Używane Daewoo Lanos (1997-2008)
Wciąż jest jeszcze mnóstwo egzemplarzy użytkowanych od nowości przez starsze osoby.
"Kupiłem parę tygodni temu Lanosa od pierwszej właścicielki, wymagał tylko wymiany akumulatora i przewodu od wspomagania kierownicy" - opowiada Leszek. "Zapłaciłem dokładnie 2500 zł, za samochód praktycznie bez korozji, z klimatyzacją i ubezpieczony na rok - w dodatku nie trzeba było go długo szukać. Takich Lanosów w ogłoszeniach jest sporo. A prestiż czy osiągi są zupełnie zbyteczne, gdy chodzi o codzienny dojazd do pracy" - podsumowuje właściciel.
Pod maską znalazł się 8-zaworowy silnik 1.5, doskonale współpracujący z instalacją gazową. Jeszcze lepiej, jeśli uda się trafić na wersję 1.6.
Główny wróg Lanosa to rdza - zaczyna się od błotników. W samochodach z LPG szwankuje także układ zapłonowy.
Groszowe ceny części sprawiają, że inwestycje po zakupie rzadko kiedy przekraczają 1000 zł.
+ mało awaryjne silniki
+ nadzwyczaj tanie części
+ bezproblemowa jazda na LPG
- korodujące nadwozie
- przeciętna trwałość ogólna
Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015
Używane Daewoo Espero (1991-2000) - dobre pochodzenie – OPINIE O SAMOCHODACH