Używana Toyota Carina E (1992-2006)
Jest przestarzała z wyglądu, ale pozostaje niezniszczalna – jak przystało na Toyotę.
Toyoty z lat 90. to wyjątkowo "twardzi zawodnicy" - na złomowisko najczęściej posyła je zaawansowana korozja lub kolizja. Ale ogromna liczba aut tego typu po prostu wyjechała do Afryki lub Azji, gdzie dzielnie służą dalej jako taksówki. Produkowana w Anglii Carina serii T19 (na fot.) była dostępna jako sedan, liftback i kombi. Pamiętając problemy z rdzą w poprzednich generacjach, zdecydowano się na cynkowanie blach, dzięki czemu wciąż da się kupić auta bez korozji perforacyjnej. Najgorszy wybór to obecnie stare diesle 2.0. Trzeba w nich walczyć już z wyciekami oleju czy skrajnym zużyciem pompy wtryskowej. Niezmiennie polecamy najlepszy do Cariny silnik 1.8 z systemem zubażania mieszanki: realnie zużywa 7-8 l/100 km i jest niemal całkowicie niezawodny.
UŻYWANA TOYOTA CARINA E (1992-2006): PLUSY I MINUSY
+ duży, praktyczny samochód rodzinny+ wyjątkowo udane silniki benzynowe
- przetrzebiony rynek - trudno o dobre auto- części droższe niż do aut europejskich
UŻYWANA TOYOTA CARINA E (1992-2006): POLECANY SILNIK
pojemność | 1762 cm3 |
maksymalna moc | 107 KM |
maks. moment obrotowy | 150 Nm |
prędkość maksymalna | 190 km/h |
przyspieszenie 0-100km/h | 11,2 s |
średnie zużycie paliwa | 6,5 l/100 km |
Toyota Carina E (1992-2006)
Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015