Używane Volvo XC60 (2008-)

XC60 to używany SUV, który nie ma dużej konkurencji. Jest bardzo pakowny, świetnie wykończony, oszczędny i dostępny w dwóch wersjach: 4x4 i 4x2.

W topowych wersjach moc XC60 przekracza 300 KM, a napęd przenoszony jest na cztery koła. Ale rosnącym wzięciem cieszą się oszczędne przednionapędowe diesle.
W topowych wersjach moc XC60 przekracza 300 KM, a napęd przenoszony jest na cztery koła. Ale rosnącym wzięciem cieszą się oszczędne przednionapędowe diesle.Motor

VOLVO XC60w produkcji: od 2008 r.ceny: od 50 000 zł

Współcześni nabywcy marzą wręcz o SUV-ach, które wyglądają potężnie, ale da się nimi jeździć tak tanio jak tradycyjnymi samochodami klasy kompaktowej. Volvo XC60 to jeden z pierwszych modeli, które idealnie wpisują się w to zapotrzebowanie.

Za szeroką centralną konsolą znajduje się schowek. Zegary są bardzo czytelne, a obsługa przełączników – intuicyjna. Nie można także narzekać na brak miejsca, jakość montażu i materiałów.Motor

Początkowo oferowano go wyłącznie w wersjach z napędem na cztery koła (stały na przód, dołączany na tył).

W 2010 roku producent wyszedł naprzeciw oczekiwaniom nabywców i wypuścił tańszą odmianę z napędem na przednią oś. W zupełności wystarczającą do tego, by odwozić dzieci do szkoły, pakować zakupy do pokaźnego bagażnika, a raz na jakiś czas wyskoczyć z rodziną na wakacje. I większą od takich modeli jak np. Ford Kuga czy VW Tiguan.

[1] Opcja: aktywne zawieszenie. Zmienia się charakterystyka amortyzacji. [2] Niezbyt praktyczne: pilot obsługi multimediów.Motor

Wysokoprężny koktajl

Oferty używanych XC60 są zdominowane przez diesle, ale nomenklatura Volvo nie ułatwia orientacji w wysokoprężnej gamie. W latach 2008-2010 wszystko było jeszcze jasne, bo oferowano wyłącznie sprawdzone, 5-cylindrowe jednostki 2.4 (oznaczone jako 2.4 D AWD oraz 2.4D DRIVe). Później w ofercie pojawił się niezbyt udany 5-cylindrowy silnik dwulitrowy, w 2013 - 4-cylindrowa "dwulitrówka" biturbo, a w 2015 - 4-cylindrowy 2.0 z pojedynczym doładowaniem.

Oznaczenia DRIVe, D3 i D4 mieszają się jak w kalejdoskopie, więc najlepiej pytać sprzedającego o liczbę cylindrów i pojemność. My polecamy wszystkie wersje z wyjątkiem 5-cylindrowej o pojemności 2 litrów.

Świetne fotele, ale z jakością tapicerki bywa różnie. Zdarzało się że pękała jeszcze na gwarancji.Motor
Dużo miejsca na nogi i głowy. Dość niski jest także tunel środkowy. Zapinanie fotelików dla dzieci okazuje się wyjątkowo łatwe.Motor

Benzynowa potęga

Osiągi wersji benzynowych mogą wprowadzić w osłupienie każdego, kto nie kojarzy Volvo ze sportowymi możliwościami. Minimum to 203 KM generowane z bazowej, turbodoładowanej dwulitrówki (2.0T).

T5 w zależności od pojemności, liczby cylindrów i rocznika rozwija od 240 do 245 KM. W latach 2009-2012 oferowano silnik 3.2 R6 (238-243 KM) a w latach 2008-2015 - potężny doładowany model T6 (285- -304 KM). Od 2014 roku pod maską T6 pracuje podwójnie doładowana (turbiną i kompresorem) jednostka dwulitrowa generująca 306-320 KM. Wszystkie wersje można polecić - należą do najtrwalszych silników benzynowych na rynku.

Pojemność bagażnika: 495-1455 l. W podłodze zabudowane są uchwyty.Motor

Słabe strony

Kupując używanego diesla, który jeździł głównie w mieście, należy się przygotować na wymianę filtra cząstek stałych. Najsłabszą stroną modelu jest jednak elektronika - zapalająca się choinka na desce rozdzielczej lub strajkujące mechanizmy zamykania okien czy tylnej klapy to norma. Co ciekawe - producent przeprowadzał akcję serwisową wymiany wiązki przewodów w kabinie.

 
Polecamy
Polecamy
Odradzamy
Odradzamy
Odradzamy
Polecamy
Polecamy
Wersja
3.2 AWD
3.2 AWD
D3
DRIVe
D3/D4 AUT.
D3/D4
2.4 D
Lata produkcji
2009-2010
2010-2012
2012-2015
2010-2012
2010-2013
2010-2013
2008-2010
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
3192 cm3
3192 cm3
1984 cm3
1984 cm3
1984 cm3
2400 cm3
2400 cm3
Układ cylindrów
R6
R6
R5
R5
R5
R5
R5
Moc maksymalna
238 KM
243 KM
136 KM
163 KM
163 KM
163 KM
163 KM 
Maksymalny moment obrotowy
320 Nm
320 Nm
350 Nm
400 Nm
400 Nm
420 Nm
340 Nm
Osiągi (dane producenta)     
Prędkość maksymalna
210 km/h
210 km/h
190 km/h
200 km/h
195 km/h
195 km/h
205 km/h
Przysp. 0-100 km/h
9,1 s
9,3 s
11,2 s
10,3 s
10,3 s
10,5 s
10,5 s
Średnie zużycie paliwa
11,2 l/100 km
9,9 l/100 km
5,7 l/100 km
5,7 l/100 km
6,8 l/100 km
6,6 l/100 km
6,9 l/100 km
 
Polecamy
Polecamy
Polecamy
Polecamy
Polecamy
Polecany
Wersja
2.4 D DRIVe
D4 AWD
D4 AWD
D5 AWD
D5 AWD
D5 AWD
Lata produkcji
2009-2010
2013-2015
od 2015
2008-2009
2009-2011
2011-2015
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
2400 cm3
2400 cm3
2400 cm3
2400 cm3
2400 cm3
2400 cm3
Układ cylindrów
R5
R5
R5
R5
R5
R5
Moc maksymalna
175 KM
181 KM
190 KM
185 KM
205 KM
215 KM
Maksymalny moment obrotowy
420 Nm
420 Nm
420 Nm
400 Nm
420 Nm
420 Nm
Osiągi (dane producenta)     
Prędkość maksymalna
205 km/h
200 km/h
205 km/h
205 km/h
210 km/h
210 km/h
Przysp. 0-100 km/h
9,8 s
9,8 s
9,6 s
9,5 s
8,5 s
8,4 s
Średnie zużycie paliwa
6,9 l/100 km
5,3 l/100 km
5,2 l/100 km
7,5 l/100 km
6,9 l/100 km
5,3 l/100 km

VOLVO XC60: HISTORIA MODELU

2007: prezentacja modelu podczas amerykańskich targów w Detroit2008: premiera handlowa2010: do gamy dołącza wersja z napędem przednim (tańsza średnio o 10 tys. zł), koniec produkcji wersji oznaczonych symbolem 2.4 D2013: modernizacja modelu2015: nowe, 4-cylindrowe silniki wysokoprężne

Cecha charakterystyczna XC60 po liftingu to nowa atrapa chłodnicy i zmienione światła.Motor

UŻYWANE VOLVO XC60 (2008-): TYPOWE USTERKI I PROBLEMY

  • Użytkownicy skarżą się na szybkie zużycie opon i tarcz hamulcowych. Naszym zdaniem problemy wynikają z dużej masy samochodu (1700 kg).
  • Karoseria jest podatna na zarysowania, ale zwykle nie rdzewieje.
  • W 5-cylindrowych dieslach co 50 tys. km należy kontrolować pasek wielorowkowy.
[1] Przed zakupem wersji z "manualem" należy sprawdzić sprzęgło. Szybko się zużywa. [2] Nie działa automatyczne unoszenie tylnej klapy? To typowa usterka tego modelu. Motor

UŻYWANE VOLVO XC60 (2008-): SYTUACJA RYNKOWA

MODEL
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2.4D/D3/D4
90 000 zł
79 000 zł
73 000 zł
60 000 zł*
58 000 zł
50 000 zł
2.0T/2.5/3.2
82 000 zł
75 000 zł
70 000 zł
59 000 zł
57 000 zł
50 000 zł
* cena dla najtańszej wersji FWD

Przeglądając ogłoszenia od tych najtańszych, warto zwrócić uwagę, że przez pierwsze dwa lata oferowano wyłącznie wersje AWD, a później także tańsze z przednim napędem. Za sprawą tego, auta z początku produkcji kosztują 50 tys. zł, a te z 2010 roku (FWD) 10 tys. zł więcej.

UŻYWANE VOLVO XC60 (2008-): KOSZTY EKSPLOATACJI

Amortyzatory przednie
660 zł
Zestaw rozrządu
400 zł
Klocki hamulcowe przednie   
250 zł
Tarcze hamulcowe przednie
500 zł
Sprzęgło z kołem zam.
2800 zł
Opony 235/65 R17 (4 szt.)
2000 zł
SUMA
6610 zł
ceny dotyczą wersji 2.4 D 163 KM

Ceny eksploatacyjnych części zamiennych są niskie - wymiana amortyzatorów, klocków hamulcowych czy rozrządu kosztuje tyle, ile w popularnych modelach klasy średniej. Nieco droższe jest sprzęgło. Sporo kosztują opony.

UŻYWANE VOLVO XC60 (2008-): PODSUMOWANIE

Volvo XC60Motor

XC60 to wciąż bardzo drogi model, ale zainteresuje wszystkich, którym nie wystarczają zwykłe kompaktowe SUV-y, ponieważ oczekują większej przestrzeni oraz wyższego komfortu jazdy. Szkoda tylko, że najbardziej pożądane, proste odmiany przednionapędowe debiutowały z dwuletnim opóźnieniem i ich ceny zaczynają się od 60 tys. zł.

OCENA 4/5

Oceny: 1 - niepolecany; 2 - warunkowo godny zainteresowania; 3 - godny zainteresowania; 4 - polecany; 5 - szczególnie polecany

Tekst: Jacek Ambrozik, zdjęcia: archiwum; "Motor" 4/2017

Volvo XC60 (2008-)

Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Volvo XC60 (2008-)Motor
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas