Używany Land Rover Freelander I (1997-2006)

Land Rover Freelander I jest jednym z pierwszych popularnych samochodów wykorzystujących dołączany napęd na koła tylne.
Land Rover Freelander I jest jednym z pierwszych popularnych samochodów wykorzystujących dołączany napęd na koła tylne.Motor
Wnętrze jest bardzo praktyczne, ale przeciętnie wykonane. Drażnią skrzypiące plastiki, złe pasowanie poszczególnych elementów. Drzwi są tylko częściowo osłonięte tapicerką.
Wnętrze jest bardzo praktyczne, ale przeciętnie wykonane. Drażnią skrzypiące plastiki, złe pasowanie poszczególnych elementów. Drzwi są tylko częściowo osłonięte tapicerką.Motor

Zobacz również:

    Land Rover Freelander I (1997-2006)

    Land Rover Freelander I (2004 r.)
    Land Rover Freelander I (2004 r.)Land Rover
    Land Rover Freelander II po faceliftingu.
    Land Rover Freelander II po faceliftingu.Land Rover
    Land Rover Freelander II (od 2006 r.)
    Land Rover Freelander II (od 2006 r.)Land Rover
    Land Rover Freelander I jest jednym z pierwszych popularnych samochodów wykorzystujących dołączany napęd na koła tylne.
    Land Rover Freelander I jest jednym z pierwszych popularnych samochodów wykorzystujących dołączany napęd na koła tylne.Motor
    Używany Land Rover Freelander I (1997-2006)
    Używany Land Rover Freelander I (1997-2006)Motor
    Jeśli już dostaniemy się na tylne siedzenia, z pewnością nie będzie nam ciasno.
    Jeśli już dostaniemy się na tylne siedzenia, z pewnością nie będzie nam ciasno.Motor
    Na wysoko umieszczone fotele nie możemy narzekać. Są wygodne i trwałe.
    Na wysoko umieszczone fotele nie możemy narzekać. Są wygodne i trwałe.Motor
    Drzwi bagażnika odchylają się na bok razem z kołem zapasowym. Szyba nie posiada ramki, w starszych egzemplarzach może przeciekać. Pojemność bagażnika: 370/1315 l.
    Drzwi bagażnika odchylają się na bok razem z kołem zapasowym. Szyba nie posiada ramki, w starszych egzemplarzach może przeciekać. Pojemność bagażnika: 370/1315 l.Motor
    To nieprawda, że wszystkie Freelandery miały licznik w milach. Tylko te z Anglii!
    To nieprawda, że wszystkie Freelandery miały licznik w milach. Tylko te z Anglii!Motor
    Wnętrze jest bardzo praktyczne, ale przeciętnie wykonane. Drażnią skrzypiące plastiki, złe pasowanie poszczególnych elementów. Drzwi są tylko częściowo osłonięte tapicerką.
    Wnętrze jest bardzo praktyczne, ale przeciętnie wykonane. Drażnią skrzypiące plastiki, złe pasowanie poszczególnych elementów. Drzwi są tylko częściowo osłonięte tapicerką.Motor
    Międzyosiowe sprzęgło: od jego zużycia zaczynają się wszelkie problemy z napędem.
    Międzyosiowe sprzęgło: od jego zużycia zaczynają się wszelkie problemy z napędem.Motor
    Ten sposób podwieszenia butli z gazem zasługuje na krytykę. Uwaga na takie auta.
    Ten sposób podwieszenia butli z gazem zasługuje na krytykę. Uwaga na takie auta.Motor
    • Przyspieszone zużycie międzyosiowego sprzęgła wiskotycznego. Typowym objawem jest popiskiwanie kół podczas manewrów parkingowych.
    • Zużycie przekładni kątowej IRD. Zazwyczaj jest to bezpośrednie następstwo zużycia sprzęgła międzyosiowego. W pierwszej kolejności wyrabiają się łożyska przekładni IRD, w drugiej - wyłamują zęby z kół przenoszących napęd.
    • Wycieki oleju ze starszych silników silników wysokoprężnych 2.0 Di.
    • Awarie mechanizmu podnoszenia tylnej szyby oraz zużycie jej uszczelnienia.
    • Egzemplarzy wyprodukowanych po roku 2002. Mają nieco bardziej wytrzymały układ przeniesienia napędu.
    • Turbodiesli: 2.0 Di są bardziej awaryjne ale tańsze w zakupie i naprawach, TD4 - trwalsze, ale droższe w zakupie i w serwisowaniu.
    • Wersji przerabianych z angielskich. "Anglika" poznamy po numerze nadwozia i... bębenku zamka, który jest w prawych a nie w lewych drzwiach.
    • Egzemplarzy z głośno pracującym układem napędowym (naprawy będą drogie).

    Dane techniczne: Land Rover Freelander I (1997-2006)

    Popularne silniki
    1.8i
    1.8i
    2.5 V6
    2.0 DI
    2.0 TD4
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1795 cm3
    1795 cm3
    2497 cm3
    1994 cm3
    1951 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    V6/24
    R4/8
    R4/16
    Moc maksymalna
    117 KM
    120 KM
    177 KM
    98 KM
    112 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    160 Nm
    165 Nm
    240 Nm
    210 Nm
    260 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    170 km/h
    165 km/h
    182 km/h
    155 km/h
    164 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,8 s
    11,1s
    10,1 s
    15,2 s
    13,2 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    10,5
    11,1
    12,3
    7,1
    8,0