Używane: Alfa Romeo 159, Audi A4, Honda Accord

Alfa Romeo 159, Audi A4, Honda Accord: trzy pomysły na oszczędną limuzynę z dieslem.
Alfa Romeo 159, Audi A4, Honda Accord: trzy pomysły na oszczędną limuzynę z dieslem.Motor
Audi ma najbardziej obszerne wnętrze i najsolidniejsze nadwozie
Pod względem jakości wykonania Alfa wykonała olbrzymi postęp, ale wciąż musi uznać przewagę Hondy i oczywiście Audi.
Pod względem jakości wykonania Alfa wykonała olbrzymi postęp, ale wciąż musi uznać przewagę Hondy i oczywiście Audi.Motor
Nad estetyką można dyskutować, ale jakość jest na najwyższym poziomie. To prawdopodobnie najsolidniej wykonana deska rozdzielcza w tej klasie.
Nad estetyką można dyskutować, ale jakość jest na najwyższym poziomie. To prawdopodobnie najsolidniej wykonana deska rozdzielcza w tej klasie.Motor
Sporo twardych plastików, ale świetne wykonanie i... bardzo atrakcyjne wzornictwo. Ta Honda naprawdę może się podobać Europejczykom!
Sporo twardych plastików, ale świetne wykonanie i... bardzo atrakcyjne wzornictwo. Ta Honda naprawdę może się podobać Europejczykom!Motor
Przed zakupem dowolnego z aut trzeba sprawdzić, czy ma filtr cząstek stałych i w jakim jest on stanie

Alfa Romeo 159, Audi A4, Honda Accord

Używane: Alfa Romeo 159, Audi A4, Honda Accord
Używane: Alfa Romeo 159, Audi A4, Honda AccordMotor
Wysokoprężny silnik Accorda idealnie pasuje do tego modelu. Jako jedyny w porównaniu ma łańcuch rozrządu.
Wysokoprężny silnik Accorda idealnie pasuje do tego modelu. Jako jedyny w porównaniu ma łańcuch rozrządu.Motor
Bagażnik ma nieregularne kształty. Pojemność: 467 l, pod podłogą dojazdówka.
Bagażnik ma nieregularne kształty. Pojemność: 467 l, pod podłogą dojazdówka.Motor
Sześciobiegowa skrzynia pracuje perfekcyjnie, a drogi przełączania są krótkie.
Sześciobiegowa skrzynia pracuje perfekcyjnie, a drogi przełączania są krótkie.Motor
Sporo twardych plastików, ale świetne wykonanie i... bardzo atrakcyjne wzornictwo. Ta Honda naprawdę może się podobać Europejczykom!
Sporo twardych plastików, ale świetne wykonanie i... bardzo atrakcyjne wzornictwo. Ta Honda naprawdę może się podobać Europejczykom!Motor
Silnik 2.0 TDI CR jest wystarczająco dynamiczny, dość cichy i bardzo oszczędny, ale niezbyt trwały.
Silnik 2.0 TDI CR jest wystarczająco dynamiczny, dość cichy i bardzo oszczędny, ale niezbyt trwały.Motor
Jasne tapicerki szybką się brudzą. Wyprofilowanie foteli zasługuje na uznanie.
Jasne tapicerki szybką się brudzą. Wyprofilowanie foteli zasługuje na uznanie.Motor
Fotele Hondy wizualnie nie robią wrażenia, ale w praktyce świetnie się sprawdzają.
Fotele Hondy wizualnie nie robią wrażenia, ale w praktyce świetnie się sprawdzają.Motor
Te fotele są bardzo trwałe i bardzo komfortowe. Skóra jest często spotykaną opcją.
Te fotele są bardzo trwałe i bardzo komfortowe. Skóra jest często spotykaną opcją.Motor
Wzorowy bagażnik Audi ma pojemność 480 l i regularne kształty.
Wzorowy bagażnik Audi ma pojemność 480 l i regularne kształty.Motor
Mimo dużej popularności skrzyń S-tronic, polecamy trwałego „manuala”.
Mimo dużej popularności skrzyń S-tronic, polecamy trwałego „manuala”.Motor
Nad estetyką można dyskutować, ale jakość jest na najwyższym poziomie. To prawdopodobnie najsolidniej wykonana deska rozdzielcza w tej klasie.
Nad estetyką można dyskutować, ale jakość jest na najwyższym poziomie. To prawdopodobnie najsolidniej wykonana deska rozdzielcza w tej klasie.Motor
Używane: Alfa Romeo 159, Audi A4, Honda Accord
Używane: Alfa Romeo 159, Audi A4, Honda AccordMotor
Wymiary: długość – 473 cm, rozstaw osi – 271 cm, szerokość: 184 cm.
Wymiary: długość – 473 cm, rozstaw osi – 271 cm, szerokość: 184 cm.Motor
Wymiary: długość – 466 cm, rozstaw osi – 270 cm, szerokość: 183 cm.
Wymiary: długość – 466 cm, rozstaw osi – 270 cm, szerokość: 183 cm.Motor
Wymiary: długość – 470 cm, rozstaw osi – 281 cm, szerokość: 183 cm.
Wymiary: długość – 470 cm, rozstaw osi – 281 cm, szerokość: 183 cm.Motor
Bagażnik (405 l) jest najmniejszy w porównaniu, a otwór – niepraktyczny.
Bagażnik (405 l) jest najmniejszy w porównaniu, a otwór – niepraktyczny.Motor
Manualne „szóstki” montowano seryjnie we wszystkich wersjach z wyjątkiem 1.8.
Manualne „szóstki” montowano seryjnie we wszystkich wersjach z wyjątkiem 1.8.Motor
Pod względem jakości wykonania Alfa wykonała olbrzymi postęp, ale wciąż musi uznać przewagę Hondy i oczywiście Audi.
Pod względem jakości wykonania Alfa wykonała olbrzymi postęp, ale wciąż musi uznać przewagę Hondy i oczywiście Audi.Motor
Silniki JTDm cieszą się dobrą opinią użytkowników. Ewentualne usterki są typowe dla wszystkich współczesnych diesli.
Silniki JTDm cieszą się dobrą opinią użytkowników. Ewentualne usterki są typowe dla wszystkich współczesnych diesli.Motor

