Używany Chevrolet Orlando (2010-)

Chevrolet Orlando jest produkowany zaledwie 4 lata, ale dał się poznać jako solidny samochód. Zdecydowana większość użytkowników wybrałaby go po raz drugi.

Na zdjęciu Orlando w wersji LTZ z 2012 r z benzynowym silnikiem 1.8 16V za ok 52 tys. zł.
Na zdjęciu Orlando w wersji LTZ z 2012 r z benzynowym silnikiem 1.8 16V za ok 52 tys. zł.Motor

Chevrolet Orlando to praktyczny, 7-miejscowy minivan w przystępnej cenie. Nadwozie jest oryginalną konstrukcją Chevroleta. Podzespoły mechaniczne pochodzą natomiast z zaplecza GM (wykorzystano m.in. części z Vectry C, Insigni, Astry III i Chevroleta Cruze).

Bogato wyposażony

Samochód oferowany był w pięciu podstawowych wersjach wyposażenia: LS, LS+, LT, LT+ oraz LTZ. Pierwsza praktycznie się nie sprzedawała, ponieważ nie miała klimatyzacji (oferowanej seryjnie od poziomu LS+). Kolejne poziomy wyróżniają się skórzaną kierownicą, czujnikami parkowania i elektrycznie sterowanymi szybami z tyłu (LT), automatyczną klimatyzacją, kamerą cofania i nawigacją (LT+), niebieskim podświetleniem konsoli centralnej i chromowanym wykończeniem linii okien (LTZ). Wszystkie wersje mają seryjnie 6 poduszek powietrznych oraz systemy ABS, TCS i ESC (czyli ESP).

Twarde tworzywa sztuczne, jakość montażu na „czwórkę”. Ale za kierownicą Orlando siedzi się bardzo wygodnie. Czytelność wskaźników i łatwość obsługi – bez zarzutu.Motor

Orlando jest samochodem bezpiecznym. W testach Euro NCAP otrzymał komplet pięciu gwiazdek.

Wnętrze gwarantuje pełną wygodę podróżowania czterem pasażerom. Dwa dodatkowe fotele, które można rozłożyć w bagażniku, spełniają zadanie tylko na krótkich dystansach. Trzeba jednak zaznaczyć, że dostęp do nich jest wygodny.

Diesel, benzyna czy LPG?

Przez pierwsze dwa lata gamę silnikową Orlando tworzyły dwie jednostki: benzynowa 1.8 141 KM oraz wysokoprężna 2.0 163 KM. Po liftingu w 2012 roku w ofercie pojawiła się także turbodoładowana odmiana benzynowa 1.4 o mocy 140 KM oraz słabsza wersja 2.0 D o mocy 130 KM.

Wszystkie silniki cieszą się dobrą opinią. Diesel to nowoczesna konstrukcja - zaskakująco niezawodna, cicha, dość dynamiczna, nawet w słabszej wersji. Mimo wszystko spora grupa kierowców wybiera benzynowe Orlando 1.8 z LPG. Powód jest prosty - przy obecnych cenach paliwa wersja 1.8 z gazem gwarantuje niższe koszty eksploatacji (zużywa 9-12 l gazu, a diesel 6-9 l oleju napędowego). Instalacje gazowe (za symboliczną złotówkę) były oferowane w salonach w ramach promocji (specjalnie opracowane zestawy BRC montowały autoryzowane serwisy). Montaż można obecnie zlecić we własnym zakresie, ale uwaga - do przeróbek na LPG najlepiej nadają się silniki 1.8 w wersji KL7, ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi. Fabrycznie zbiornik na gaz był podwieszany pod podłogą. Samochód nie ma koła zapasowego, a jedynie zestaw naprawczy.

Ostatnia propozycja to wprowadzony do gamy w 2012 roku benzynowy, turbodoładowany silnik 1.4 T. Jest oszczędniejszy od 1.8, ale bardziej skomplikowany.

Jedyna wada

Po części zamienne trzeba jak na razie jeździć głównie do ASO. Oferta zamienników jest ograniczona. Prawdopodobnie wynika to wyłącznie z krótkiego stażu modelu na rynku. Miejmy nadzieję, że wkrótce sytuacja ulegnie poprawie.

Chevrolet Orlando (2010-)

Używany Chevrolet Orlando (2010-) - więcej informacji

Diesel jest udany, ale trafiały się pechowe egzemplarze, w których już po 30 tys. km trzeba było wymienić sprzęgło.Motor
Dostęp na „tył”: po odchyleniu siedzenia z drugiego rzędu.Motor
Po złożeniu 2-go i 3-go rzędu siedzeń: płaska podłoga i bagażnik o pojemności 1490 l.Motor
7 miejsc i bagażnik o pojemności 90 l.Motor
Do dyspozycji jest jeszcze mały schowek pod podłogą.Motor
Podstawowa pojemność bagażnika nie jest zbyt duża – 454 l. To o 70 l mniej niż w Cruze kombi.Motor
Pod panelem radioodtwarzacza kryje się obszerny schowek.Motor
Twarde tworzywa sztuczne, jakość montażu na „czwórkę”. Ale za kierownicą Orlando siedzi się bardzo wygodnie. Czytelność wskaźników i łatwość obsługi – bez zarzutu.Motor
Używany Chevrolet Orlando (2010-)Motor
Na zdjęciu Orlando w wersji LTZ z 2012 r z benzynowym silnikiem 1.8 16V za ok 52 tys. zł.Motor

Chevrolet Orlando (2010-) - podsumowanie

Dla kogoś, kto szuka 7-miejscowego samochodu, używany Chevrolet Orlando z pełną dokumentacją serwisową z polskiej sieci sprzedaży to dobry wybór. Auto jest dobrze wyposażone, niedrogie i jak na razie nie rdzewieje. Nasz typ to mocny, 163-konny diesel z ręczną skrzynią biegów - idealny na długie wakacyjne podróże.

Chevrolet Orlando: historia modelu2008: prezentacja prototypu.2010: premiera handlowa.2011: premiera w Europie.2012: niewielka modernizacja modelu; do gamy dołącza turbodoładowana, benzynowa wersja 1.4 T; producent wprowadza do sprzedaży wersje 1.8 z instalacją LPG (zestawy marki BRC były montowane w ASO).

Chevrolet Orlando: typowe usterki i problemy

  • Szybkie zużycie sprzęgła i ręcznej skrzyni biegów. Są to incydentalne przypadki, które przytrafiają się wyłącznie w dieslach.
  • Problemy z filtrem cząstek stałych. Dotyczy diesli, które są eksploatowane głównie w mieście.
  • Szybkie zużycie tapicerki. W niektórych egzemplarzach plastiki zaczynają już skrzypieć.
  • Ograniczona podaż tanich części zamiennych poza ASO.
Wersja
1.4 T
1.8
2.0 D
2.0 D
Silnik
benz. turbo
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1362 cm3
1796 cm3
1998 cm3
1998 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
140 KM
141 KM
130 KM
163 KM
Maks. moment obr.
200 Nm
176 Nm
315 Nm
360 Nm
Osiągi    
Prędkość maksymalna
200 km/h
195 km/h
185 km/h
195 km/h
Przysp. 0-100 km/h
11,0 s
11,6 s
11,5 s
10,3 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
6,2
7,9
5,1
5,3
*dane fabryczne

Tekst: Jacek Ambrozik, zdjęcia: archiwum

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas