty scenariusz...
    12 tys. zł za auto i 6 tys. za naprawy? To częsty scenariusz...Motor
    • łuszcząca się pompa ciśnienia paliwa
    • zatkane wtryskiwacze common rail
    • rozwarstwione koło zamachowe

    9. Volkswagen 2.0 TDI (Golf/Jetta, Passat, Touran, Sharan, Audi A3-A6, Skoda Superb, Seat Leon, Altea, Toledo)

    Silnik 2.0 TDI z 16-zaworową głowicą trafił do Volkswagena Passata z lat 2005-2007.
    Silnik 2.0 TDI z 16-zaworową głowicą trafił do Volkswagena Passata z lat 2005-2007.Motor
    • uszkodzenia napędu pompy oleju
    • uszkodzenia turbosprężarki
    • pęknięcie głowicy

    8. Mazda 2.0 CiTD (5, 6, MPV)

    Najpoważniejszą z usterek jest zatykanie się sitka pompy oleju w misce olejowej.
    Najpoważniejszą z usterek jest zatykanie się sitka pompy oleju w misce olejowej.Motor
    • zatkane sitko pompy oleju
    • uszkodzony zawór SCV
    • nieszczelne podkładki wtryskiwaczy

    7. VW 1.4 TSI Twincharger (Polo GTI, Scirocco, Beetle, Golf, Touran, Tiguan, Audi A1, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza Cupra)

    Z jednej strony silnik 1.4 TSI TC z modeli Scirocco czy Tiguan nagradzano tytułem Silnika Roku, z drugiej strony - trafiał często do napraw gwarancyjnych.
    Z jednej strony silnik 1.4 TSI TC z modeli Scirocco czy Tiguan nagradzano tytułem Silnika Roku, z drugiej strony - trafiał często do napraw gwarancyjnych.Motor
    • zepsute sprzęgło kompresora
    • rozciągnięty łańcuch rozrządu
    • pęknięcia pierścieni tłoków

    6. Nissan 3.0 DI (Patrol Y61, Terrano II, Navara D22)

    Patrol to świetna terenówka. Szkoda, że nie ma trwałych silników...
    Patrol to świetna terenówka. Szkoda, że nie ma trwałych silników...Motor
    • zatarcie się 3. lub 4. cylindra
    • wypalenie uszczelki pod głowicą
    • uszkodzenia osprzętu

    5. Audi 2.5 TDI V6 (A4, A6, A8, VW Passat B5, Skoda Superb)

    Kłopoty nasilają się po 200 tys. km. Czyli problem dotyczy niemal wszystkich już Audi A6 C5.
    Kłopoty nasilają się po 200 tys. km. Czyli problem dotyczy niemal wszystkich już Audi A6 C5.Motor
    • wytarte wałki rozrządu
    • uszkodzenia pompy wtryskowej
    • zużycie turbosprężarki

    4. Alfa Romeo 2.0 TS (145, 146, 147, 156)

    Piękna i delikatna: Alfa Romeo 156 z silnikiem 2.0 Twin Spark.
    Piękna i delikatna: Alfa Romeo 156 z silnikiem 2.0 Twin Spark.Motor
    • uszkodzenia wariatora faz zaworów
    • zerwanie paska rozrządu
    • zatarcie układu tłokowo-korbowego

    3. Subaru 2.5 Turbo (Forester, Impreza WRX i WRX STI)

    Złym pomysłem było powiększanie pojemności boksera przez rozwiercanie cylindrów. Spowodowało to powstanie zbyt cienkich ścian bloku.
    Złym pomysłem było powiększanie pojemności boksera przez rozwiercanie cylindrów. Spowodowało to powstanie zbyt cienkich ścian bloku.Motor
    • nieszczelne uszczelki pod głowicami
    • wypalone lub pęknięte tłoki
    • uszkodzenia turbosprężarki

    2. Opel 3.0 CDTI (Vectra, Signum, Saab 9-5, Renault Vel Satis i Espace)

    W Oplu silnik ten nazywał się 3.0 CDTI. W Sabbie - 3.0 TiD, w Renault - 3.0 dCi.
    W Oplu silnik ten nazywał się 3.0 CDTI. W Sabbie - 3.0 TiD, w Renault - 3.0 dCi.Motor
    • uszkodzenia tłoków (słabe smarowanie)
    • osiadające tuleje cylindrów
    • wypalone uszczelki głowic

    1. Jeep (VM) 2.5 TD (Cherokee/Grand Cherokee, Chrysler Voyager/Grand Voyager)

    Voyager ma silnik poprzecznie, a Cherokee i Grand Cherokee wzdłużnie (w Grand Cherokee - 5 cyl.).
    Voyager ma silnik poprzecznie, a Cherokee i Grand Cherokee wzdłużnie (w Grand Cherokee - 5 cyl.).Motor
    • uszkodzenia głowic cylindrów
    • uszkodzenia układu rozrządu
    • awarie sterownika wtrysku