Używany Rover 75 (1998-2005)

Model 75 miał być gwoździem programu angielskiej fabryki Rovera, a stał się gwoździem do trumny.

Rover 75 zaprojektowany został przy współudziale inżynierów z BMW, które było wówczas właścicielem angielskiej marki. Mariaż niemieckiej myśli technicznej i angielskiej, tradycyjnej stylizacji okazał się trafiony. Powstały w jego następstwie samochód jest stosunkowo niezawodny, bardzo wygodny i technicznie nowoczesny. Niestety stylizacja, która miała być kołem napędowym sprzedaży, okazała się na niektórych rynkach nader staromodna.

Wnętrze auta zachęca do długich podróży. Miękkie, szerokie fotele i wygodne zawieszenie zapewniają komfort na najwyższym poziomie. Miejsca jest wystarczająco dużo zarówno z przodu, jak i z tyłu. Egzemplarze z rynku wtórnego są zazwyczaj doskonale wyposażone. Klimatyzacja jest standardem, a skórzana tapicerka czy ogrzewanie postojowe nie są w Roverze niczym niezwykłym. Pięknie stylizowane, kremowe zegary oraz drewniane elementy nadają wnętrzu klubowy charakter.

Reklama

Samochody były produkowane z czterema silnikami benzynowymi samodzielnej konstrukcji Rovera oraz jednym dieslem, pochodzącym z fabryk BMW. Najmniejszą jednostką napędową jest silnik 1.8/120 KM. To niestety trochę za mało, szczególnie dla samochodu z automatyczną skrzynią biegów. Auto z takim silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 11,6 s. Lepszym rozwiązaniem są takie same, ale rzadko spotykane jednostki, które wyposażono w turbodoładowanie (150 KM).

Znacznie wyższą kulturę pracy, ale jednocześnie zdecydowanie wyższe koszty eksploatacji i serwisu, zapewniają silniki sześciocylindrowe o pojemności 2,0 i 2,5 l (moc 150-177 KM).

Niestety, silniki benzynowe mogą sprawiać użytkownikowi masę problemów. Charakteryzują się przeciętną niezawodnością, natomiast części zamienne do nich są bardzo drogie, a serwis słabo dostępny.

Zawieszenie zaadaptowano z BMW serii 3, mimo tego, że "dawca" jest autem tylnonapędowym. W efekcie uzyskano bardzo wysoki komfort podróżowania. Samochód nie nadaje się do szybkich slalomów, ale nikt tego od niego nie oczekuje.

Rover 75 (1998-2005) - podsumowanie

Samochód jest bardzo udany, choć nie potwierdzają tego wyniki sprzedaży. Klasą, wyposażeniem i przestronnością wnętrza odpowiada BMW serii 5 bądź Audi A6. Cena używanego jest jednak atrakcyjniejsza od ceny konkurentów. Na drugim biegunie są bardzo drogie naprawy i problematyczny dostęp do części. Polecamy zwłaszcza wywodzące się z BMW silniki Diesla.

Rover 75: historia modelu
1998: prezentacja modelu. Auto zastępuje linię Rover 600.
2001: premiera wersji kombi i usportowionej odmiany MG ZT.
2005: zakończenie produkcji. Prawa do marki przejmują Chińczycy, kontynuując produkcję auta pod nazwą Roewe 750.

Rover 75: typowe usterki i problemy

  • Awarie wentylatora chłodnicy.
  • Usterki silniczków sterujących zmiennymi długościami kolektora dolotowego.
  • Pękająca obudowa alternatora.
  • Wypalona uszczelka pod głowicą.


Rover 75: plusy

  • Bardzo oryginalny styl.
  • Bogate wyposażenie.
  • Atrakcyjne ceny.


Rover 75: minusy

  • Problematyczny dostęp do części.
  • Wysokie koszty napraw.

Dane techniczne: Rover 75 (1998-2005) - wybrane wersje silnikowe

Wersja1.82.0 V62.5 V62.0 CDT
Silnikbenzynowybenzynowybenzynowyturbodiesel
Pojemność skokowa1795 cm31997 cm32497 cm31951 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16V6/24V6/24R4/16
Moc maksymalna120 KM150 KM177 KM116 KM
Maksymalny moment obrotowy160 Nm185 Nm240 Nm260 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna195 km/h210 km/h220 km/h193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,6 s10,2 s8,8 s11,7 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km10,110,310,46,9

Tekst: Jan Tyllo, zdjęcia: Rafał Andrzejewski

Używany Rover 25 (1999-2005) - OPINIE

Używany Land Rover Freelander I (1997-2006) - OPINIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy