Używany ​Mercedes klasy S W220 (1998-2005)

Mercedes klasy S W220
Mercedes klasy S W220Motor

Zobacz również:

    Na zdjęciu tablica przyrządów bogato wyposażonej wersji 320 V6. Warto przypomnieć, że prawie wszystkie luksusowe elementy wyposażenia z początku wymagały dopłaty - nawet ekran.
    Na zdjęciu tablica przyrządów bogato wyposażonej wersji 320 V6. Warto przypomnieć, że prawie wszystkie luksusowe elementy wyposażenia z początku wymagały dopłaty - nawet ekran. Motor

    Mercedes klasy S W220 (1998-2005)

    Klasa S W140 (1991-1998)
    Klasa S W140 (1991-1998)
    Klasa S W221 (od 2005 r.)
    Klasa S W221 (od 2005 r.)
    Po liftingu wprowadzono znacznie większy ekran środkowy.
    Po liftingu wprowadzono znacznie większy ekran środkowy.
    Skórzane przednie fotele mogą być pompowane i mieć funkcję masażu.
    Skórzane przednie fotele mogą być pompowane i mieć funkcję masażu.
    W wersji Long w drugim rzędzie jest mnóstwo miejsca.
    W wersji Long w drugim rzędzie jest mnóstwo miejsca.
    Pompowana tylna kanapa? Tak, w najbogatszych wersjach.
    Pompowana tylna kanapa? Tak, w najbogatszych wersjach.
    Bagażnik zmieści 500 litrów, jednak ma bardzo nieregularny kształt podłogi, co w efekcie pogarsza jego użyteczność.
    Bagażnik zmieści 500 litrów, jednak ma bardzo nieregularny kształt podłogi, co w efekcie pogarsza jego użyteczność.
    Na zdjęciu tablica przyrządów bogato wyposażonej wersji 320 V6. Warto przypomnieć, że prawie wszystkie luksusowe elementy wyposażenia z początku wymagały dopłaty - nawet ekran.
    Na zdjęciu tablica przyrządów bogato wyposażonej wersji 320 V6. Warto przypomnieć, że prawie wszystkie luksusowe elementy wyposażenia z początku wymagały dopłaty - nawet ekran.
    Przyciski regulacji zawieszenia Airmatic: na konsoli środkowej.
    Przyciski regulacji zawieszenia Airmatic: na konsoli środkowej.
    Elektryczna regulacja foteli jest bardzo łatwa i intuicyjna.
    Elektryczna regulacja foteli jest bardzo łatwa i intuicyjna.
    Awarie alternatorów: fabrycznie nowy element kosztuje ponad 4 tys. złotych. Problem dotyczy głównie aut sprzed 2003 r.
    Awarie alternatorów: fabrycznie nowy element kosztuje ponad 4 tys. złotych. Problem dotyczy głównie aut sprzed 2003 r.
    Problematyczna pneumatyka: często dochodzi do rozszczelnienia się przyłączy przy amortyzatorach i auto "osiada" na ziemi.
    Problematyczna pneumatyka: często dochodzi do rozszczelnienia się przyłączy przy amortyzatorach i auto "osiada" na ziemi.
    Model W220 z silnikiem V8 był o 150 kg lżejszy od poprzednika.
    Model W220 z silnikiem V8 był o 150 kg lżejszy od poprzednika.
    Mercedes klasy S W220
    Mercedes klasy S W220
    • Usterki zawieszenia pneumatycznego Airmatic: rozszczelnianie się przyłączy przy amortyzatorach, awarie sprężarek, dekalibracja układu, w ekstremalnych przypadkach uszkodzenia miechów. Można wydać ponad 6 tys. zł na doprowadzenie pneumatyki do porządku.
    • Usterki automatycznych skrzyń biegów w wersji 400 CDI. Najszybciej uszkodzimy skrzynię wciskając gaz do końca zanim auto zacznie się toczyć. Problem dotyczy skrzyń 5-biegowych.
    • Awarie podświetlenia zestawu wskaźników.
    • Awarie alternatorów.
    • Zacieranie się klap w kolektorze ssącym w wersji 320 CDI.
    • Rdza w autach sprzed 2003 r.
    • Benzynowej wersji 320 lub 350 (po liftingu).
    • Samochodów z zawieszeniem Active Body Control.
    • Aut z dokumentacją z ASO.
    • Wersji 400 CDI.
    • Samochodów z USA. Kłopotliwe przeróbki oświetlenia.
    • Aut, które stoją zbyt nisko (uszkodzony Airmatic).

    Dane techniczne: Mercedes klasy S W220 (1998-2005)

    Wersja
    320
    350
    430
    500
    55 AMG
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benz. kompr.
    Pojemność skokowa
    3199 cm3
    3724 cm3
    4266 cm3
    4966 cm3
    5439 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/18
    V6/18
    V6/24
    V8/24
    V8/24
    Moc maksymalna
    224 KM
    245 KM
    279 KM
    306 KM
    500 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    315 Nm
    350 Nm
    400 Nm
    460 Nm
    700 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    240 km/h
    246 km/h
    250 km/h
    250 km/h
    250 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    8,2 s
    7,6 s
    7,1 s
    6,3 s
    4,8 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    11,5
    11,1
    10,9
    12,9
    13,2

    Dane techniczne: Mercedes klasy S W220 (1998-2005)

    Wersja
    600
    600 BT
    65 AMG
    320 CDI
    400 CDI
    Silnik
    benzynowy
    benz. biturbo
    benz. biturbo
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    5786 cm3
    5513 cm3
    5980 cm3
    3222 cm3
    3996 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V12/36
    V12/36
    V12/36
    R6/24
    V8/32
    Moc maksymalna
    367 KM
    500 KM
    612 KM
    204 KM
    250 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    530 Nm
    800 Nm
    1000 Nm
    500 Nm
    560 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    250 km/h
    250 km/h
    235 km/h
    250 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    6,3 s
    4,8 s
    4,4 s
    8,2 s
    7,8 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    13,4
    14,8
    14,9
    7,7
    9,6