Używany Ford Focus I (1998-2004)

Używany Ford Focus I (1998-2004)
Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor
Olbrzymią zaletą Focusa jest atrakcyjny stosunek między ceną a oferowaną jakością
Najlepiej wyposażone Focusy mają nawet podgrzewaną elektrycznie przednią szybę
Tablica przyrządów (wersja po liftingu): pod względem stylizacyjnym i ergonomicznym deska rozdzielcza zasługuje na piątkę. Gorzej z jakością materiałów. Niestety dominują twarde plastiki.
Tablica przyrządów (wersja po liftingu): pod względem stylizacyjnym i ergonomicznym deska rozdzielcza zasługuje na piątkę. Gorzej z jakością materiałów. Niestety dominują twarde plastiki.Motor

Ford Focus I (1998-2004)

Ford Escort – poprzednik Focusa I generacji.
Ford Escort – poprzednik Focusa I generacji.Motor
Ford Focus II – na zdjeciu wersja przed liftingiem.
Ford Focus II – na zdjeciu wersja przed liftingiem.Ford
Praktycznie wszystkie wersje mają składane oparcia.
Praktycznie wszystkie wersje mają składane oparcia.Ford
3d/5d – najbardziej popularna odmiana.
3d/5d – najbardziej popularna odmiana.Motor
Używany Ford Focus I (1998-2004)
Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor
Podobno utrudnia kradzież. Blokada zamków tuż pod klamką.
Podobno utrudnia kradzież. Blokada zamków tuż pod klamką.Motor
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą także wyższe osoby.
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą także wyższe osoby.Motor
Wnętrze (wersja po liftingu): siedzenia zapewniają dobre podparcie ciała. Fotel kierowcy ma regulowaną wysokość.
Wnętrze (wersja po liftingu): siedzenia zapewniają dobre podparcie ciała. Fotel kierowcy ma regulowaną wysokość.Motor
Zamek klapy bagażnika zwalnia przycisk na desce rozdzielczej.
Zamek klapy bagażnika zwalnia przycisk na desce rozdzielczej.Motor
Maskę otwieramy kluczykiem – to standardowe, ale kłopotliwe rozwiązanie.
Maskę otwieramy kluczykiem – to standardowe, ale kłopotliwe rozwiązanie.Motor
Tablica przyrządów (wersja po liftingu): pod względem stylizacyjnym i ergonomicznym deska rozdzielcza zasługuje na piątkę. Gorzej z jakością materiałów. Niestety dominują twarde plastiki.
Tablica przyrządów (wersja po liftingu): pod względem stylizacyjnym i ergonomicznym deska rozdzielcza zasługuje na piątkę. Gorzej z jakością materiałów. Niestety dominują twarde plastiki.Motor
Bez problemu zmieścimy tu wakacyjne bagaże. Pojemność bagażnika: 350 litrów, a po złożeniu oparć 1205 litrów.
Bez problemu zmieścimy tu wakacyjne bagaże. Pojemność bagażnika: 350 litrów, a po złożeniu oparć 1205 litrów.Motor
Używany Ford Focus 4d (1999-2004)
Używany Ford Focus 4d (1999-2004)Motor
Komorę bagażnika ograniczają nadkola. Dźwigienki, które widzimy pod uszczelką służą do opuszczania oparcia. Pojemność bagażnika: 490 litrów.
Komorę bagażnika ograniczają nadkola. Dźwigienki, które widzimy pod uszczelką służą do opuszczania oparcia. Pojemność bagażnika: 490 litrów.Motor
Nie ma już korbek. Elektryczne sterowanie przednich szyb oferowano seryjnie.
Nie ma już korbek. Elektryczne sterowanie przednich szyb oferowano seryjnie.Motor
Drewno i brak klimatyzacji? Zdarza się wśród aut kupionych w Polsce.
Drewno i brak klimatyzacji? Zdarza się wśród aut kupionych w Polsce.Motor
Za dopłatą – dżojstik sterujący fabrycznym zestawem audio. Dość wygodny.
Za dopłatą – dżojstik sterujący fabrycznym zestawem audio. Dość wygodny.Motor
Zabezpieczeniem radioodtwarzacza jest minipanel z przyciskami 2,3,4,5.
Zabezpieczeniem radioodtwarzacza jest minipanel z przyciskami 2,3,4,5.Motor
Olbrzymi bagażnik ma pojemność 520 litrów. W razie potrzeby możemy ją zwiększyć do 1580 litrów.
Olbrzymi bagażnik ma pojemność 520 litrów. W razie potrzeby możemy ją zwiększyć do 1580 litrów.Motor
Kombi – jest jednym z najbardziej pakownych samochodów w klasie.
Kombi – jest jednym z najbardziej pakownych samochodów w klasie.Motor

Ford Focus I (1998-2004) - podsumowanie

Trzydrzwiowy – te wersje cieszą się zainteresowaniem młodych ludzi. O atrakcyjności decyduje kolor nadwozia i felgi. Silnik jest mniej istotny.
Trzydrzwiowy – te wersje cieszą się zainteresowaniem młodych ludzi. O atrakcyjności decyduje kolor nadwozia i felgi. Silnik jest mniej istotny.Ford
Pięciodrzwiowy – najbardziej popularna odmiana. Łatwy zarówno do kupienia, jak i do odsprzedania. Mile widziany silnik 1.6 16V lub diesle.
Pięciodrzwiowy – najbardziej popularna odmiana. Łatwy zarówno do kupienia, jak i do odsprzedania. Mile widziany silnik 1.6 16V lub diesle.Motor
Sedan – umiarkowana podaż, umiarkowane zainteresowanie. Być może przyczyną jest mało atrakcyjna sylwetka. Czasem kupują go taksówkarze.
Sedan – umiarkowana podaż, umiarkowane zainteresowanie. Być może przyczyną jest mało atrakcyjna sylwetka. Czasem kupują go taksówkarze.Motor
Kombi – bardzo duża liczba egzemplarzy ma „flotową” przeszłość. Jeśli trafi się pojazd użytkowany prywatnie – zazwyczaj dość szybko znajduje nabywcę.
Kombi – bardzo duża liczba egzemplarzy ma „flotową” przeszłość. Jeśli trafi się pojazd użytkowany prywatnie – zazwyczaj dość szybko znajduje nabywcę.Motor

Zmiany po liftingu z 2001 r.

Wersję po modernizacji najłatwiej rozpoznamy reflektorach i przednim zderzaku.
Wersję po modernizacji najłatwiej rozpoznamy reflektorach i przednim zderzaku.Motor

Wersje amerykańskie

Wersje amerykańskie
Wersje amerykańskieFord
Focusy, które przyjechały z USA kosztują zwykle nie więcej niż 12-14 tys. zł. Ich wyposażenie jest raczej ubogie.
Focusy, które przyjechały z USA kosztują zwykle nie więcej niż 12-14 tys. zł. Ich wyposażenie jest raczej ubogie.Ford
Cecha charakterystyczna: pomarańczowe światła w atrapie.
Cecha charakterystyczna: pomarańczowe światła w atrapie.Ford
Czterobiegowa skrzynia automatyczna działa dosyć ospale i odbiera sporo dynamiki.
Czterobiegowa skrzynia automatyczna działa dosyć ospale i odbiera sporo dynamiki.Ford

Wersje sportowe: ST 170 oraz RS

Focus RS jest marzeniem wielu miłośników Forda. Niestety używane egzemplarze kosztują od 35 do 70 tys. zł.
Focus RS jest marzeniem wielu miłośników Forda. Niestety używane egzemplarze kosztują od 35 do 70 tys. zł.Ford
Ford Focus ST 170: nie tylko z nadwoziem hatchback, ale także jako praktyczne kombi. Ceny: od 12 do 26 tys. zł.
Ford Focus ST 170: nie tylko z nadwoziem hatchback, ale także jako praktyczne kombi. Ceny: od 12 do 26 tys. zł.Ford
  • Łączniki stabilizatora - głośno stukają podczas jazdy. Koszt wymiany - ok. 150 zł.
  • Awarie klimatyzacji - raz działa, a raz nie - koszt naprawy ok. 1000 zł.
  • Wahacze tylne - wytrzymują ok. 70 tys. km. Wymiana kosztuje ok. 1000 zł.
  • Nieszczelności w układzie dolotowym TDDi i TDCi - koszt naprawy - zwykle 100 zł.
  • Zadbanych benzynówek 1.6 16V. Są oszczędne, trwałe i wystarczająco dynamiczne.
  • Diesli z udokumentowanym małym przebiegiem, nawet jeśli kosztują więcej niż średnia giełdowa.
  • Wersji z instalacją LPG. Silniki mogą być przegrzane lub mieć uszkodzoną głowicę. W Focusie LPG jest złem koniecznym.
  • Diesli bez dokumentacji przebiegu, z przeszłością flotową.
  • Focusów z USA.

Ford Focus I (1998-2004) – najpopularniejsze silniki, dane eksploatacyjne

Używany Ford Focus I (1998-2004)
Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor
Używany Ford Focus I (1998-2004)
Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor
Używany Ford Focus I (1998-2004)
Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor
Używany Ford Focus I (1998-2004)
Używany Ford Focus I (1998-2004)Motor

Dane techniczne: Ford Focus I (1998-2004) - silniki benzynowe

Wersja
1.4 16V
1.6 16V
1.8 16V
2.0 16V
2.0 ST
2.0 RS
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benz. turbo
Pojemność skokowa
1388 cm3
1596 cm3
1796 cm3
1988 cm3
1988 cm3
1988 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/20
Moc maksymalna
75 KM
101 KM
115 KM
131 KM
173 KM
215 KM
Maks. moment obr.
123 Nm
145 Nm
160 Nm
178 Nm
197 Nm
310 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
171 km/h
185 km/h
201 km/h
201 km/h
216 km/h
232 km/h
Przysp. 0-100 km/h
15,1 s
10,4 s
9,2 s
9,2 s
8,2 s
6,7 s
Średnie zuż. paliwa w l/100 km
6,6
6,8
9,0
10,5
9,5
13,0

Dane techniczne: Ford Focus I (1998-2004) - silniki wysokoprężne

Wersja
1.8 TDDi
1.8 TDDi
1.8 TDCi
1.8 TDCi
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1753 cm3
1753 cm3
1753 cm3
1753 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/8
R4/8
R4/8
Moc maksymalna
75 KM
90 KM
100 KM
115 KM
Maks. moment obr.
175 Nm
200 Nm
240 Nm
250 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
165 km/h
180 km/h
185 km/h
196 km/h
Przysp. 0-100 km/h
14,4 s
12,4 s
11,6 s
10,7
Średnie zuż. paliwa w l/100 km
6,0
6,0
6,0
6,2