Używane Daewoo Lanos (1997-2008)
Wciąż jest jeszcze mnóstwo egzemplarzy użytkowanych od nowości przez starsze osoby.
"Kupiłem parę tygodni temu Lanosa od pierwszej właścicielki, wymagał tylko wymiany akumulatora i przewodu od wspomagania kierownicy" - opowiada Leszek. "Zapłaciłem dokładnie 2500 zł, za samochód praktycznie bez korozji, z klimatyzacją i ubezpieczony na rok - w dodatku nie trzeba było go długo szukać. Takich Lanosów w ogłoszeniach jest sporo. A prestiż czy osiągi są zupełnie zbyteczne, gdy chodzi o codzienny dojazd do pracy" - podsumowuje właściciel.
Pod maską znalazł się 8-zaworowy silnik 1.5, doskonale współpracujący z instalacją gazową. Jeszcze lepiej, jeśli uda się trafić na wersję 1.6.
Główny wróg Lanosa to rdza - zaczyna się od błotników. W samochodach z LPG szwankuje także układ zapłonowy.
Groszowe ceny części sprawiają, że inwestycje po zakupie rzadko kiedy przekraczają 1000 zł.
UŻYWANE DAEWOO LANOS (1997-2008): PLUSY I MINUSY
+ mało awaryjne silniki+ nadzwyczaj tanie części+ bezproblemowa jazda na LPG
- korodujące nadwozie- przeciętna trwałość ogólna
UŻYWANE DAEWOO LANOS (1997-2008): POLECANY SILNIK
pojemność | 1598 cm3 |
maksymalna moc | 106 KM |
maks. moment obrotowy | 145 Nm |
prędkość maksymalna | 180 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s |
średnie zużycie paliwa | 8,2 l/100 km |
Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015