Używany Ford Focus I (1998-2004)

Używany Ford Focus I (1998-2004)
Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor
Olbrzymią zaletą Focusa jest atrakcyjny stosunek między ceną a oferowaną jakością
Najlepiej wyposażone Focusy mają nawet podgrzewaną elektrycznie przednią szybę
Tablica przyrządów (wersja po liftingu): pod względem stylizacyjnym i ergonomicznym deska rozdzielcza zasługuje na piątkę. Gorzej z jakością materiałów. Niestety dominują twarde plastiki.
Tablica przyrządów (wersja po liftingu): pod względem stylizacyjnym i ergonomicznym deska rozdzielcza zasługuje na piątkę. Gorzej z jakością materiałów. Niestety dominują twarde plastiki.Motor

Zobacz również:

    Ford Focus I (1998-2004)

    Ford Escort – poprzednik Focusa I generacji.
    Ford Escort – poprzednik Focusa I generacji.Motor
    Ford Focus II – na zdjeciu wersja przed liftingiem.
    Ford Focus II – na zdjeciu wersja przed liftingiem.Ford
    Praktycznie wszystkie wersje mają składane oparcia.
    Praktycznie wszystkie wersje mają składane oparcia.Ford
    3d/5d – najbardziej popularna odmiana.
    3d/5d – najbardziej popularna odmiana.Motor
    Używany Ford Focus I (1998-2004)
    Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor
    Podobno utrudnia kradzież. Blokada zamków tuż pod klamką.
    Podobno utrudnia kradzież. Blokada zamków tuż pod klamką.Motor
    Na tylnej kanapie wygodnie usiądą także wyższe osoby.
    Na tylnej kanapie wygodnie usiądą także wyższe osoby.Motor
    Wnętrze (wersja po liftingu): siedzenia zapewniają dobre podparcie ciała. Fotel kierowcy ma regulowaną wysokość.
    Wnętrze (wersja po liftingu): siedzenia zapewniają dobre podparcie ciała. Fotel kierowcy ma regulowaną wysokość.Motor
    Zamek klapy bagażnika zwalnia przycisk na desce rozdzielczej.
    Zamek klapy bagażnika zwalnia przycisk na desce rozdzielczej.Motor
    Maskę otwieramy kluczykiem – to standardowe, ale kłopotliwe rozwiązanie.
    Maskę otwieramy kluczykiem – to standardowe, ale kłopotliwe rozwiązanie.Motor
    Tablica przyrządów (wersja po liftingu): pod względem stylizacyjnym i ergonomicznym deska rozdzielcza zasługuje na piątkę. Gorzej z jakością materiałów. Niestety dominują twarde plastiki.
    Tablica przyrządów (wersja po liftingu): pod względem stylizacyjnym i ergonomicznym deska rozdzielcza zasługuje na piątkę. Gorzej z jakością materiałów. Niestety dominują twarde plastiki.Motor
    Bez problemu zmieścimy tu wakacyjne bagaże. Pojemność bagażnika: 350 litrów, a po złożeniu oparć 1205 litrów.
    Bez problemu zmieścimy tu wakacyjne bagaże. Pojemność bagażnika: 350 litrów, a po złożeniu oparć 1205 litrów.Motor
    Używany Ford Focus 4d (1999-2004)
    Używany Ford Focus 4d (1999-2004)Motor
    Komorę bagażnika ograniczają nadkola. Dźwigienki, które widzimy pod uszczelką służą do opuszczania oparcia. Pojemność bagażnika: 490 litrów.
    Komorę bagażnika ograniczają nadkola. Dźwigienki, które widzimy pod uszczelką służą do opuszczania oparcia. Pojemność bagażnika: 490 litrów.Motor
    Nie ma już korbek. Elektryczne sterowanie przednich szyb oferowano seryjnie.
    Nie ma już korbek. Elektryczne sterowanie przednich szyb oferowano seryjnie.Motor
    Drewno i brak klimatyzacji? Zdarza się wśród aut kupionych w Polsce.
    Drewno i brak klimatyzacji? Zdarza się wśród aut kupionych w Polsce.Motor
    Za dopłatą – dżojstik sterujący fabrycznym zestawem audio. Dość wygodny.
    Za dopłatą – dżojstik sterujący fabrycznym zestawem audio. Dość wygodny.Motor
    Zabezpieczeniem radioodtwarzacza jest minipanel z przyciskami 2,3,4,5.
    Zabezpieczeniem radioodtwarzacza jest minipanel z przyciskami 2,3,4,5.Motor
    Olbrzymi bagażnik ma pojemność 520 litrów. W razie potrzeby możemy ją zwiększyć do 1580 litrów.
    Olbrzymi bagażnik ma pojemność 520 litrów. W razie potrzeby możemy ją zwiększyć do 1580 litrów.Motor
    Kombi – jest jednym z najbardziej pakownych samochodów w klasie.
    Kombi – jest jednym z najbardziej pakownych samochodów w klasie.Motor

    Ford Focus I (1998-2004) - podsumowanie

    Trzydrzwiowy – te wersje cieszą się zainteresowaniem młodych ludzi. O atrakcyjności decyduje kolor nadwozia i felgi. Silnik jest mniej istotny.
    Trzydrzwiowy – te wersje cieszą się zainteresowaniem młodych ludzi. O atrakcyjności decyduje kolor nadwozia i felgi. Silnik jest mniej istotny.Ford
    Pięciodrzwiowy – najbardziej popularna odmiana. Łatwy zarówno do kupienia, jak i do odsprzedania. Mile widziany silnik 1.6 16V lub diesle.
    Pięciodrzwiowy – najbardziej popularna odmiana. Łatwy zarówno do kupienia, jak i do odsprzedania. Mile widziany silnik 1.6 16V lub diesle.Motor
    Sedan – umiarkowana podaż, umiarkowane zainteresowanie. Być może przyczyną jest mało atrakcyjna sylwetka. Czasem kupują go taksówkarze.
    Sedan – umiarkowana podaż, umiarkowane zainteresowanie. Być może przyczyną jest mało atrakcyjna sylwetka. Czasem kupują go taksówkarze.Motor
    Kombi – bardzo duża liczba egzemplarzy ma „flotową” przeszłość. Jeśli trafi się pojazd użytkowany prywatnie – zazwyczaj dość szybko znajduje nabywcę.
    Kombi – bardzo duża liczba egzemplarzy ma „flotową” przeszłość. Jeśli trafi się pojazd użytkowany prywatnie – zazwyczaj dość szybko znajduje nabywcę.Motor

    Zmiany po liftingu z 2001 r.

    Wersję po modernizacji najłatwiej rozpoznamy reflektorach i przednim zderzaku.
    Wersję po modernizacji najłatwiej rozpoznamy reflektorach i przednim zderzaku.Motor

    Wersje amerykańskie

    Wersje amerykańskie
    Wersje amerykańskieFord
    Focusy, które przyjechały z USA kosztują zwykle nie więcej niż 12-14 tys. zł. Ich wyposażenie jest raczej ubogie.
    Focusy, które przyjechały z USA kosztują zwykle nie więcej niż 12-14 tys. zł. Ich wyposażenie jest raczej ubogie.Ford
    Cecha charakterystyczna: pomarańczowe światła w atrapie.
    Cecha charakterystyczna: pomarańczowe światła w atrapie.Ford
    Czterobiegowa skrzynia automatyczna działa dosyć ospale i odbiera sporo dynamiki.
    Czterobiegowa skrzynia automatyczna działa dosyć ospale i odbiera sporo dynamiki.Ford

    Wersje sportowe: ST 170 oraz RS

    Focus RS jest marzeniem wielu miłośników Forda. Niestety używane egzemplarze kosztują od 35 do 70 tys. zł.
    Focus RS jest marzeniem wielu miłośników Forda. Niestety używane egzemplarze kosztują od 35 do 70 tys. zł.Ford
    Ford Focus ST 170: nie tylko z nadwoziem hatchback, ale także jako praktyczne kombi. Ceny: od 12 do 26 tys. zł.
    Ford Focus ST 170: nie tylko z nadwoziem hatchback, ale także jako praktyczne kombi. Ceny: od 12 do 26 tys. zł.Ford
    • Łączniki stabilizatora - głośno stukają podczas jazdy. Koszt wymiany - ok. 150 zł.
    • Awarie klimatyzacji - raz działa, a raz nie - koszt naprawy ok. 1000 zł.
    • Wahacze tylne - wytrzymują ok. 70 tys. km. Wymiana kosztuje ok. 1000 zł.
    • Nieszczelności w układzie dolotowym TDDi i TDCi - koszt naprawy - zwykle 100 zł.
    • Zadbanych benzynówek 1.6 16V. Są oszczędne, trwałe i wystarczająco dynamiczne.
    • Diesli z udokumentowanym małym przebiegiem, nawet jeśli kosztują więcej niż średnia giełdowa.
    • Wersji z instalacją LPG. Silniki mogą być przegrzane lub mieć uszkodzoną głowicę. W Focusie LPG jest złem koniecznym.
    • Diesli bez dokumentacji przebiegu, z przeszłością flotową.
    • Focusów z USA.

    Ford Focus I (1998-2004) – najpopularniejsze silniki, dane eksploatacyjne

    Używany Ford Focus I (1998-2004)
    Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor
    Używany Ford Focus I (1998-2004)
    Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor
    Używany Ford Focus I (1998-2004)
    Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor
    Używany Ford Focus I (1998-2004)
    Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor

    Dane techniczne: Ford Focus I (1998-2004) - silniki benzynowe

    Wersja
    1.4 16V
    1.6 16V
    1.8 16V
    2.0 16V
    2.0 ST
    2.0 RS
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benz. turbo
    Pojemność skokowa
    1388 cm3
    1596 cm3
    1796 cm3
    1988 cm3
    1988 cm3
    1988 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/20
    Moc maksymalna
    75 KM
    101 KM
    115 KM
    131 KM
    173 KM
    215 KM
    Maks. moment obr.
    123 Nm
    145 Nm
    160 Nm
    178 Nm
    197 Nm
    310 Nm
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    171 km/h
    185 km/h
    201 km/h
    201 km/h
    216 km/h
    232 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    15,1 s
    10,4 s
    9,2 s
    9,2 s
    8,2 s
    6,7 s
    Średnie zuż. paliwa w l/100 km
    6,6
    6,8
    9,0
    10,5
    9,5
    13,0

    Dane techniczne: Ford Focus I (1998-2004) - silniki wysokoprężne

    Wersja
    1.8 TDDi
    1.8 TDDi
    1.8 TDCi
    1.8 TDCi
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1753 cm3
    1753 cm3
    1753 cm3
    1753 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    Moc maksymalna
    75 KM
    90 KM
    100 KM
    115 KM
    Maks. moment obr.
    175 Nm
    200 Nm
    240 Nm
    250 Nm
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    165 km/h
    180 km/h
    185 km/h
    196 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    14,4 s
    12,4 s
    11,6 s
    10,7
    Średnie zuż. paliwa w l/100 km
    6,0
    6,0
    6,0
    6,2