Używany Ford Focus II (2004-2011)
Pięć wersji nadwozia to już dziś rzadkość, ale właśnie tyle liczyła sobie paleta odmian Focusa II.

Oferowano także dwie wersje sportowe, obie z 5-cylindrowym silnikiem 2.5 Turbo z Volvo. Pozostałe silniki benzynowe są wolnossące i mają pojemność od 1,4 do 2,0 l.
W gamie diesli znalazły się trzy silniki: 1.6, 1.8 i 2.0 TDCi, przy czym środkowy to konstrukcja własna Forda, a dwa skrajne powstały wspólnie z Peugeotem.
Niewymagającym polecamy prostego 1.6 TDCi 90 KM: nie bardzo ma się tu co zepsuć, skoro nie ma ani zmiennej geometrii łopatek w turbinie, ani DPF, ani dwumasowego koła zamachowego.
Polecana wersja benzynowa to 1.6, z zastrzeżeniem: źle znosi zasilanie gazem na dłuższą metę.
Focus II nie ma poważniejszych usterek. W 1.8 TDCi szybko zużywa się koło zamachowe, w 1.6 TDCi pojawiają się nieszczelności podkładek pod wtryskiwaczami.
Póki co, nieźle wypada zabezpieczenie antykorozyjne, ale plagą są zapieczone śruby. Niestety wiele aut ma wyposażenie kończące się na manualnej klimatyzacji.



UŻYWANY FORD FOCUS II (2004-2011): PLUSY I MINUSY

+ stabilne zachowanie w zakrętach
+ niezawodne silniki benzynowe
+ tanie części
+ gigantyczny wybór samochodów z drugiej ręki
- diesel 1.8 jest głośny i dużo pali
- ubogie wyposażenie oferowanych pojazdów
UŻYWANY FORD FOCUS II (2004-2011): POLECANY SILNIK
pojemność | 1596 cm3 |
maksymalna moc | 101 KM |
maks. moment obrotowy | 150 Nm |
prędkość maksymalna | 180 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | 11,9 s |
średnie zużycie paliwa | 6,7 l/100 km |
UŻYWANY FORD FOCUS II (2004-2011): PRZEWODNIK PO CENACH
- 24 000 zł
Wersja po liftingu, bogate wyposażenie (np. Titanium), pożądany diesel 2.0 TDCi.
- 14 000 zł
Za ok. 14-15 tys. zł można przebierać w ofertach. To optymalna kwota na zakup Focusa. Rocznik zazwyczaj 2006-2008.
- 9000 zł
Zaleta: nie jest to "anglik". Wada: umęczony egzemplarz po flocie, często ze starym dieslem 1.8 TDCi, słabe wyposażenie.

UŻYWANY FORD FOCUS II (2004-2011): INNE GENERACJE
FORD FOCUS Ilata produkcji: 1998-2004polecany silnik: 1.6 100 KMceny: od 3000 zł

Był to świetny samochód. Nadal jest, jeśli ktoś trafi na egzemplarz nieprzeżarty rdzą. Polecamy wersję 1.6.
FORD FOCUS IIIw produkcji: od 2011 r.polecany silnik: 1.6 E.B. 150 KMceny: od 26 000 zł

Przebój z flot. Wyprzedaże poleasingowe powodują, że jego ceny lecą w dół. Mało awaryjny.
Ford Focus II (2004-11)
























Tekst: Jacek Ambrozik, Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 25/2017