Alfa Romeo 159, Audi A4, Honda Accord - podsumowanie

Alfa Romeo 159 (2005-2012)

Zobacz również:

    • Awarie zmiennej geometrii układu dolotowego w dieslach. Naprawa polega na wymianie kolektora ssącego (koszt ok. 1500 zł).
    • Szybkie zużycie przekładni kierowniczej. Regenerowana z gwarancją kosztuje 850 zł.
    • Problemy z zatykającymi się zaworami EGR i filtrami cząstek stałych. Te ostatnie długo były opcją.

    Dane techniczne: Alfa Romeo 159 (2005-2012)

    Wersja
    1.9 JTDm 8V
    1.9 JTDm 16V
    2.4 JTDm 20V
    2.4 JTDm 20V
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1910 cm3
    1910 cm3
    2387 cm3
    2387 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    120 KM
    150 KM
    200 KM
    210 KM
    Maks. moment obrotowy
    280 Nm
    320 Nm
    400 Nm
    400 Nm
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    191 km/h
    210 km/h
    228 km/h
    231 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,0 s
    9,4 s
    8,4 s
    8,1 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    5,9
    6,0
    6,8
    6,8
    *dane fabryczne

    Audi A4 (2008-)

    • Dwusprzęgłowe skrzynie S tronic zużywają się po ok. 200 tys. km. Wiele zależy od tego, czy miały wymieniany olej.
    • Skrzynie bezstopniowe są awaryjne i praktycznie nienaprawialne.
    • Wiele egzemplarzy jest naprawionych po wypadku i bardzo źle się prowadzi.
    • Szwankuje opcjonalny system bezkluczykowy.

    Dane techniczne: Audi A4 (2008-)

    Wersja
    2.0 TDI
    2.0 TDI
    2.7 V6 TDI
    3.0 V6 TDI
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1968 cm3
    1968 cm3
    2698 cm3
    2967 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    V6/24
    V6/24
    Moc maksymalna
    143 KM
    170 KM
    190 KM
    239 KM
    Maks. moment obrotowy
    320 Nm
    350 Nm
    400 Nm
    500 Nm
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    215 km/h
    230 km/h
    239 km/h
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,4 s
    8,3 s
    7,9 s
    6,1 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    5,3
    5,3
    6,0
    6,6
    *dane fabryczne

    Honda Accord (2008-)

    • Ząbkowanie tylnych opon - ten problem pojawia się w wielu autach konkurencyjnych, np. Toyocie Avensis.
    • Parowanie przednich lamp - pomaga wykonanie otworu odpowietrzającego w tylnej części.
    • Zdarzają się przypadki przedwczesnego zużycia łańcucha rozrządu. Naprawa może kosztować nawet do 4 tys. zł.

    Dane techniczne: Honda Accord (2008-)

    Wersja
    2.0 i-DTEC
    2.0 i-DTEC
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2199 cm3
    2199 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    150 KM
    180 KM
    Maks. moment obrotowy
    350 Nm
    380 Nm
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    212 km/h
    220 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,8 s
    8,6 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    5,6
    5,7
    *dane fabryczne