Używany Ford Focus II (2004-2011)

Pięć wersji nadwozia to już dziś rzadkość, ale właśnie tyle liczyła sobie paleta odmian Focusa II.

Ford Focus
Ford FocusMotor

Oferowano także dwie wersje sportowe, obie z 5-cylindrowym silnikiem 2.5 Turbo z Volvo. Pozostałe silniki benzynowe są wolnossące i mają pojemność od 1,4 do 2,0 l.

W gamie diesli znalazły się trzy silniki: 1.6, 1.8 i 2.0 TDCi, przy czym środkowy to konstrukcja własna Forda, a dwa skrajne powstały wspólnie z Peugeotem.

Niewymagającym polecamy prostego 1.6 TDCi 90 KM: nie bardzo ma się tu co zepsuć, skoro nie ma ani zmiennej geometrii łopatek w turbinie, ani DPF, ani dwumasowego koła zamachowego.

Polecana wersja benzynowa to 1.6, z zastrzeżeniem: źle znosi zasilanie gazem na dłuższą metę.

Focus II nie ma poważniejszych usterek. W 1.8 TDCi szybko zużywa się koło zamachowe, w 1.6 TDCi pojawiają się nieszczelności podkładek pod wtryskiwaczami.

Póki co, nieźle wypada zabezpieczenie antykorozyjne, ale plagą są zapieczone śruby. Niestety wiele aut ma wyposażenie kończące się na manualnej klimatyzacji.

Ford Focus deska rozdzielczaMotor
Ford Focus foteleMotor
bagażnikMotor

UŻYWANY FORD FOCUS II (2004-2011): PLUSY I MINUSY

Najbogatsze wersje wyglądają w środku znakomicie, szkoda że rynkowe realia oznaczają zwykle małe radio i klimatyzację typu ręcznego. (kliknij, żeby powiększyć)Motor

+ stabilne zachowanie w zakrętach

+ niezawodne silniki benzynowe

+ tanie części

+ gigantyczny wybór samochodów z drugiej ręki

- diesel 1.8 jest głośny i dużo pali

- ubogie wyposażenie oferowanych pojazdów

UŻYWANY FORD FOCUS II (2004-2011): POLECANY SILNIK

pojemność
1596 cm3
maksymalna moc
101 KM
maks. moment obrotowy
150 Nm
prędkość maksymalna
180 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h
11,9 s
średnie zużycie paliwa
6,7 l/100 km

UŻYWANY FORD FOCUS II (2004-2011): PRZEWODNIK PO CENACH

  • 24 000 zł

Wersja po liftingu, bogate wyposażenie (np. Titanium), pożądany diesel 2.0 TDCi.

  • 14 000 zł

Za ok. 14-15 tys. zł można przebierać w ofertach. To optymalna kwota na zakup Focusa. Rocznik zazwyczaj 2006-2008.

  • 9000 zł

Zaleta: nie jest to "anglik". Wada: umęczony egzemplarz po flocie, często ze starym dieslem 1.8 TDCi, słabe wyposażenie.

Ford FocusMotor

UŻYWANY FORD FOCUS II (2004-2011): INNE GENERACJE

FORD FOCUS Ilata produkcji: 1998-2004polecany silnik: 1.6 100 KMceny: od 3000 zł

Ford Focus IMotor

Był to świetny samochód. Nadal jest, jeśli ktoś trafi na egzemplarz nieprzeżarty rdzą. Polecamy wersję 1.6.

FORD FOCUS IIIw produkcji: od 2011 r.polecany silnik: 1.6 E.B. 150 KMceny: od 26 000 zł

Ford Focus IIIMotor

Przebój z flot. Wyprzedaże poleasingowe powodują, że jego ceny lecą w dół. Mało awaryjny.

Ford Focus II (2004-11)

Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor
Ford Focus II (2004-11)Motor

Tekst: Jacek Ambrozik, Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 25/2017

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas