Używany Hyundai Tucson 2.0 16V (2005-2009)
● Proste, niezawodne silniki – zarówno benzynowe, jak diesle ● Poważne awarie to ewenement ● Rozsądna cena zakupu w porównaniu do aut z Japonii.
HYUNDAI TUCSON 2.0 16Vlata produkcji: (2005-2009)ceny: od 14 000 zł
"Kupiłem tucsona z rozsądku - często jeżdżę po złych drogach, ale nie potrzebuję auta, które podniesie mój status społeczny. Założyłem LPG i jeżdżę bez awarii już od pół roku, pokonałem 19 000 km" - zeznaje właściciel hyundaia. Narzeka tylko, że napęd 4x4 z prostym sprzęgłem płytkowym nie wyciągnie hyundaia z poważniejszej opresji.
Z drugiej strony, jest to jeden z najtańszych sposobów na jazdę współcześnie wyglądającym SUV-em. Sekwencyjna instalacja LPG z butlą pod samochodem jak na razie sprawdza się bez zarzutu. Zużycie gazu to ok. 12 l/100 km w cyklu mieszanym.
Nie odradzamy też diesla 2.0 CRDi o mocy 113 KM: to prostsza wersja bez filtra cząstek stałych, z europejskim osprzętem dostępnym w rozsądnych cenach (np. wtryskiwacze Bosch). Silnik ten skonstruowała włoska firma VM, ale nie ma on już nic wspólnego z awaryjną jednostką 2.5 z Jeepów i Chryslerów. W odmianie 140-konnej montowano filtr cząstek stałych.
Tucson ma kompaktowe rozmiary, ale funkcjonalny charakter: oparcie tylnej kanapy można regulować, a po jej złożeniu powstaje płaska powierzchnia ładunkowa.
Samochody sprzedane w Polsce przeważnie mają dość ubogie wyposażenie: klimatyzację manualną czy radio dołożone po zakupie - ale to w dłuższej perspektywie zaleta. Czego nie ma - na pewno się nie zepsuje.
TO MOŻE SIĘ ZEPSUĆ
- Układ zapłonowy - w samochodach, które od lat jeżdżą na LPG.
- Łuszczenie się lakieru.
- Sprzęgło międzyosiowe przy tylnej osi.
Amortyzatory przednie | 580 zł |
Zestaw rozrządu | 190 zł |
Klocki hamulcowe przednie | 120 zł |
Tarcze hamulcowe przednie | 280 zł |
Sprzęgło | 395 zł |
Reflektor przedni | 370 zł |
Opony 215/65 R15 (4 szt.) | 700 zł |
SUMA | 3335 zł |
Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 17/2015