Używany ​Mercedes klasy S W220 (1998-2005)

Mercedes klasy S W220
Mercedes klasy S W220Motor
Na zdjęciu tablica przyrządów bogato wyposażonej wersji 320 V6. Warto przypomnieć, że prawie wszystkie luksusowe elementy wyposażenia z początku wymagały dopłaty - nawet ekran.
Na zdjęciu tablica przyrządów bogato wyposażonej wersji 320 V6. Warto przypomnieć, że prawie wszystkie luksusowe elementy wyposażenia z początku wymagały dopłaty - nawet ekran. Motor

Mercedes klasy S W220 (1998-2005)

Klasa S W140 (1991-1998)
Klasa S W140 (1991-1998)
Klasa S W221 (od 2005 r.)
Klasa S W221 (od 2005 r.)
Po liftingu wprowadzono znacznie większy ekran środkowy.
Po liftingu wprowadzono znacznie większy ekran środkowy.
Skórzane przednie fotele mogą być pompowane i mieć funkcję masażu.
Skórzane przednie fotele mogą być pompowane i mieć funkcję masażu.
W wersji Long w drugim rzędzie jest mnóstwo miejsca.
W wersji Long w drugim rzędzie jest mnóstwo miejsca.
Pompowana tylna kanapa? Tak, w najbogatszych wersjach.
Pompowana tylna kanapa? Tak, w najbogatszych wersjach.
Bagażnik zmieści 500 litrów, jednak ma bardzo nieregularny kształt podłogi, co w efekcie pogarsza jego użyteczność.
Bagażnik zmieści 500 litrów, jednak ma bardzo nieregularny kształt podłogi, co w efekcie pogarsza jego użyteczność.
Na zdjęciu tablica przyrządów bogato wyposażonej wersji 320 V6. Warto przypomnieć, że prawie wszystkie luksusowe elementy wyposażenia z początku wymagały dopłaty - nawet ekran.
Na zdjęciu tablica przyrządów bogato wyposażonej wersji 320 V6. Warto przypomnieć, że prawie wszystkie luksusowe elementy wyposażenia z początku wymagały dopłaty - nawet ekran.
Przyciski regulacji zawieszenia Airmatic: na konsoli środkowej.
Przyciski regulacji zawieszenia Airmatic: na konsoli środkowej.
Elektryczna regulacja foteli jest bardzo łatwa i intuicyjna.
Elektryczna regulacja foteli jest bardzo łatwa i intuicyjna.
Awarie alternatorów: fabrycznie nowy element kosztuje ponad 4 tys. złotych. Problem dotyczy głównie aut sprzed 2003 r.
Awarie alternatorów: fabrycznie nowy element kosztuje ponad 4 tys. złotych. Problem dotyczy głównie aut sprzed 2003 r.
Problematyczna pneumatyka: często dochodzi do rozszczelnienia się przyłączy przy amortyzatorach i auto "osiada" na ziemi.
Problematyczna pneumatyka: często dochodzi do rozszczelnienia się przyłączy przy amortyzatorach i auto "osiada" na ziemi.
Model W220 z silnikiem V8 był o 150 kg lżejszy od poprzednika.
Model W220 z silnikiem V8 był o 150 kg lżejszy od poprzednika.
Mercedes klasy S W220
Mercedes klasy S W220
  • Usterki zawieszenia pneumatycznego Airmatic: rozszczelnianie się przyłączy przy amortyzatorach, awarie sprężarek, dekalibracja układu, w ekstremalnych przypadkach uszkodzenia miechów. Można wydać ponad 6 tys. zł na doprowadzenie pneumatyki do porządku.
  • Usterki automatycznych skrzyń biegów w wersji 400 CDI. Najszybciej uszkodzimy skrzynię wciskając gaz do końca zanim auto zacznie się toczyć. Problem dotyczy skrzyń 5-biegowych.
  • Awarie podświetlenia zestawu wskaźników.
  • Awarie alternatorów.
  • Zacieranie się klap w kolektorze ssącym w wersji 320 CDI.
  • Rdza w autach sprzed 2003 r.
  • Benzynowej wersji 320 lub 350 (po liftingu).
  • Samochodów z zawieszeniem Active Body Control.
  • Aut z dokumentacją z ASO.
  • Wersji 400 CDI.
  • Samochodów z USA. Kłopotliwe przeróbki oświetlenia.
  • Aut, które stoją zbyt nisko (uszkodzony Airmatic).

Dane techniczne: Mercedes klasy S W220 (1998-2005)

Wersja
320
350
430
500
55 AMG
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benz. kompr.
Pojemność skokowa
3199 cm3
3724 cm3
4266 cm3
4966 cm3
5439 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/18
V6/18
V6/24
V8/24
V8/24
Moc maksymalna
224 KM
245 KM
279 KM
306 KM
500 KM
Maksymalny moment obrotowy
315 Nm
350 Nm
400 Nm
460 Nm
700 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
240 km/h
246 km/h
250 km/h
250 km/h
250 km/h
Przysp. 0-100 km/h
8,2 s
7,6 s
7,1 s
6,3 s
4,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
11,5
11,1
10,9
12,9
13,2

Dane techniczne: Mercedes klasy S W220 (1998-2005)

Wersja
600
600 BT
65 AMG
320 CDI
400 CDI
Silnik
benzynowy
benz. biturbo
benz. biturbo
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
5786 cm3
5513 cm3
5980 cm3
3222 cm3
3996 cm3
Układ cylindrów/zawory
V12/36
V12/36
V12/36
R6/24
V8/32
Moc maksymalna
367 KM
500 KM
612 KM
204 KM
250 KM
Maksymalny moment obrotowy
530 Nm
800 Nm
1000 Nm
500 Nm
560 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
250 km/h
250 km/h
250 km/h
235 km/h
250 km/h
Przysp. 0-100 km/h
6,3 s
4,8 s
4,4 s
8,2 s
7,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
13,4
14,8
14,9
7,7
9,6