Używany Ford C-Max II (2010-) - opinie użytkowników
Świetnie wyglądający minivan, który prowadzi się jak auto osobowe.

FORD C-MAX IIw produkcji: od 2010 r.ceny: od 26 tys. zł
Druga generacja C-Maxa występuje w krótkiej, 5-miejscowej wersji i dłuższej Grand, mającej przesuwane boczne drzwi i trzeci rząd siedzeń.
Lifting z 2014 roku przyniósł nie tylko nowy przód, ale i poprawę jakości wyciszenia w środku.
C-Maxa można jeszcze kupić w salonie, ale większym zainteresowaniem cieszą się używane egzemplarze. Ich ceny spadają w umiarkowanym tempie, a to zasługa dobrej renomy tego modelu.
Użytkownicy chwalą go za prowadzenie godne auta osobowego, niezłą przestronność i przyzwoitą bezawaryjność.
W C-Maxie w zasadzie nie ma niepolecanych jednostek: problemy bardziej sprawiają dwusprzęgłowe skrzynie Powershift (z niektórymi silnikami).
Jednostki benzynowe niekoniecznie nadają się do LPG z uwagi na ryzyko wypalenia gniazd zaworowych.
Radzimy dobrze obejrzeć C-Maxa pod kątem kondycji lakieru i pierwszych ognisk korozji.




Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |

UŻYWANY FORD C-MAX II (2010-): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Fordów C-Maxów?
ZALETY
"Ręczna skrzynia ma dobrze dobrane biegi i krótkie, wygodne przełożenia".
"Ford jest doskonale wyciszony. Da się swobodnie rozmawiać nawet podczas jazdy autostradą".
"Bardzo funkcjonalny jest system składania tylnych foteli. W aucie siedzi się też wysoko i wszystko widać".

"Trzyma się drogi jak przyklejony. Jeszcze nie udało mi się zmusić systemu ESP do działania".
WADY
"Lakier Forda jest miękki i podatny na zarysowania. Tylko miejscowe zabezpieczenie antykorozyjne".
"Plastiki w środku bardzo hałasują. W upały dodatkowo słychać uszczelki".
"Przy pełnym załadunku auto bardzo siada i ma stanowczo za mały prześwit - trzeba uważać na muldy, krawężniki i podjazdy".
Ford C-Max II (2010-)






















Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 34/2018