Używane Renault Espace 2.0 dCi (2008)

Prędkość 140 km/h nie robi wrażenia na Renault Espace. W środku pozostaje wciąż zaskakująco cicho, a 6-biegowy automat sprawia, że obroty są niskie.
Prędkość 140 km/h nie robi wrażenia na Renault Espace. W środku pozostaje wciąż zaskakująco cicho, a 6-biegowy automat sprawia, że obroty są niskie.Motor

Raport z dystansu 50 tys. km

Miejsce kierowcy zaskakuje niespotykanym oddaleniem kierownicy od reszty tablicy przyrządów. Sterowanie klimatyzacją z lewej strony to oryginalne, ale niezbyt wygodne rozwiązanie.
Miejsce kierowcy zaskakuje niespotykanym oddaleniem kierownicy od reszty tablicy przyrządów. Sterowanie klimatyzacją z lewej strony to oryginalne, ale niezbyt wygodne rozwiązanie.Motor
Klucz do bezproblemowej eksploatacji to zakup wersji po liftingu: jest zdecydowanie poprawiona
Uwaga na indeks nośności: założenie niewłaściwego ogumienia spowodowało pęknięcie opony!

Renault Espace 2.0 dCi (2008) - podsumowanie

Francuski rywal nr 1: Citroen C8/Peugeot 807

Przesuwne drzwi to wielka zaleta modelu C8/807. W wybranych wersjach był on 8-miejscowy.
Przesuwne drzwi to wielka zaleta modelu C8/807. W wybranych wersjach był on 8-miejscowy.Motor
Ciasno zabudowany pod maską diesel ma mnóstwo osprzętu, ale po 175 tys. km wciąż nie wymaga napraw.
Ciasno zabudowany pod maską diesel ma mnóstwo osprzętu, ale po 175 tys. km wciąż nie wymaga napraw.Motor

Dane techniczne: Renault Espace 2.0 dCi (2008)

Wersja
2.0 dCi
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
150 KM
Maksymalny moment obrotowy
340 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
194 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,6 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
7,3
*dane fabryczne
Wizyta w serwisie zaczęła się od alarmującej wiadomości: mechanik stwierdził, że przy takim przebiegu obowiązkowo wymienia się łańcuch rozrządu, co wymaga wyjęcia silnika i kosztuje 4000 zł. Ale po chwili sprawdzono, że są dwa rodzaje silnika 2.0 dCi: z łańcuchem wymiennym bezwzględnie co 160-170 tys. km i z łańcuchem wymienianym „w razie konieczności”. Z zewnątrz nie da się ich rozpoznać, ale dla właścicieli Espace 2.0 dCi mamy dobrą wiadomość: 150-konna jednostka należy do tego drugiego rodzaju. Na przeglądzie nie doszukano się żadnych poważniejszych awarii.
Wizyta w serwisie zaczęła się od alarmującej wiadomości: mechanik stwierdził, że przy takim przebiegu obowiązkowo wymienia się łańcuch rozrządu, co wymaga wyjęcia silnika i kosztuje 4000 zł. Ale po chwili sprawdzono, że są dwa rodzaje silnika 2.0 dCi: z łańcuchem wymiennym bezwzględnie co 160-170 tys. km i z łańcuchem wymienianym „w razie konieczności”. Z zewnątrz nie da się ich rozpoznać, ale dla właścicieli Espace 2.0 dCi mamy dobrą wiadomość: 150-konna jednostka należy do tego drugiego rodzaju. Na przeglądzie nie doszukano się żadnych poważniejszych awarii.Motor
  • Świetna widoczność z wnętrza pojazdu
  • Bardzo duże możliwości aranżacji kabiny pasażerskiej
  • Gigantyczny bagażnik
  • Niewygodna pozycja z tyłu
  • Słaba jakość ekoskóry
  • Koło zapasowe trudne do wyjęcia w warunkach polowych

Renault Espace 2.0 dCi (2008) - zestawienie kosztów

Renault Espace 2.0 dCi: zestawienie kosztów

1. Opłaty
 
Ubezpieczenie AC, OC i NW za okres 2 lat
5000 zł
2. Koszty serwisu
Data
Przebieg
Opis czynności
Koszt
12.2011
127 000 km
Duży przegląd w stacji autoryzowanej:
wymiana oleju, filtrów, pozostałych płynów,
wymiana klocków i tarcz hamulcowych z przodu
3200 zł
01.2012
130 000 km
Zakup dwóch kompletów opon w rozmiarze
225/55 R17 – letnich i zimowych
5000 zł
06.2012
144 000 km
Usunięcie wycieku oleju spod pokrywy zaworów
(bez uszczelki – montaż na silikon)
300 zł
08.2012
147 000 km
Wymiana „windy” do opuszczania koła zapasowego
– kupiono element używany
(nowy kosztuje 1000 zł)
200 zł
10.2012
152 000 km
Zmiana języka w komputerze pokładowym,
aktualizacja mapy nawigacji
500 zł
11.2012
154 000 km
Przegląd okresowy w ASO według wskazań komputera
– olej, filtr, klocki hamulcowe
1800 zł
03.2013
157 000 km
Wymiana żarówek przednich
200 zł
06.2013
164 000 km
Rekalibracja czujników ciśnienia w oponach
200 zł
08.2013
169 000 km
Wymiana klocków hamulcowych z tyłu
180 zł
09.2013
173 000 km
Wymiana akumulatora – 750 zł to koszt samej baterii,
150 zł za jej wymianę
900 zł
-
-
Wymiana oleju co 10 tys. km (x 5)
1500 zł
Suma wydatków z punktu 2.
13 980 zł
3. Koszty paliwa
Na dystansie 50 tys. km (średnie spalanie: 9,0 l/100 km,
ilość zużytego paliwa: 4500 l, cena uśredniona: 5,40 zł za litr)
24 300 zł
Podsumowanie kosztów
Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
43 280 zł
Utrata wartości (zakup: 37 tys. zł, obecna wartość: 30 tys. zł)
7000 zł
Łączny koszt na dystansie 50 tys. km
50 280 zł
Koszt 1 km bez utraty wartości
0,87 zł
Koszt 1 km z utratą wartości*
1,00 zł
*inne samochody: Renault Clio 1.2 – 0,66 zł, Fiat Bravo 2.0 JTDm – 0,88 zł, Toyota Land Cruiser – 1,02 zł,
Audi A4 – 0,97 zł