Używany Ford Focus I (1998-2004)

Niektórzy uważają, że Focus zdetronizował Golfa. To lekka przesada, ale i tak jest stanowi najlepszą alternatywę dla przebojowego modelu VW.

Używany Ford Focus I (1998-2004)
Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor

Ford Focus gwarantuje przyjemność z jazdy, jest na wskroś praktyczny, a jego utrzymanie nie pochłania majątku. Z drugiej jednak strony nie wolno zapominać o jego problemach z korozją i przeciętnych silnikach Diesla. Narzekać możemy również na niedostateczną jakość wykończenia detali. W ogólnym rozrachunku bilans za i przeciw wypada jednak korzystnie dla przebojowego "kolończyka". Właśnie dlatego cieszy się wciąż olbrzymią popularnością.

Olbrzymią zaletą Focusa jest atrakcyjny stosunek między ceną a oferowaną jakością

Jednym z największych atutów Focusa jest relacja ceny do oferowanej jakości. Już za niespełna 10 tys. zł możemy kupić samochód, który wciąż wygląda młodo, jest dobrze wyposażony, a ze względu na obszerne wnętrze idealnie nadaje się dla typowej rodziny.

Najdroższe "zwykłe" Focusy jakie udało się nam znaleźć w ogłoszeniach (roczniki 2004) kosztują ok. 24 tys. zł. Najdroższe seryjne wersje RS w idealnym stanie wyceniane są na 38-40 tys. zł.

Obszerne wnętrze

Duży rozstaw osi (261,5 cm), szerokość (170 cm) i spora wysokość wnętrza czynią z Focusa wygodny środek transportu nawet dla pięciu osób. Te podstawowe wymiary są wspólne dla wszystkich czterech wersji nadwoziowych - trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka, czterodrzwiowego sedana oraz kombi. Praktyczne różnice dotyczą głównie wielkości bagażnika i dostępu do niego. W wersji sedan ma on pojemność 490 l, w hatchbackach 350 litrów. Bardzo duży nacisk położono na wystrój wnętrza, którego futurystyczna stylistyka odbiega od spokojnych linii Escorta.

Do wyboru mamy cztery wersje nadwozia. Pięciodrzwiowego lub trzydrzwiowego hatchbacka, sedana oraz kombi. Samochód był modernizowany tylko raz, w roku 2002. Zmiany były naprawdę kosmetyczne. Najważniejszą były nowe reflektory przednie z zaznaczonymi, okrągłymi odbłyśnikami świateł oraz kierownica z powiększonym logo Forda.

Wyposażenie

Już podstawowa wersja jaką możemy znaleźć na giełdach (Ambiente) posiada na pokładzie m.in.: poduszkę gazową dla kierowcy, obrotomierz, wspomaganie układu kierowniczego, pełną regulację ustawienia kolumny kierowniczej, regulację wysokości i pochylenia fotela kierowcy, elektroniczny immobiliser PATS, centralny zamek, sterowane elektrycznie szyby okien drzwi przednich, radioodtwarzacz z RDS-em, filtr przeciwpyłkowy oraz dzielone (40:60) i składane oparcie tylnego siedzenia. Zderzaki i szerokie listwy na bokach karoserii wszystkich Focusów są seryjnie pomalowane w kolorze nadwozia. Oczywiście Ambiente nie jest jedyną wersją wyposażenia Focusa. W bogatszej, usportowionej, Trend znajdziemy dodatkowo szersze i niższe ogumienie, elementy tapicerki ze skóry i wykładziny imitującej tytan, sportowe fotele oraz utwardzone zawieszenie.

Najlepiej wyposażone Focusy mają nawet podgrzewaną elektrycznie przednią szybę

Tradycyjnie dla Forda w gamie nie mogło zabraknąć wersji luksusowej Ghia. W jej wnętrzu znajdziemy elementy z metalu (lub jego imitacji), wstawki ze skóry i imitacji drewna, regulację podparcia części lędźwiowej kręgosłupa w fotelu kierowcy, dodatkowe lampki do czytania, czy ściemniane oświetlenie tablicy przyrządów. Zdarzają się jednak Ghie bez klimatyzacji. Najbardziej popularne wyposażenie opcjonalne, to boczne poduszki powietrzne, klimatyzacja, elektryczna regulacja fotela kierowcy, wyższej jakości tapicerka, radioodtwarzacz (klient zawsze wybierał wersję zestawu audio), sterowanie elektryczne wszystkich szyb, podgrzewane i sterowane elektrycznie lusterka boczne, podgrzewane dysze spryskiwaczy, tempomat, wzmocnione zawieszenie i relingi dachowe w kombi, ABS, TCS (współpracujący z ABS układ zapobiegający zrywaniu przyczepności kół podczas napędu), ESP (układ poprawiający stabilność jazdy). Część powyższych elementów tworzy tzw. pakiety - np. bezpieczeństwa, elektryczny, zimowy.

Osoby, które zastanawiają się nad spadkiem wartości kompaktowego Forda z zainteresowaniem zapoznają się zapewne z cennikiem tego samochodu jaki obowiązywał w chwili debiutu. Dla przykładu podstawowy, choć pięciodrzwiowy Focus Ambiente z 1,4-litrowym, 75-konnym ZETEC kosztował 43 390 zł, z większymi silnikami: 1.6/100 KM odpowiednio 45 390 zł i 1.8/115 KM - 47 590 zł. Sportowy Trend wyposażony w 130-konną dwulitrówkę, z ceną 49 990 zł nie przekraczał psychologicznej bariery 50 tys. zł.

Słabe strony

Tablica przyrządów (wersja po liftingu): pod względem stylizacyjnym i ergonomicznym deska rozdzielcza zasługuje na piątkę. Gorzej z jakością materiałów. Niestety dominują twarde plastiki.Motor

Praktycznie wszystkie Focusy (nawet te po liftingu) korodują (na szczęście delikatnie) w okolicy mocowania tylnych wahaczy wzdłużnych - widać to oczywiście dopiero po uniesieniu samochodu. Korozja pojawia się także na elementach poszycia. Na szczęście, rdzawe ogniska są zazwyczaj naprawdę niewielkie i mają jedynie charakter estetyczny. Blacharze dość pozytywnie oceniają niemieckie auto. Jest zbudowane tak, aby ułatwić ewentualne naprawy powypadkowe, co w przypadku innych starszych modeli Forda wcale nie było takie oczywiste. Minusem jest twarda deska rozdzielcza - zdarzały się przypadki, że w chwili wypadku pękała i kaleczyła kolana pasażerowi siedzącemu z przodu.

Silniki benzynowe

Najlepszą benzynową propozycją jest wersja 1.6, opracowana przez japońskich inżynierów z firmy Yamaha. Jest to jednostka całkowicie aluminiowa, wyposażona w szesnastozaworową głowicę z mechaniczną regulacją luzu zaworowego i paskiem rozrządu. Jednostka ta jest spokrewniona z silnikiem 1.25 z Forda Fiesty, a także 1.7 stosowanym w modelu Puma. Silnik 1.6 gwarantuje idealny kompromis pomiędzy osiągami i zużyciem paliwa. Co więcej - nawet przy większych przebiegach (rzędu 200 tys. km) nie wykazuje specjalnych oznak zużycia. Zazwyczaj jest jeszcze suchy (brak wycieków) i nie zużywa ponadnormatywnych ilości oleju. Kolejne dwie propozycje nie są już tak atrakcyjne. Silniki 1.8 oraz 2.0 to zmodernizowane jednostki ze starego Mondeo, które oczywiście znacznie lepiej radzą sobie z Focusem, ale na każde 100 km potrzebują zdecydowanie więcej paliwa, szczególnie w mieście (dwulitrówka w korkach pali nawet 12 litrów). Obie większe jednostki nie są już tak odporne na przebieg - większość starszych egzemplarzy ma już większe lub mniejsze wycieki oleju.

Dość dyskusyjną propozycją jest wersja 1.4. Silnik ten z założenia miał pełnić rolę najbardziej ekonomicznej benzynówki. W praktyce oszczędności w spalaniu w porównaniu z 1.6 są w zasadzie żadne, a spadek osiągów wyraźnie odczuwalny.

Silniki Diesla

W gamie Focusa Ford zaoferował dwie jednostki wysokoprężne. Obie są wykonane w całości z żeliwa, co pod koniec lat dziewięćdziesiątych było delikatnie mówiąc - daleko posuniętym konserwatyzmem. Taka, a nie inna budowa wynika z faktu są one rozwinięciem starej, awaryjnej jednostki 1.8 TD. Na szczęście konstruktorom udało się wyeliminować dwie najważniejsze niedoskonałości. Sprawa pierwsza, to zupełnie nowy rozrząd. U poprzednika były dwa paski zębate. Silniki 1.8 TDDi oraz 1.8 TDCi mają znacznie trwalsze rozwiązanie. Dolne koło wału korbowego napędza pompę wtryskową za pośrednictwem łańcucha rozrządu, który ma teoretycznie dożywotnią trwałość. Wałek rozrządu odbiera z kolei napęd od koła na pompie wtryskowej za pomocą krótkiego paska. Pasek wytrzymuje swobodnie ponad 100 tys. km, ale pamiętajmy, że jeśli się zerwie - dojdzie do zniszczenia zaworów, a zatem nie wolno zapominać o jego wymianie. Uwaga! W trakcie produkcji Ford zmieniał kształt zębów koła rozrządu i paska, stąd jeśli ktoś podejmuje się wymiany powinien zapoznać się z dokumentacją serwisową, np. w ASO. Drugą istotną modyfikacją silników nowej generacji jest bezpośredni wtrysk paliwa (TDDi - wtrysk bezpośredni z pompą rotacyjną, TDCi - wtrysk common rail). Skutecznie eliminuje to poranne problemy z rozruchem.

Niestety - nowy układ wtryskowy oznacza większe koszty ewentualnych napraw. Bardziej wytrzymały jest oczywiście TDDi, ale pracuje nieco za głośno. Same wtryskiwacze są trwałe, ale czasami szwankuje pompa wtryskowa. TDCi z układem wtryskowym Delphi pracuje znacznie ciszej, mniej pali i jest bardziej dynamiczny, ale okazuje się wrażliwy na jakość paliwa. W razie awarii układu wtryskowego koszty naprawy liczymy w tysiącach złotych.

Typową usterką obu turbodiesli jest niska żywotność dwumasowego koła zamachowego (ok. 100 tys. km, cena naprawy ok. 2500-3000 zł), nieszczelności układu dolotowego (pęknięcia tzw. gumowych bałwanków dochodzących do intercooolera, koszt naprawy około 100 zł). Dla niektórych kierowców niedogodnością jest utrudniony elektroniczny tuning, ponieważ silniki pracują praktycznie na granicy dymienia, i po modyfikacjach elektronicznych wyraźnie ją przekraczają. Przy dodawaniu gazu z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu.

Pomimo wspomnianych niedogodności, diesle Focusa można śmiało polecać. Przynajmniej wtedy, kiedy ze względu na ograniczony budżet alternatywą staje się wyeksploatowany do granic Golf IV 1.9 TDI z przebiegiem 400 tys. km.

Tym, co rozsławiło Focusa są jego właściwości jezdne. Ford projektując podwozie sięgnął do sprawdzonych japońskich wzorców. Z przodu mamy sprawdzony układ McPherson, z tyłu zaawansowaną konstrukcję wielowahaczową. Niestety, koszty serwisowania tego układu są dość wysokie. Po przejechaniu ok. 100 tys. km należy w zasadzie wymienić cały komplet tylnych wahaczy. Niektórzy kierowcy łudzą się, że możliwa jest wymiana pojedynczych silentbloków. W praktyce niestety się to nie sprawdza, ponieważ wahacze są na tyle cienkie, że wprasowanie tulej graniczy z cudem. Warto przy okazji wspomnieć, ze samo rozmontowanie całego układu także nie jest łatwe, ponieważ śruby mocujące poszczególne elementy zazwyczaj są mocno zapieczone.

Pociechą jest fakt, że za około 1000 zł można doprowadzić podwozie Focusa do stanu idealnego i cieszyć się nim przynajmniej przez 50 tys. km. Jeśli chodzi o zachowanie w zakręcie Focusa z zadbanym zawieszeniem - deklasuje on takich konkurentów jak VW Golf czy Opel Astra.

Ford Focus I (1998-2004)

Używany Ford Focus I (1998-2004) - więcej informacji

Ford Escort – poprzednik Focusa I generacji.Motor
Ford Focus II – na zdjeciu wersja przed liftingiem.Ford
Praktycznie wszystkie wersje mają składane oparcia.Ford
3d/5d – najbardziej popularna odmiana.Motor
Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor
Podobno utrudnia kradzież. Blokada zamków tuż pod klamką.Motor
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą także wyższe osoby.Motor
Wnętrze (wersja po liftingu): siedzenia zapewniają dobre podparcie ciała. Fotel kierowcy ma regulowaną wysokość.Motor
Zamek klapy bagażnika zwalnia przycisk na desce rozdzielczej.Motor
Maskę otwieramy kluczykiem – to standardowe, ale kłopotliwe rozwiązanie.Motor
Tablica przyrządów (wersja po liftingu): pod względem stylizacyjnym i ergonomicznym deska rozdzielcza zasługuje na piątkę. Gorzej z jakością materiałów. Niestety dominują twarde plastiki.Motor
Bez problemu zmieścimy tu wakacyjne bagaże. Pojemność bagażnika: 350 litrów, a po złożeniu oparć 1205 litrów.Motor
Używany Ford Focus 4d (1999-2004)Motor
Komorę bagażnika ograniczają nadkola. Dźwigienki, które widzimy pod uszczelką służą do opuszczania oparcia. Pojemność bagażnika: 490 litrów.Motor
Nie ma już korbek. Elektryczne sterowanie przednich szyb oferowano seryjnie.Motor
Drewno i brak klimatyzacji? Zdarza się wśród aut kupionych w Polsce.Motor
Za dopłatą – dżojstik sterujący fabrycznym zestawem audio. Dość wygodny.Motor
Zabezpieczeniem radioodtwarzacza jest minipanel z przyciskami 2,3,4,5.Motor
Olbrzymi bagażnik ma pojemność 520 litrów. W razie potrzeby możemy ją zwiększyć do 1580 litrów.Motor
Kombi – jest jednym z najbardziej pakownych samochodów w klasie.Motor

Ford Focus I (1998-2004) - podsumowanie

Rynek jednoznacznie weryfikuje wszelkie uprzedzenia wobec marki. Zadbane Focusy cieszą się dość dużym zainteresowaniem. To bez wątpienia jeden z najlepszych Fordów z końca lat dziewięćdziesiątych. Ma świetne zaplecze części zamiennych, wystarczającą paletę silników a przy okazji daje sporą przyjemność z jazdy. Jeśli ktoś z racji posiadania rodziny lub ograniczonego budżetu nie może pozwolić sobie na auto typowo sportowe - Focus jest solidną alternatywą.

Ford Focus 3d (1998-2004)

Trzydrzwiowy – te wersje cieszą się zainteresowaniem młodych ludzi. O atrakcyjności decyduje kolor nadwozia i felgi. Silnik jest mniej istotny.Ford

Ford Focus 5d (1998-2004)

Pięciodrzwiowy – najbardziej popularna odmiana. Łatwy zarówno do kupienia, jak i do odsprzedania. Mile widziany silnik 1.6 16V lub diesle.Motor

Ford Focus 4d (1999-2004)

Sedan – umiarkowana podaż, umiarkowane zainteresowanie. Być może przyczyną jest mało atrakcyjna sylwetka. Czasem kupują go taksówkarze.Motor

Ford Focus Kombi (1998-2004)

Kombi – bardzo duża liczba egzemplarzy ma „flotową” przeszłość. Jeśli trafi się pojazd użytkowany prywatnie – zazwyczaj dość szybko znajduje nabywcę.Motor

Zmiany po liftingu z 2001 r.

Wersję po modernizacji najłatwiej rozpoznamy reflektorach i przednim zderzaku.Motor

Ten lifting był wyjątkowo dyskretny. Najważniejszym elementem jest nowy przedni i tylny zderzak oraz nowe lampy przednie. Zmienił się kształt dolnego wlotu powietrza i wygląd halogenów, kierunkowskazy trafiły do wspólnego klosza lampy przedniej. Wewnątrz w zasadzie nie widać modyfikacji. Uwagę zwraca jedynie lepsza jakość materiałów i minimalnie zmodyfikowaną kierownicę z większym logo Forda.

Wersje amerykańskie

Wersje amerykańskieFord

Ford Focus był kolejnym (po Mondeo I) międzynarodowym modelem Forda. W USA nosił nazwę ZX3, ZX4 lub ZX5. Cyferka oznacza liczbę drzwi. Z czysto praktycznego punktu widzenia amerykańskie wersje Focusa nie są na naszym rynku specjalnie interesujące. Paliwożerny kompakt ze słabą dwulitrówką sprzężoną z automatyczną skrzynią biegów oznacza raczej ponadprzeciętne wydatki niż ponadprzeciętny komfort. Problemem może być także korozja, typowa dla większości tanich samochodów, które odbyły podróż przez ocean.

Focusy, które przyjechały z USA kosztują zwykle nie więcej niż 12-14 tys. zł. Ich wyposażenie jest raczej ubogie.Ford
Cecha charakterystyczna: pomarańczowe światła w atrapie.Ford
Czterobiegowa skrzynia automatyczna działa dosyć ospale i odbiera sporo dynamiki.Ford

Wersje sportowe: ST 170 oraz RS

Focus RS jest marzeniem wielu miłośników Forda. Niestety używane egzemplarze kosztują od 35 do 70 tys. zł.Ford

Usportowiona wersja Focusa: ST 170 trafiła do sprzedaży na początku roku 2002. Cechą charakterystyczną jest dwulitrowy wolnossący silnik o mocy 173 KM, obniżone zawieszenie i szereg elementów stylistycznych podkreślających jego wyjątkowy charakter. Przeglądając ogłoszenia na różnych portalach motoryzacyjnych znaleźliśmy ok. 20 atrakcyjnych ofert.

Flagową propozycją w gamie jest wersja RS (wyłącznie jako trzydrzwiowy). Samochód był produkowany od 2 października roku 2002 do 11 listopada 2003. W stosunku do wersji ST jego nadwozie zostało optycznie poszerzone (inne zderzaki inaczej profilowane błotniki), posiada inny wzór felg (18 cali opracowane przez OZ Racing), istotnie zmodyfikowany układ hamulcowy z czterotłoczkowymi zaciskami przednimi oraz jeszcze bardziej atrakcyjne wzornictwo wnętrza. Największym atutem (obok podwozia) jest turbodoładowany dwulitrowy silnik. Rozwija moc 215 KM i moment 310 Nm. Focusy RS mają charakter kolekcjonerski. Powstało tylko 4501 sztuk.

Ford Focus ST 170: nie tylko z nadwoziem hatchback, ale także jako praktyczne kombi. Ceny: od 12 do 26 tys. zł.Ford

Ford Focus I: historia modelu1998: debiut modelu Focus w wersji 3d i 5d. W ofercie cztery silniki benzynowe i turbodiesel 1.8 TDDi. Nagroda COTY 1999.1999: prezentacja sedana i wersji kombi.2001: model TDCi o mocy 115 KM. Od starszego TDDi różni się systemem wtrysku paliwa - posiada układ common rail.2001: nieznaczny lifting nadwozia i wnętrza.2002: wersja usportowiona ST 170 (także w wersji kombi).2003: Limitowana seria Focus RS (2.0 z turbodoładowaniem, o mocy 215 KM).2003: prezentacja modelu C-Max.2004: prezentacja II generacji Focusa.

Ford Focus I: elementy wyposażenia dodatkowego i standardowegoZaletą Forda Focusa jest dość bogate wyposażenie seryjne oraz duża podaż modeli wzbogaconych o rozbudowane pakiety wyposażenia dodatkowego.

Co ciekawe - obok seryjnych wersji takich jak np. Ghia, polski przedstawiciel Forda oferował swoje własne konfiguracje. Przykładem mogą być choćby Silver lub Gold. Jednym z najciekawszych a jednocześnie typowych dla Forda elementów było opcjonalne, elektryczne podgrzewanie przedniej szyby.

Ford Focus I: typowe usterki

  • Łączniki stabilizatora - głośno stukają podczas jazdy. Koszt wymiany - ok. 150 zł.
  • Awarie klimatyzacji - raz działa, a raz nie - koszt naprawy ok. 1000 zł.
  • Wahacze tylne - wytrzymują ok. 70 tys. km. Wymiana kosztuje ok. 1000 zł.
  • Nieszczelności w układzie dolotowym TDDi i TDCi - koszt naprawy - zwykle 100 zł.

Ford Focus I: warto poszukać

  • Zadbanych benzynówek 1.6 16V. Są oszczędne, trwałe i wystarczająco dynamiczne.
  • Diesli z udokumentowanym małym przebiegiem, nawet jeśli kosztują więcej niż średnia giełdowa.

Ford Focus I: tego unikaj

  • Wersji z instalacją LPG. Silniki mogą być przegrzane lub mieć uszkodzoną głowicę. W Focusie LPG jest złem koniecznym.
  • Diesli bez dokumentacji przebiegu, z przeszłością flotową.
  • Focusów z USA.

Ford Focus I (1998-2004) – najpopularniejsze silniki, dane eksploatacyjne

Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor

1.4 16V: niezbyt udany. Jeździ wyraźnie słabiej niż 1.6, ale wcale nie pali mniej. Założenia związane z oszczędnością nie wypaliły. Brak poważniejszych usterek.Dane eksploatacyjne: interwał wymiany rozrządu: 90 tys. km, zalecany olej: 5W30 SH/A1, interwał wymiany oleju: 20 tys. km, pojemność układu smarowania: 3,75 l, pojemność układu chłodzenia: 5,5 l.

Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor

1.6 16V: jednostka dopracowana, pozbawiona istotnych słabych punktów. Najlepszy silnik benzynowy do Focusa, ale nie współpracuje dobrze z gazem LPG.Dane eksploatacyjne: interwał wymiany rozrządu: 90 tys. km, zalecany olej: 5W30 SH/A1, interwał wymiany oleju: 20 tys. km, pojemność układu smarowania: 4,25 l, pojemność układu chłodzenia: 5,5 l.

Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor

1.8 TDDi: diesel z pompą rotacyjną. Trwały i tani w serwisowaniu. Uchodzi za jednostkę trwałą, aczkolwiek irytuje niewielkimi wyciekami oleju.Dane eksploatacyjne: interwał wymiany rozrządu: 160 tys. km, zalecany olej: 5W30 CF/B1, interwał wymiany oleju: 15 tys. km, pojemność układu smarowania: 5,6 l, pojemność układu chłodzenia: 6,5 l.

Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor

1.8 TDCi: wyposażony w common rail. Bardziej ekonomiczny i dynamiczny od TDDi, ale kosztowny w naprawach (wrażliwy na jakość paliwa).Dane eksploatacyjne: interwał wymiany rozrządu: 160 tys. km, zalecany olej: 5W30 CF/B1, interwał wymiany oleju: 15 tys. km, pojemność układu smarowania: 5,6 l, pojemność układu chłodzenia: 6,5 l.

Wersja
1.4 16V
1.6 16V
1.8 16V
2.0 16V
2.0 ST
2.0 RS
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benz. turbo
Pojemność skokowa
1388 cm3
1596 cm3
1796 cm3
1988 cm3
1988 cm3
1988 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/20
Moc maksymalna
75 KM
101 KM
115 KM
131 KM
173 KM
215 KM
Maks. moment obr.
123 Nm
145 Nm
160 Nm
178 Nm
197 Nm
310 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
171 km/h
185 km/h
201 km/h
201 km/h
216 km/h
232 km/h
Przysp. 0-100 km/h
15,1 s
10,4 s
9,2 s
9,2 s
8,2 s
6,7 s
Średnie zuż. paliwa w l/100 km
6,6
6,8
9,0
10,5
9,5
13,0
Wersja
1.8 TDDi
1.8 TDDi
1.8 TDCi
1.8 TDCi
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1753 cm3
1753 cm3
1753 cm3
1753 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/8
R4/8
R4/8
Moc maksymalna
75 KM
90 KM
100 KM
115 KM
Maks. moment obr.
175 Nm
200 Nm
240 Nm
250 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
165 km/h
180 km/h
185 km/h
196 km/h
Przysp. 0-100 km/h
14,4 s
12,4 s
11,6 s
10,7
Średnie zuż. paliwa w l/100 km
6,0
6,0
6,0
6,2

Tekst: Jacek Ambrozik, zdjęcia: Rafał Andrzejewski, "Motor" nr 8/2010 z 22 lutego 2010 r.

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas