Używana Toyota Avensis II (2003-2008) - opinie użytkowników
Niezawodność nie równa się ekonomiczność: Avensis ma sens w wersji benzynowej.
![toyota avensis](https://i.iplsc.com/0007VMZQPJMJUMJV-C322-F4.webp)
TOYOTA AVENSIS IIlata produkcji: 2003-2008ceny: od 10 tys. zł
Avensis drugiej generacji występował w trzech wersjach nadwozia. Najbardziej sensowna wydaje się być odmiana kombi - liftback występuje bardzo rzadko, a sedan ma niefunkcjonalny bagażnik.
Ten model z powodzeniem pełni funkcję samochodu rodzinnego. Na rynku wtórnym, jak na Toyotę, jest stosunkowo tani, bo rozczarował przypadkami poważnych usterek.
Pod względem trwałości niezłe są odmiany benzynowe, jednak każdej z nich można coś zarzucić: 1.6 jest za słaba, 1.8 bierze olej, a 2.0 i 2.4 mają bezpośredni wtrysk paliwa i nie nadają się do LPG. Okazują się jednak względnie niezawodne, przynajmniej w porównaniu do diesli.
Z gamy wysokoprężnej warunkowo można polecić tylko 2.0 D-4D 116 KM: w niektórych 126-konnych i w 2.2 dochodzi do poważnych usterek wynikających ze źle wykonanego bloku silnika.
![](https://i.iplsc.com/0007VMZ3C3CGCDU7-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VMZ64EN3G349-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VMZBLS8R5EKN-C322-F4.webp)
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
![](https://i.iplsc.com/0007VMZUVR8VPWFE-C322-F4.webp)
UŻYWANA TOYOTA AVENSIS II (2003-2008): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Avensisów?
ZALETY
"Auto dobija do 250 tys. km. Jeździ i wygląda jak nowe. Ma jeszcze oryginalne wydech i zawieszenie".
"Zawieszenie miękkie, ale w zakrętach spokojnie da się zapanować nad autem".
"Duży i foremny bagażnik ze schowkami w podłodze".
![](https://i.iplsc.com/0007VMZJ0U8ONAGE-C322-F4.webp)
"Samochód nieźle przeszklony i z dużymi lusterkami zewnętrznymi, dzięki czemu da się nim zaparkować nawet na ciasnych parkingach".
WADY
"Silnik 2.0/147 KM ma problem z osadzającym się nagarem w przepustnicy".
"Siedziska są zbyt krótkie i nisko osadzone. Konkurenci mają wygodniejsze".
"Elementy deski rozdzielczej trochę skrzypią i łatwo się rysują".
"Drobne usterki ograniczają się do przepalających się żarówek reflektorów".
Toyota Avensis II (2003-2008)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0S85436J9N-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0Q71LXWQXH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0POBJP0UAT-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0RC4JHP4FV-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0O4RG1RUVY-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0NBQV7BXUH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0MSMRWC001-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0L1N9BS449-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0KOM3JGNYW-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0IKK51PHC7-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0JUI3SUUQ4-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0HY4NXR336-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0G2QKMHI43-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0FUEEU3T0F-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0DKUKC15KH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0CORUW0DRT-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0ETQA756GP-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0BBBNBNDU7-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN0A4KIVTJ7E-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN09AVLFA62R-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN08MQWBUC4M-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN07ACVFG31W-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN06XK4TRERN-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN05B74V7BXR-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN042O9AL8D4-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN03A1DPG4B7-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN016URDKNOE-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN02OXNHEMVJ-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VN00W7ATA06U-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VMZYAE7UMK2K-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007VMZZAE5JBYWM-C322-F4.webp)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 43/2018