Używane BMW serii 3 E30 (1982-1994)

Seria E30 łączy klasyczny charakter i świetne własności jezdne.

E30
E30Motor

BMW SERII 3 E30lata produkcji: 1982-1994wartość 4 lata temu: 10-12 tys. złdziś zapłacisz: 20-30 tys. zł

Podkreślamy, że górna strefa cen, czyli okolice 30 tys. zł to samochody w idealnym stanie z silnikami 6-cylindrowymi.

Egzemplarze po kompletnej renowacji (jak na zdjęciu) bywają jednak jeszcze droższe.

Szczególnie ceniona jest konfiguracja tzw. wąskiej lampy z tyłu (do września 1987) z jednostką napędową 2.5 170 KM, jednak mała podaż takich aut sprawia, że podrożały także zwykłe, 4-cylindrowe E30 - 316i czy 318i. Liczba drzwi nie ma większego znaczenia.

E30 to pojazd skonstruowany w sposób bardzo przemyślany: lekki, z klasycznym układem napędowym, z doskonale dobranymi przełożeniami skrzyni biegów.

Niewątpliwy atut to solidna blacha - rdzewieje głównie fartuch z tyłu. Niestety, coraz trudniej o nowe części blacharskie.

e30Motor
Kanciaste kształty i wzorcowa czytelność. Nie każdy egzemplarz ma obrotomierz. Klimatyzacja rzadko spotykana.Motor
e30 silnikMotor

UŻYWANE BMW SERII 3 E30 (1982-1994): PLUSY I MINUSY

+ świetne silniki+ prosta konstrukcja+ znakomite wyważenie

- ciasno w kabinie- egzemplarze gaźnikowe bywają kłopotliwe

e30Motor

UŻYWANE BMW SERII 3 E30 (1982-1994): POLECANY SILNIK

pojemność
2494 cm3
maksymalna moc
170 KM
maks. moment obrotowy
222 Nm
prędkość maksymalna
218 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h
8,3 s
średnie zużycie paliwa
9,0 l/100 km
Sześć lat temu, kiedy zdecydowałem się na 325e, skradła moje serce już po pierwszym kilometrze. BMW E30 było kiedyś ikoną tuningu, dziś najbardziej jest cenione w czystej, oryginalnej formie.
Kacper, właściciel BMW serii 3 E30

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Rafał Andrzejewski, archiwum; "Motor" 22/2017

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas