Używana Toyota Corolla 1.6 VVT-i (2004)

Przypadek tej Corolli potwierdza, że jeśli chce się kupić samochód bezproblemowy, trzeba wybrać jak najprostszą wersję silnikową.
Przypadek tej Corolli potwierdza, że jeśli chce się kupić samochód bezproblemowy, trzeba wybrać jak najprostszą wersję silnikową.Motor
Znakomite audio, a plastiki – jak zwykle w Toyocie – przeciętne i podatne na zarysowania. Niedopuszczalnie niska jakość gałki biegów: po 3 latach zeszła z niej cała srebrna farba.
Znakomite audio, a plastiki – jak zwykle w Toyocie – przeciętne i podatne na zarysowania. Niedopuszczalnie niska jakość gałki biegów: po 3 latach zeszła z niej cała srebrna farba.Motor
Żadnego zużycia oleju – to zasługa ścisłego trzymania się wymiany co 15 tys. km. Używano oleju syntetycznego.
Żadnego zużycia oleju – to zasługa ścisłego trzymania się wymiany co 15 tys. km. Używano oleju syntetycznego.Motor
  • szybko przepalające się żarówki świateł przednich,
  • nietrwałe klocki i tarcze hamulcowe, trochę za małe w stosunku do masy pojazdu,
  • zgrzytanie przy wybieraniu wstecznego biegu, często nie da się go wrzucić w ogóle. Pomaga wcześniejsze wrzucenie "piątki",
  • parciejące i drące się uszczelki drzwi, a także okien przednich,
  • początki korozji na progach,
  • wyjące łożysko w skrzyni biegów (może to być skutkiem niewymieniania oleju w skrzyni),
  • pękające mocowania elementów we wnętrzu.
  • Bezawaryjny i skuteczny system klimatyzacji (w autach z lat 90. często bywał on nieszczelny).
  • Brak trzeszczenia deski rozdzielczej, dobra jakość jej poszycia.
  • Intuicyjna obsługa fabryczngo radioodtwarzacza.
  • Bagażnik może nie jest gigantyczny, ale całkiem praktyczny.
  • Niska jakość tapicerki foteli, brak możliwości jej skutecznego doczyszczenia.
  • Niewyłączalny system ESP.
  • Pękające mocowania plastikowych osłonek we wnętrzu. Nie da się ich przykleić.
  • Niska trwałość lakieru.

Toyota Corolla: orientacyjne ceny rynkowe

Model
2006
2005
2004
2003
2002
1.4/1.6 VVT-i
24 000 zł
21 000 zł
19 000 zł
17 000 zł
15 000 zł
1.4 D-4D
26 000 zł
24 000 zł
21 000 zł
18 000 zł
-

Dane techniczne: Toyota Corolla 1.6 VVT-i

Wersja
1.6 VVT-i
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
Napęd rozrządu
łańcuch
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
110 KM
Maks. moment obrotowy
150 Nm
Osiągi
 
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przysp. 0-100 km/h
10,2 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,0

Toyota Corolla: zestawienie kosztów

1. Opłaty
Ubezpieczenie (łączna uśredniona składka roczna AC, OC, NW, Assistance)
za okres 7 lat (pierwsza rejestracja w 2005 r.)
15800 zł
2. Koszty serwisu
Przebieg
Opis czynności
Koszt
15 000 km
Przegląd gwarancyjny w ASO, wymiana oleju z filtrem,
sprawdzenie podzespołów
650 zł
30 100 km
Przegląd gwarancyjny w ASO, wymiana oleju z filtrem,
uzupełnienie płynów
800 zł
44 800 km
Przegląd gwarancyjny w ASO, wymiana oleju z filtrem,
wymiana klocków i tarcz hamulcowych z przodu
2000 zł
44 900 km
Wymiana klocków hamulcowych tylnych (samochód nie przeszedł
badania technicznego mimo wcześniejszego przeglądu w ASO)
350 zł
49 200 km
Czyszczenie i nabicie klimatyzacji
250 zł
57 000 km
Wymiana oleju z filtrem
230 zł
74 000 km
Wymiana oleju z filtrem
230 zł
90 000 km
Wymiana przednich klocków hamulcowych i tarcz,
wymiana oleju z filtrem
1300 zł
101 000 km
Wymiana kompletnego sprzęgła,
zakupiono element identyczny z oryginałem marki AISIN
960 zł
106 000 km
Wymiana oleju z filtrem
240 zł
122 000 km
Wymiana oleju z filtrem
240 zł
139 000 km
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych (części i robocizna)
800 zł
143 000 km
Wymiana amortyzatorów przednich
i tulei metalowo-gumowych w przednich wahaczach
1460 zł
150 000 km
Czyszczenie zespołu przepustnicy i silnika krokowego wolnych obrotów,
problem falowania na wolnych obrotach usunięty, wymiana oleju z filtrem
400 zł
Wymiana żarówek x 12
Reflektory przednie
720 zł
Badanie techniczne x 4
-
400 zł
Suma kosztów serwisowych
10800 zł
3. Koszty paliwa
Na dystansie 150 tys. km (średnie spalanie 8,5 l/100 km, ilość zużytego paliwa: 12 750 l,
cena uśredniona 4,70 zł za litr)
59925 zł
Podsumowanie kosztów
Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
86525 zł
Utrata wartości (zakup: 60 tys. zł, wartość na koniec raportu: 21 tys. zł)
39000 zł
Łączny koszt na dystansie 150 tys. km
125525 zł
Koszt 1 km bez utraty wartości
0,57 zł
Koszt 1 km z utratą wartości
0,83 zł