Używane Audi A6 C6 (2004-2011) - opinie użytkowników
Pożądane auto, będące w zasięgu finansowym coraz większej liczby odbiorców.

AUDI A6 C6lata produkcji: 2004-2011ceny: od 18 tys. zł
Na używane Audi A6 C6 trwa istny boom: najtańsze samochody wystawiane są za mniej niż 20 tys. zł, co kusi wielu potencjalnych kupujących.
Niestety, wiek i setki tysięcy przejechanych kilometrów robią swoje i znalezienie ładnego egzemplarza z udokumentowaną historią serwisową stanowi nie lada wyzwanie.
Ogromna popularność tego modelu ma też zalety: jego usterki są powszechnie znane i można je wyeliminować niższym kosztem niż kiedyś. A jest ich sporo. W zasadzie bezproblemowe są tylko wersje 2.4 i 4.2 MPI, można też polecić 2.7/3.0 TDI po liftingu (we wcześniejszych użytkownicy zgłaszają usterki rozrządu). Jednostki 2.0 TFSI mają tendencję do "brania" oleju, bazowe diesle 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami sprawiają problemy związane z wadliwym napędem pompy oleju. Do tego dochodzą awarie sterowników w skrzyniach Multitronic.
A6 C6 powoli zaczynają też rdzewieć.
Tego auta lepiej nie kupować pod wpływem impulsu - inaczej późniejsze koszty doprowadzenia go do porządku mogą nawet przekroczyć wartość Audi.



Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |

UŻYWANE AUDI A6 C6 (2004-2011): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Audi A6 C6?
ZALETY
"Napęd quattro daje niesamowitą pewność i trakcję. Idealnie współgra z precyzyjnym układem kierowniczym".
"Wysoka jakość wykonania i masa przydatnych bajerów umilających podróż".
"Doskonałe warunki na tylnej kanapie: mnóstwo miejsca, podłokietnik, osobne oświetlenie i przyciemniane szyby".

"Automatyczna skrzynia idealnie dobiera przełożenia do warunków jazdy".
WADY
"W aucie siedzi się nisko i ma się ograniczoną widoczność, np. podczas pokonywania zakrętu".
"Moje Audi ma manualną skrzynię. Trochę hałasuje (pewnie łożysko), a wrzucaniu drugiego biegu towarzyszy zgrzytnięcie".

"Uwaga na próby ukrycia problemów z rozrządem: niektórzy wymieniają tylko napinacze, a to pomaga najwyżej na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów".
Audi A6 C6 (2004-2011)






































Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 38/2018