Używane Audi Q7 (2005-2015) - opinie użytkowników
Nie jest to może wzór trwałości, ale na pewno wzór komfortowego podróżowania.
AUDI Q7lata produkcji: 2005-2015ceny: od 38 tys. zł
Przód tego ponad 5-metrowego SUV-a wzbudza respekt na drodze, jednak na co dzień trudno się poruszać Q7 po mieście (prawie 2 metry szerokości). Jego żywiołem są autostrady.
Pomimo swojej sylwetki auto nie generuje zbytniego hałasu przy wyższych prędkościach, a przy łagodnym traktowaniu potrafi spalić mniej niż 10 l/100 km - mowa oczywiście o dieslach (z wyjątkiem 6.0 V12 TDI).
Nic dziwnego, że wysokoprężne Q7 są aż tak popularne na rynku wtórnym, nawet jeśli wersje 3.0 i 4.2 TDI wcale nie są wzorami niezawodności, m.in. łańcuch rozrządu wytrzymuje ok. 200 tys. km (wymiana: 7-10 tys. zł). Benzynowe Q7 trudno zasilić LPG z powodu obecności bezpośredniego wtrysku paliwa.
Wszystkie auta mają napęd 4x4 oraz 6- lub 8-biegową skrzynię automatyczną.
Ogromna masa Q7 powoduje przyspieszone zużycie klocków i tarcz hamulcowych, a skomplikowana elektronika potrafi szybko rozładować akumulator.
Rozstrzał cen w ogłoszeniach - ogromny.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANE AUDI Q7 (2005-2015): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Audi Q7?
ZALETY
"Czterostrefowa klimatyzacja z oddzielną regulacją dla 2. rzędu i nawiewami dla ostatniego rzędu siedzeń jest świetna".
"Pneumatyczne zawieszenie automatycznie zmienia prześwit w zależności od prędkości".
"Za kierownicą siedzi się wysoko, a wielkie lusterka dają poczucie kontroli nad tym wielkim autem".
WADY
"Opony często się zużywają. Warto co jakiś czas sprawdzać poziom ciśnienia i jeździć na kontrolę zbieżności".
"Do systemu MMI trzeba się przyzwyczaić. Trudno się go obsługuje, zwłaszcza podczas kierowania".
"Akumulator nie daje rady zasilić elektroniki Audi. Jest drogi i wymaga częstej wymiany".
Audi Q7 (2005-2015)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 41/2018