Używana Alfa Romeo GT (2004-2010)

Model GT bazuje na Alfie Romeo 147. Ma wyjątkowo oryginalny styl i spodoba się fanom włoskiej stylizacji.

Motor
Ładnie wykończone wnętrze nie jest jednak zbyt sportowe i pochodzi po prostu z Alfy Romeo 147.Motor

Klienta, który chce kupić sportowe coupe, interesuje przede wszystkim oryginalny styl i świetne osiągi. Alfa Romeo GT zapewnia to pierwsze: piękna linia nadwozia autorstwa Bertone przyciąga wzrok przechodniów. Z osiągami jest już gorzej. Do napędu GT przewidziano trzy silniki benzynowe i jednego diesla.

"Benzyniaki" są 4- i 6-cylindrowe. Wśród tych pierwszych znajduje się niewystarczająco dynamiczny 1.8 TS/140 KM i nieco lepszy - ale bardzo skomplikowany - 2.0 JTS z wtryskiem bezpośrednim, o mocy 165 KM. Oprócz wielokrotnie opisywanych problemów z układem zmiany faz rozrządu trapią go kłopoty z zapłonem. Zalecamy do niego paliwo 98-oktanowe lub lepsze ze względu na tendencję do zbierania się nagarów w głowicy.

Sześciocylindrowy 3.2/240 KM stanowi wielką rzadkość.

Wersja 2.0 JTS występowała ze skrzynią automatyczną Selespeed, jednak taka konfiguracja charakteryzuje się dużą awaryjnością. Od roku 2007 wprowadzono do oferty model Q2, niestety dostępny tylko z silnikiem wysokoprężnym 1.9 JTD. Zaleta w stosunku do standardowej Alfy GT to samoblokujący przedni mechanizm różnicowy typu Torsen. Model Q2 potrafi po zakrętach pojechać naprawdę szybko i jest najbardziej polecaną odmianą sportowej Alfy. Wprawdzie silnik Diesla nie do końca pasuje do stylu GT, ale z drugiej strony zapewnia lepsze osiągi niż benzynowy 1.8 i niewiele gorsze od 2.0 JTS, a spalanie jest bardzo rozsądne.

Wnętrze nie wygląda zbyt finezyjnie i właściwie w całości pochodzi z modelu 147. W kwestii zawieszenia Alfa Romeo nie zaskakuje: dwuwahaczowa konstrukcja z przodu odpowiada tej stosowanej w modelach 147/156 i choć jej trwałość jest przeciętna, łatwo dokupimy zamienniki markowych firm. To właśnie dzięki skomplikowanej konstrukcji zawieszenia własności jezdne Alfy Romeo są tak rewelacyjne.

Kto doceniał Fiata Coupe, zakocha się również w Alfie. Jednak wymaga ona zasobnego portfela i sporo cierpliwości.

Warto też zauważyć, że ok. połowy ogłoszeń o sprzedaży używanych Alf GT dotyczy modeli z dieslem. Ceny startują z poziomu 23 tys. zł, jednak większość aut sprowadzono z Europy Zachodniej po różnych kolizjach.

Alfa Romeo GT (2004-2010)

Używana Alfa Romeo GT (2004-2010) - czytaj artykuł

Ładnie wykończone wnętrze nie jest jednak zbyt sportowe i pochodzi po prostu z Alfy Romeo 147.Motor
...miłe w dotyku wnętrze: trzeba uważać, bo Alfa Romeo może urzec!Motor
Wydaje się, że diesel tu nie pasuje, ale zapewnia on całkiem dobre osiągi i jest mało awaryjny.Motor
Bardzo wygodne fotele...Motor
Linia nadwozia to dzieło stylizacyjne Bertone. Mimo ściętego tyłu, bagażnik jest spory (320 l).Motor
Używana Alfa Romeo GT (2004-2010)Motor

Alfa Romeo GT - podsumowanie

Model GT to tak naprawdę Alfa 147 w odmianie coupe. Jest jeszcze bardziej włoski, piękniejszy i bardziej finezyjnie zaprojektowany - ale również kapryśny. Polecamy szczególnie dość młodą jeszcze wersję Q2. Dzięki dyferencjałowi typu Torsen doskonale się prowadzi, a diesel pod maską jest cichy i dynamiczny.

Alfa Romeo GT: historia modelu2003: rozpoczęcie produkcji. Model GT jest następcą Alfy GTV.2006: nowy silnik: 1.8 Twin Spark o mocy 140 KM.2007: Wprowadzenie wersji Q2 z samoblokującym dyferencjałem (tylko z silnikiem JTD).

Alfa Romeo GT: typowe usterki i problemy

  • Awaryjny układ zmiany faz rozrządu (wariator).
  • Problemy z zapłonem w silniku 2.0 JTS.
  • Problematyczna skrzynia automatyczna Selespeed.
  • Nietrwałe przednie zawieszenie.
Wersje
1.8 TS
2.0 JTS
3.2 V6
1.9 JTD
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1747 cm3
1970 cm3
3179 cm3
1910 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
V6/24
R4/16
Moc maksymalna
140 KM
165 KM
240 KM
150 KM
Maksymalny moment obrotowy
163 Nm
206 Nm
300 Nm
305 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
200 km/h
216 km/h
243 km/h
209 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,6 s
8,7 s
6,7 s
9,6 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,5
8,7
12,4
6,7

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Robert Magdziak

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas