Używany Range Rover Evoque I (2011-2018) - opinie użytkowników
Działa na przechodniów jak magnes i, przynajmniej na razie, jest bezawaryjny. Jednak nawet za używanego Evoque’a trzeba słono zapłacić.
RANGE ROVER EVOQUE I
lata produkcji: 2011-2018
ceny: od 80 tys. zł
Najmniejszy Range Rover w historii zadebiutował na rynku w 2011 r. Pomimo że to crossover, producent zaproponował aż trzy wersje nadwoziowe: 3d, 5d (wyższa o 3 cm) i 2-drzwiowy kabriolet, który na polski rynek trafił dopiero w 2016 r.
Brytyjczykom wyjątkowo udało się połączyć dynamiczną linię nadwozia ze stylistyką typową dla Range Roverów. Jak można się domyślić, nie poszło to w parze z przestronnością w środku. Osoby podróżujące z tyłu 3-drzwiową odmianą mogą się w niej czuć wręcz klaustrofobicznie, ponieważ szyby są wyjątkowo niskie.
Świetnie wykonana deska wymaga głębszego zapoznania się z mnóstwem funkcji, jakie oferuje ten samochód. Pochwały zbiera m.in. nagłośnienie marki Meridian.
Pod maską Evoque’a montowano benzynową jednostkę 2.0 pochodzącą od Forda i diesle 2.0/2.2 o mocy 150-240 KM. Tylko podstawowego turbodiesla (2.0 eD4) nie oferowano z napędem 4x4. Niektóre auta wyposażono system Terrain Response z czterema trybami jazdy w terenie lub system kontroli zjazdu HDC.
Przed kupnem Evoque’a zweryfikujmy stan wydechu (bywa nieszczelny) i dopytajmy, kiedy wymieniono olej w dyferencjałach.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Range Roverów Evoque’ów?
ZALETY
"Nie ma problemu z parującymi szybami: klimatyzacja działa subtelnie, a przednia szyba jest podgrzewana".
"Jakość wykonana jest imponująca. Świetnej jakości skórzana tapicerka".
"Auto na autostradzie zachowuje się przewidywalnie. Można też swobodnie rozmawiać".
"Bardzo szybki automat. Manetki są w zasadzie zbędne".
WADY
"Benzynowy silnik pali bardzo dużo — niezależnie, czy jeździ się nim w mieście, czy poza nim".
"Z tyłu — źle. Trudno tym autem podróżować w 5 osób. W dodatku mało tu schowków, a kieszenie drzwi są zbyt małe".
"Po roku wysiadł stabilizator i cały układ zawieszenia lewego koła".
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 1/2019
Range Rover Evoque 2.0 Si4 Dynamic - test – TESTY I PORÓWNANIA
Range Rover Evoque Si4 9AT - test – TESTY I PORÓWNANIA
Porównanie: Audi Q5, BMW X3, Range Rover Evoque – TESTY I PORÓWNANIA