Używana Honda City (2006-2008)
Pierwszą generację Hondy City sprzedawano w Europie tylko trzy lata. Jej wygląd nie przyciąga, ale auto ma mnóstwo innych zalet.
Poszukujący samochodu oszczędnego, niezawodnego i bardzo praktycznego powinni zwrócić uwagę na używaną Hondę City z lat 2006-2008. Bazą dla tego modelu była Honda Jazz. W Europie City przyjęto dość chłodno i wycofano po niecałych trzech latach. Brak popularności spowodowany był głównie kontrowersyjnym wyglądem nadwozia. Projektując samochód, producent skupił się głównie na jego cechach użytkowych. Jednak to, co wizualnie wydaje się wadą, w codziennym użytkowaniu staje się zaletą. Pojemność bagażnika wynosi aż 500 l i jest porównywalna z bagażnikami aut o dwie klasy wyższej.
Już najtańsze wersje samochodu wyposażane były w dwie poduszki powietrzne, ABS z EBD, elektryczne szyby z tyłu i z przodu oraz wbudowane radio z odtwarzaczem CD. Fotel kierowcy oraz koło kierownicy mają regulowaną wysokość. Za dopłatą dostępne były boczne poduszki powietrzne oraz klimatyzacja.
Bagażnik ma 500 l i można go jeszcze łatwo powiększyć. Po złożeniu oparć foteli otrzymuje się całkowicie płaską powierzchnię o długości 180 cm. Miejsca robi się wtedy tak dużo, że można zmieścić w bagażniku rower. Natomiast po podniesieniu siedziska kanapy powstaje wysoka, 125- centymetrową przestrzeń od podłogi do sufitu.
Jedyny dostępny silnik o pojemności 1.4 nie zachęca do sportowej jazdy. Auto woli eksploatację na niższych obrotach, co doskonale się sprawdza w warunkach miejskich. Cieszy niskie zużycie paliwa. W trasie City zadowala się przeciętnie 5 l/100 km. W mieście samochód potrzebuje od 2 do 3 l więcej.
Skrzynia biegów jest precyzyjna i pozwala na szybką zmianę przełożeń. Wnętrze samochodu słabo wygłuszono. Po przekroczeniu 110 km/h w kabinie jest już głośno, choć w mieście problem ten nie jest zanadto odczuwalny. Z powodu wielkiego bagażnika widoczność do tyłu z miejsca kierowcy jest słaba.
Samochód jest niezawodny. Użytkownicy skarżą się jednak na niedokładny montaż wnętrza, pękające i odbarwiające się plastiki oraz wycierającą się tapicerkę.
Wadą jest niewielka podaż części zamiennych - większość z nich trzeba kupować w stacjach autoryzowanych.
City to wybór z rozsądku. Kto pogodzi się z jej kontrowersyjnym wyglądem, otrzyma w zamian przestronne wnętrze i oszczędny silnik. Dużo aut na rynku wtórnym jest w stanie bardzo dobrym. Niestety, części są drogie.
Honda City: typowe usterki i problemy
- Nietrwałe łożyska kół - objaw zużycia to głośne wycie.
- Odbarwienia i przecieranie się tapicerki.
- Korozja przedniej klapy - najczęściej objęta naprawą gwarancyjną.
Honda City: plusy
- wysoka jakość wykonania,
- przestronne i ustawne wnętrze,
- ekonomiczny silnik.
Honda City: minusy
- drogie części oryginalne,
- niewielki wybór zamienników,
- niezbyt pewne prowadzenie.
Tekst: Jan Tyllo, zdjęcia: Robert Magdziak