Używane Renault Espace 2.0 dCi (2008)

Prędkość 140 km/h nie robi wrażenia na Renault Espace. W środku pozostaje wciąż zaskakująco cicho, a 6-biegowy automat sprawia, że obroty są niskie.
Prędkość 140 km/h nie robi wrażenia na Renault Espace. W środku pozostaje wciąż zaskakująco cicho, a 6-biegowy automat sprawia, że obroty są niskie.Motor

Raport z dystansu 50 tys. km

Miejsce kierowcy zaskakuje niespotykanym oddaleniem kierownicy od reszty tablicy przyrządów. Sterowanie klimatyzacją z lewej strony to oryginalne, ale niezbyt wygodne rozwiązanie.
Miejsce kierowcy zaskakuje niespotykanym oddaleniem kierownicy od reszty tablicy przyrządów. Sterowanie klimatyzacją z lewej strony to oryginalne, ale niezbyt wygodne rozwiązanie.Motor
Klucz do bezproblemowej eksploatacji to zakup wersji po liftingu: jest zdecydowanie poprawiona
Uwaga na indeks nośności: założenie niewłaściwego ogumienia spowodowało pęknięcie opony!

Zobacz również:

    Renault Espace 2.0 dCi (2008) - podsumowanie

    Francuski rywal nr 1: Citroen C8/Peugeot 807

    Przesuwne drzwi to wielka zaleta modelu C8/807. W wybranych wersjach był on 8-miejscowy.
    Przesuwne drzwi to wielka zaleta modelu C8/807. W wybranych wersjach był on 8-miejscowy.Motor
    Ciasno zabudowany pod maską diesel ma mnóstwo osprzętu, ale po 175 tys. km wciąż nie wymaga napraw.
    Ciasno zabudowany pod maską diesel ma mnóstwo osprzętu, ale po 175 tys. km wciąż nie wymaga napraw.Motor

    Dane techniczne: Renault Espace 2.0 dCi (2008)

    Wersja
    2.0 dCi
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1997 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna
    150 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    340 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    194 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,6 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    7,3
    *dane fabryczne
    Wizyta w serwisie zaczęła się od alarmującej wiadomości: mechanik stwierdził, że przy takim przebiegu obowiązkowo wymienia się łańcuch rozrządu, co wymaga wyjęcia silnika i kosztuje 4000 zł. Ale po chwili sprawdzono, że są dwa rodzaje silnika 2.0 dCi: z łańcuchem wymiennym bezwzględnie co 160-170 tys. km i z łańcuchem wymienianym „w razie konieczności”. Z zewnątrz nie da się ich rozpoznać, ale dla właścicieli Espace 2.0 dCi mamy dobrą wiadomość: 150-konna jednostka należy do tego drugiego rodzaju. Na przeglądzie nie doszukano się żadnych poważniejszych awarii.
    Wizyta w serwisie zaczęła się od alarmującej wiadomości: mechanik stwierdził, że przy takim przebiegu obowiązkowo wymienia się łańcuch rozrządu, co wymaga wyjęcia silnika i kosztuje 4000 zł. Ale po chwili sprawdzono, że są dwa rodzaje silnika 2.0 dCi: z łańcuchem wymiennym bezwzględnie co 160-170 tys. km i z łańcuchem wymienianym „w razie konieczności”. Z zewnątrz nie da się ich rozpoznać, ale dla właścicieli Espace 2.0 dCi mamy dobrą wiadomość: 150-konna jednostka należy do tego drugiego rodzaju. Na przeglądzie nie doszukano się żadnych poważniejszych awarii.Motor
    • Świetna widoczność z wnętrza pojazdu
    • Bardzo duże możliwości aranżacji kabiny pasażerskiej
    • Gigantyczny bagażnik
    • Niewygodna pozycja z tyłu
    • Słaba jakość ekoskóry
    • Koło zapasowe trudne do wyjęcia w warunkach polowych

    Renault Espace 2.0 dCi (2008) - zestawienie kosztów

    Renault Espace 2.0 dCi: zestawienie kosztów

    1. Opłaty
     
    Ubezpieczenie AC, OC i NW za okres 2 lat
    5000 zł
    2. Koszty serwisu
    Data
    Przebieg
    Opis czynności
    Koszt
    12.2011
    127 000 km
    Duży przegląd w stacji autoryzowanej:
    wymiana oleju, filtrów, pozostałych płynów,
    wymiana klocków i tarcz hamulcowych z przodu
    3200 zł
    01.2012
    130 000 km
    Zakup dwóch kompletów opon w rozmiarze
    225/55 R17 – letnich i zimowych
    5000 zł
    06.2012
    144 000 km
    Usunięcie wycieku oleju spod pokrywy zaworów
    (bez uszczelki – montaż na silikon)
    300 zł
    08.2012
    147 000 km
    Wymiana „windy” do opuszczania koła zapasowego
    – kupiono element używany
    (nowy kosztuje 1000 zł)
    200 zł
    10.2012
    152 000 km
    Zmiana języka w komputerze pokładowym,
    aktualizacja mapy nawigacji
    500 zł
    11.2012
    154 000 km
    Przegląd okresowy w ASO według wskazań komputera
    – olej, filtr, klocki hamulcowe
    1800 zł
    03.2013
    157 000 km
    Wymiana żarówek przednich
    200 zł
    06.2013
    164 000 km
    Rekalibracja czujników ciśnienia w oponach
    200 zł
    08.2013
    169 000 km
    Wymiana klocków hamulcowych z tyłu
    180 zł
    09.2013
    173 000 km
    Wymiana akumulatora – 750 zł to koszt samej baterii,
    150 zł za jej wymianę
    900 zł
    -
    -
    Wymiana oleju co 10 tys. km (x 5)
    1500 zł
    Suma wydatków z punktu 2.
    13 980 zł
    3. Koszty paliwa
    Na dystansie 50 tys. km (średnie spalanie: 9,0 l/100 km,
    ilość zużytego paliwa: 4500 l, cena uśredniona: 5,40 zł za litr)
    24 300 zł
    Podsumowanie kosztów
    Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
    43 280 zł
    Utrata wartości (zakup: 37 tys. zł, obecna wartość: 30 tys. zł)
    7000 zł
    Łączny koszt na dystansie 50 tys. km
    50 280 zł
    Koszt 1 km bez utraty wartości
    0,87 zł
    Koszt 1 km z utratą wartości*
    1,00 zł
    *inne samochody: Renault Clio 1.2 – 0,66 zł, Fiat Bravo 2.0 JTDm – 0,88 zł, Toyota Land Cruiser – 1,02 zł,
    Audi A4 – 0,97 zł