Używany Rover 75 (1998-2005)

Model 75 miał być gwoździem programu angielskiej fabryki Rovera, a stał się gwoździem do trumny.

Rover 75 (1998-2005)
Rover 75 (1998-2005)Motor
Oryginalny wygląd i dobre materiały to zalety kokpitu. Obsługa urządzeń czasem bywa kłopotliwa.Motor

Rover 75 zaprojektowany został przy współudziale inżynierów z BMW, które było wówczas właścicielem angielskiej marki. Mariaż niemieckiej myśli technicznej i angielskiej, tradycyjnej stylizacji okazał się trafiony. Powstały w jego następstwie samochód jest stosunkowo niezawodny, bardzo wygodny i technicznie nowoczesny. Niestety stylizacja, która miała być kołem napędowym sprzedaży, okazała się na niektórych rynkach nader staromodna.

Wnętrze auta zachęca do długich podróży. Miękkie, szerokie fotele i wygodne zawieszenie zapewniają komfort na najwyższym poziomie. Miejsca jest wystarczająco dużo zarówno z przodu, jak i z tyłu. Egzemplarze z rynku wtórnego są zazwyczaj doskonale wyposażone. Klimatyzacja jest standardem, a skórzana tapicerka czy ogrzewanie postojowe nie są w Roverze niczym niezwykłym. Pięknie stylizowane, kremowe zegary oraz drewniane elementy nadają wnętrzu klubowy charakter.

Samochody były produkowane z czterema silnikami benzynowymi samodzielnej konstrukcji Rovera oraz jednym dieslem, pochodzącym z fabryk BMW. Najmniejszą jednostką napędową jest silnik 1.8/120 KM. To niestety trochę za mało, szczególnie dla samochodu z automatyczną skrzynią biegów. Auto z takim silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 11,6 s. Lepszym rozwiązaniem są takie same, ale rzadko spotykane jednostki, które wyposażono w turbodoładowanie (150 KM).

Znacznie wyższą kulturę pracy, ale jednocześnie zdecydowanie wyższe koszty eksploatacji i serwisu, zapewniają silniki sześciocylindrowe o pojemności 2,0 i 2,5 l (moc 150-177 KM).

Niestety, silniki benzynowe mogą sprawiać użytkownikowi masę problemów. Charakteryzują się przeciętną niezawodnością, natomiast części zamienne do nich są bardzo drogie, a serwis słabo dostępny.

Zawieszenie zaadaptowano z BMW serii 3, mimo tego, że "dawca" jest autem tylnonapędowym. W efekcie uzyskano bardzo wysoki komfort podróżowania. Samochód nie nadaje się do szybkich slalomów, ale nikt tego od niego nie oczekuje.

Rover 75 (1998-2005)

Używany Rover 75 (1998-2005) (czytaj więcej)

Ta sylwetka nie zdążyła się opatrzeć. Samochód jest bowiem mało popularny, ale ma swój styl.Motor
Używany Rover 75 (1998-2005)Motor
Nieco pstrokate wnętrze ma swój urok, ale wiele rozwiązań wymaga przyzwyczajenia...Motor
Zupełnie nieźle: bagażnik sedana mieści 430 l, kombi – 400 l, a zawiasy chowają się w rynienki.Motor
...na przykład przycisk otwierania bagażnika jest na dole, przy uchwycie służącym do otwierania maski.Motor
Oryginalny wygląd i dobre materiały to zalety kokpitu. Obsługa urządzeń czasem bywa kłopotliwa.Motor

Rover 75 (1998-2005) - podsumowanie

Samochód jest bardzo udany, choć nie potwierdzają tego wyniki sprzedaży. Klasą, wyposażeniem i przestronnością wnętrza odpowiada BMW serii 5 bądź Audi A6. Cena używanego jest jednak atrakcyjniejsza od ceny konkurentów. Na drugim biegunie są bardzo drogie naprawy i problematyczny dostęp do części. Polecamy zwłaszcza wywodzące się z BMW silniki Diesla.

Roewe 750Roewe

Rover 75: historia modelu1998: prezentacja modelu. Auto zastępuje linię Rover 600.2001: premiera wersji kombi i usportowionej odmiany MG ZT.2005: zakończenie produkcji. Prawa do marki przejmują Chińczycy, kontynuując produkcję auta pod nazwą Roewe 750.

Rover 75: typowe usterki i problemy

  • Awarie wentylatora chłodnicy.
  • Usterki silniczków sterujących zmiennymi długościami kolektora dolotowego.
  • Pękająca obudowa alternatora.
  • Wypalona uszczelka pod głowicą.

Rover 75: plusy

  • Bardzo oryginalny styl.
  • Bogate wyposażenie.
  • Atrakcyjne ceny.

Rover 75: minusy

  • Problematyczny dostęp do części.
  • Wysokie koszty napraw.
Wersja
1.8
2.0 V6
2.5 V6
2.0 CDT
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1795 cm3
1997 cm3
2497 cm3
1951 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
V6/24
V6/24
R4/16
Moc maksymalna
120 KM
150 KM
177 KM
116 KM
Maksymalny moment obrotowy
160 Nm
185 Nm
240 Nm
260 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna
195 km/h
210 km/h
220 km/h
193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,6 s
10,2 s
8,8 s
11,7 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
10,1
10,3
10,4
6,9

Tekst: Jan Tyllo, zdjęcia: Rafał Andrzejewski

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas