Używany Peugeot 4007/Citroen C-Crosser

Ani Peugeot 4007‚ ani Citroen C-Crosser nie miały szans na rynku aut nowych‚ bo były dużo droższe niż Mitsubishi Outlander‚ na którym bazują. Na rynku wtórnym ceny się zrównały.

W ogłoszeniach można naliczyć około 45-50 Peugeotów 4007. Ceny – jak za Outlandera II.
W ogłoszeniach można naliczyć około 45-50 Peugeotów 4007. Ceny – jak za Outlandera II.Motor

PEUGEOT 4007/CITROEN C-CROSSERlata produkcji: 2007-2012ceny: "4007" - od 35 000 zł, C-Crosser - od 39 000 zł

Czasem nie warto iść po linii najmniejszego oporu. Przekonali się o tym Francuzi z koncernu Peugeot/Citroen‚ którzy potrzebowali zaistnieć w segmencie SUV-ów‚ ale dla zmniejszenia wydatków i z powodu słabej sytuacji finansowej‚ zdecydowali się na współpracę z firmą Mitsubishi. Efektem były bliźniaki: Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser‚ czyli licencyjne wersje Mitsubishi Outlander II.

Nie odniosły sukcesu na europejskim rynku i nie doczekały się następców‚ ponieważ zbyt mało różniły się od pierwowzoru. Głównie cenami.

Outlander a jego klony

Różnice między Mitsubishi a Peugeotem i Citroenem są znikome: zmieniona przednia część nadwozia i logo na kierownicy. Oraz brak silnika diesla VW 2.0 TDI w ofercie.

W polskich warunkach ten pojazd miał problem cenowy‚ ponieważ zarówno diesel‚ jak i bardzo rzadko spotykany w ogłoszeniach silnik benzynowy przekraczały pojemność 2 litrów i wpadały w wyższy próg akcyzowy. Efektem były wyjątkowo wysokie ceny.

Bazowy Peugeot 4007 w 2010 r. kosztował 143 000 zł‚ a Outlander niewiele ponad 80 tys. zł. W tym samym 2010 r. sprzedano w Polsce 1234 sztuki Mitsubishi Outlander i 65 sztuk Citroena oraz Peugeota razem wziętych. Samochody kupione w Polsce to ogłoszeniowe "perły". Większość sprowadzono z Francji i Holandii.

Dysonans poznawczy – gdyby nie logo na kierownicy można byłoby przysiąc‚ że to Outlander II. Na zdjęciu bogatsza wersja z kolorowym ekranem centralnym.Motor

Dla klientów to dobrze

Ceny Mitsubishi oraz jego francuskich odpowiedników na rynku wtórnym szybko się zrównały. Dla klientów to dobrze‚ ponieważ Peugeot 4007 już w serii był bogato wyposażony. Nie trzeba było dopłacać za klimatyzację automatyczną i czujniki cofania.

Peugeot 4007 miał dwie wersje: Premium („półskóra”) i Platinum (skóra – na fot.).Motor

Ma siedem miejsc - dwa ostatnie w postaci dość twardej ławki rozkładanej w bagażniku. Kanapa w drugim rzędzie jest przesuwna w zakresie 80 mm. Dodatkowa zaleta z dziedziny funkcjonalności to dwuczęściowa tylna klapa - oprócz unoszonej do góry pokrywy można opuścić tylną burtę‚ uzyskując wyjątkowo niski próg załadunku. Burta uniesie do 200 kg.

Siedzenia trzeciego rzędu to wyposażenie standardowe. Są niemiłosiernie twarde.Motor

Do napędu "4007" i C-Crossera posłużył diesel 2.2 HDi z 16 zaworami i paskiem rozrządu. Łączono go ze skrzynią manualną (6-biegową) lub "automatem". Na niektórych rynkach dostępna była też bardzo rzadko spotykana w ogłoszeniach wersja benzynowa 2.4.

Rzadka funkcjonalność: opuszczana tylna burta o ładowności do 200 kg. Szkoda‚ że bagażnik tak ograniczają nadkola.Motor

Taniej? To mit

Teoretycznie ceny części do aut francuskich są niższe niż do japońskich. Postanowiliśmy to sprawdzić. Okazało się‚ że w przypadku opisywanych modeli ta zasada nie sprawdza się. Tarcze hamulcowe do "4007" w ASO wyceniono na 1723 zł‚ w Mitsubishi - na 1220 zł. Klocki hamulcowe do francuskiego auta kosztują 513 zł‚ do Mitsubishi - 467 zł. Tańsze okazało się tylko sprzęgło do Peugeota - 1583 zł wobec 2484 zł w Mitsubishi‚ ale to akurat łatwo zrozumieć‚ bo w końcu silnik jest jedyną faktycznie francuską częścią tego pojazdu. Tyle że powyższe ceny dotyczą części oryginalnych - w Mitsubishi zaproponowano tańsze zamienniki‚ w Peugeocie nie.

