Używany Rover 75 (1998-2005)
Model 75 miał być gwoździem programu angielskiej fabryki Rovera, a stał się gwoździem do trumny.
Rover 75 zaprojektowany został przy współudziale inżynierów z BMW, które było wówczas właścicielem angielskiej marki. Mariaż niemieckiej myśli technicznej i angielskiej, tradycyjnej stylizacji okazał się trafiony. Powstały w jego następstwie samochód jest stosunkowo niezawodny, bardzo wygodny i technicznie nowoczesny. Niestety stylizacja, która miała być kołem napędowym sprzedaży, okazała się na niektórych rynkach nader staromodna.
Wnętrze auta zachęca do długich podróży. Miękkie, szerokie fotele i wygodne zawieszenie zapewniają komfort na najwyższym poziomie. Miejsca jest wystarczająco dużo zarówno z przodu, jak i z tyłu. Egzemplarze z rynku wtórnego są zazwyczaj doskonale wyposażone. Klimatyzacja jest standardem, a skórzana tapicerka czy ogrzewanie postojowe nie są w Roverze niczym niezwykłym. Pięknie stylizowane, kremowe zegary oraz drewniane elementy nadają wnętrzu klubowy charakter.
Samochody były produkowane z czterema silnikami benzynowymi samodzielnej konstrukcji Rovera oraz jednym dieslem, pochodzącym z fabryk BMW. Najmniejszą jednostką napędową jest silnik 1.8/120 KM. To niestety trochę za mało, szczególnie dla samochodu z automatyczną skrzynią biegów. Auto z takim silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 11,6 s. Lepszym rozwiązaniem są takie same, ale rzadko spotykane jednostki, które wyposażono w turbodoładowanie (150 KM).
Znacznie wyższą kulturę pracy, ale jednocześnie zdecydowanie wyższe koszty eksploatacji i serwisu, zapewniają silniki sześciocylindrowe o pojemności 2,0 i 2,5 l (moc 150-177 KM).
Niestety, silniki benzynowe mogą sprawiać użytkownikowi masę problemów. Charakteryzują się przeciętną niezawodnością, natomiast części zamienne do nich są bardzo drogie, a serwis słabo dostępny.
Zawieszenie zaadaptowano z BMW serii 3, mimo tego, że "dawca" jest autem tylnonapędowym. W efekcie uzyskano bardzo wysoki komfort podróżowania. Samochód nie nadaje się do szybkich slalomów, ale nikt tego od niego nie oczekuje.
Rover 75 (1998-2005)
Używany Rover 75 (1998-2005) (czytaj więcej)
Rover 75 (1998-2005) - podsumowanie
Samochód jest bardzo udany, choć nie potwierdzają tego wyniki sprzedaży. Klasą, wyposażeniem i przestronnością wnętrza odpowiada BMW serii 5 bądź Audi A6. Cena używanego jest jednak atrakcyjniejsza od ceny konkurentów. Na drugim biegunie są bardzo drogie naprawy i problematyczny dostęp do części. Polecamy zwłaszcza wywodzące się z BMW silniki Diesla.
Rover 75: historia modelu1998: prezentacja modelu. Auto zastępuje linię Rover 600.2001: premiera wersji kombi i usportowionej odmiany MG ZT.2005: zakończenie produkcji. Prawa do marki przejmują Chińczycy, kontynuując produkcję auta pod nazwą Roewe 750.
Rover 75: typowe usterki i problemy
- Awarie wentylatora chłodnicy.
- Usterki silniczków sterujących zmiennymi długościami kolektora dolotowego.
- Pękająca obudowa alternatora.
- Wypalona uszczelka pod głowicą.
Rover 75: plusy
- Bardzo oryginalny styl.
- Bogate wyposażenie.
- Atrakcyjne ceny.
Rover 75: minusy
- Problematyczny dostęp do części.
- Wysokie koszty napraw.
Wersja | 1.8 | 2.0 V6 | 2.5 V6 | 2.0 CDT |
Silnik | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1795 cm3 | 1997 cm3 | 2497 cm3 | 1951 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | V6/24 | V6/24 | R4/16 |
Moc maksymalna | 120 KM | 150 KM | 177 KM | 116 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 160 Nm | 185 Nm | 240 Nm | 260 Nm |
Osiągi | ||||
Prędkość maksymalna | 195 km/h | 210 km/h | 220 km/h | 193 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,6 s | 10,2 s | 8,8 s | 11,7 s |
Średnie zużycie paliwa w l/100 km | 10,1 | 10,3 | 10,4 | 6,9 |
Tekst: Jan Tyllo, zdjęcia: Rafał Andrzejewski