Używany Peugeot 308 II (2013-) - opinie użytkowników
Dojrzały kompakt pełen innowacji. Szkoda, że tylko w środku.
PEUGEOT 308 II
w produkcji: od 2013 r.
ceny: od 32 tys. zł
Od tego modelu Peugeot przestał nazywać nowe kompakty następną cyfrą. Opisywany model to 308 II.
Sylwetka auta nie wyznacza nowych trendów w segmencie, ale w środku producent nieco poeksperymentował.
Niektóre rozwiązania drażnią (dotykowy ekran), ale np. mała kierownica i wysoko umieszczone zegary ułatwiają codzienną jazdę.
Początkowo w aucie stosowano silniki THP, w których przez wadliwy napinacz wyciągał się łańcuch rozrządu.
W 2014 r. zastąpiły je 1.2 PureTech (THP pozostał w topowych wersjach). Na razie sprawują się dobrze i niewiele palą, choć nie są tak ekonomiczne jak e-HDi.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Peugeotów 308?
ZALETY
"Silnik THP wyróżnia doskonała elastyczność. Wyprzedzanie nie stanowi problemu".
"Zawieszenie stanowi dobry kompromis między komfortem a trzymaniem się drogi".
"Automat w trybie zwykłym wystarcza w mieście. Tryb Sport znacznie go ożywia".
WADY
"System Start&Stop jest zbędny i denerwuje podczas dojazdów do krótkich świateł".
"Kanapa jest zbyt wąska w stosunku do wymiarów auta. Jest tu masa niezagospodarowanej przestrzeni".
"Drażnią drobiazgi - moje auto nie ma popielniczki, regulacji pasów, czy lampki w bagażniku".
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 11/2018
Używany Peugeot 308 (2007-) – OPINIE O SAMOCHODACH
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure - test – TESTY I PORÓWNANIA
Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen Golf – TESTY I PORÓWNANIA