2‚2-litrowy diesel zużywa dużo paliwa w mieście (11 l/100 km)‚ w trasie nawet o 4 l mniej.Motor

Jeśli ktoś nie jeździ do ASO‚ koszty eksploatacji będą takie same. Trudności pojawią się w przypadku konieczności dokupienia elementów blacharskich na przód i tył. Usterkowość tego modelu jest niska‚ niezależnie od tego czy opuścił fabrykę w Japonii czy w Holandii.

Użytkownicy narzekają tylko czasem na DPF‚ który wymaga dolewek płynu wspomagającego‚ ale przeważnie poddaje się dopiero po przebiegu ok. 160 tys. km. Dość szybko zużywa się sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe. Warto też obejrzeć podwozie pod kątem ognisk korozji. No i najważniejsze - odradzamy jazdę w trudnym terenie. Prześwit wynosi tylko 18 cm‚ a ten SUV nie ma osłon podwozia.

CITROEN C-CROSSER

c-crosserMotor

Inne wzory felg i przednia część nadwozia. Reszta to nadal Outlander II. W ogłoszeniach C-Crosserów jest tyle samo co "4007".

 
2.4
2.2 HDi
Silnik
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
2359 cm3
2179 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
170 KM/6000
156 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
232 Nm/4100
380 Nm/2000
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
190 km/h
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,6 s
9,9 s
Średnie zużycie paliwa*
9,4 l/100 km
7,0 l/100 km
*według norm paliwowych z lat produkcji modelu

PEUGEOT 4007/CITROEN C-CROSSER: HISTORIA MODELI

(kliknij, żeby powiększyć)Motor

2007: prezentacja "4007" i C-Crossera2009: produkcja w Holandii2012: zakończenie produkcji po wytworzeniu 97 tys. sztuk Peugeota i Citroena łącznie, brak bezpośredniego następcy (Peugeota 4008, na zdjęciu obok, trudno nazwać następcą - jest o wiele mniejszy)

UŻYWANY PEUGEOT 4007/CITROEN C-CROSSER: TYPOWE USTERKI I PROBLEMY

Brak osłon. Jazda terenowa skończy się urwaniem wydechu lub czegoś ważniejszego. (kliknij, żeby powiększyć)Motor
  • Uszkodzenia podwozia: SUV bez żadnych osłon nie nadaje się w teren‚ co najwyżej na drogi gruntowe.
  • Korozja: na razie tylko punktowe ogniska‚ ale lepiej zapobiegać niż leczyć.
  • Mała trwałość sprzęgła.
  • Zużycie filtra cząstek stałych: wypala się po ok. 160 tys. km.

PEUGEOT 4007/CITROEN C-CROSSER: SYTUACJA RYNKOWA

W ogłoszeniach jest tyle samo Peugeotów‚ co Citroenów - ok. 50 sztuk każdego pojazdu. Z tego 95% stanowią diesle. Trzeba szczególnie uważać na auta sprowadzone w pozornie atrakcyjnych cenach‚ w przypadku których nie zapłacono akcyzy‚ ponieważ wynosi ona aż 18‚6% wartości pojazdu.

MODEL
2011
2010
2009
2008
2007
4007
62 000 zł
48 000 zł
44 000 zł
40 000 zł
35 000 zł
C-Crosser
65 000 zł
50 000 zł
44 000 zł
42 000 zł
39 000 zł

PEUGEOT 4007/CITROEN C-CROSSER: PODSUMOWANIE

Ocena 4007 i C-Crossera będzie taka sama jak Mitsubishi Outlander‚ bo różnice między tymi autami są minimalne. To modnie stylizowane‚ wysoko zawieszone kombi z bardzo praktycznym wnętrzem i seryjnym napędem na 4 koła. Ma paliwożerny silnik Diesla‚ ale nie psuje się. Lepiej nie liczyć na zbyt dobre własności terenowe. Drogie części oryginalne.

OCENA 3/5

Oceny: 1 - niepolecany; 2 - warunkowo godny zainteresowania; 3 - godny zainteresowania; 4 - polecany; 5 - szczególnie polecany

Peugeot 4007 (2007-2012)

Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor
Peugeot 4007 (2007-2012)Motor

Tekst: Tymon Grabowski‚ zdjęcia: archiwum; "Motor" 13/2015

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas