Lista wstydu. Tych modeli unikaj jak ognia!
Z danych za pierwsze dwa miesiące bieżącego roku wynika, że średni wiek sprowadzanego do kraju samochodu używanego wynosi obecnie 11 lat i 5 miesięcy.
Nie jest tajemnicą, że auta z takim stażem raczej nie mogą pochwalić się nienaganną kondycją techniczną. Jak informuje TUV, czyli Niemiecki Urząd Dozoru Technicznego, 1 na 4 ze skontrolowanych u naszych zachodnich sąsiadów pojazdów w tym wieku nie przechodzi obowiązkowego badania technicznego! Współczynnik aut z poważnymi usterkami (zagrażającymi bezpieczeństwu ruchu) wynosi w tej grupie wiekowej aż 26,5 proc!
W oparciu o dane pozyskane przy okazji obowiązkowych badań technicznych TUV każdego roku opracowuje własny ranking niezawodności pojazdów. Aktualny - TUV 2018 - powstał na podstawie ponad 10 mln przeglądów technicznych wykonanych na terenie Niemiec w okresie od czerwca 2016 do lipca 2017 roku.
Analiza TUV skupia się na ogólnej kondycji technicznej, czyli uwzględnia również mankamenty będące efektem zaniedbań użytkowników (jak np. zużyte elementu układu hamulcowego czy opony). Mimo tego, posiłkując się podawanymi przez urząd średnimi przebiegami, pozwala ona wyrobić sobie ogólny pogląd dotyczący szeroko pojętej trwałości poszczególnych modeli.
Tym razem, chcąc uchronić was przed chybioną inwestycją, publikujemy zestawienie najgorszych samochodów z dwóch najstarszych, objętych raportem TUV grup wiekowych (8-9/9-10 lat).
Jak kształtuje się samochodowa "lista wstydu" TUV 2018?
Ostatnia dwudziestka wśród 8 i 9 latków prezentuje się następująco:
88. Hyundai Tucson (usterkowość 26,9 proc., średni przebieg 107 tys.km)
89. Kia Picanto (usterkowość 26,9 proc. średni przebieg 86 tys. km)
90. Seat Ibiza/Cordoba (usterkowość 26,9 proc., średni przebieg 107 tys. km)
91. Renault Scenic (usterkowość 27,2 proc., średni przebieg 116 tys.km)
92. Peugeot 207 (usterkowość 27,6 proc., średni przebieg 92 tys. km)
93. VW Fox (usterkowość 27,6 proc., średni przebieg 89 tys. km)
94. Fiat Panda (usterkowość 27,7 proc., średni przebieg 81 tys. km)
95. Renault Twingo (usterkowość 27,9 proc., średni przebieg 85 tys. km)
96. Mazda 5 (usterkowość 28,0 proc., średni przebieg 122 tys. km)
97. Citroen Berlingo (usterkowość 28,2 proc., średni przebieg 121 tys. km)
Dziesiątkę najbardziej usterkowych aut w tym wieku znajdziecie poniżej, w naszej galerii.
Najbardziej usterkowe auta wg TUV w wieku 8-9 lat
A jak sprawa ma się w przypadku 9- i 10-latków? Poniżej znajdziecie zestawienie modeli, których średnia usterkowość przekracza 30 proc. Oznacza to, że 1 na 3 egzemplarze nie zalicza w Niemczech obowiązkowego badania technicznego! Nieprzypadkowo zaczęliśmy od miejsca 71., na którym uplasowała się - słynąca z niezawodności - Mazda. W tym przypadku, podobnie zresztą, jak np. przy Nissanie Micra (75. miejsce), na ogólny wynik cieniem kładzie się zaawansowana korozja!
Najgorsze auta w wieku 9-10 lat (usterkowość powyżej 30 proc.)
71. Mazda 5 (usterkowość 30,4 proc., średni przebieg 137 tys. km)
72. Skoda Fabia (usterkowość 30,4 proc., średni przebieg 124 tys. km)
73. VW Passat (usterkowość 30,6 proc., średni przebieg 176 tys. km)
74. Peugeot 307 (usterkowość 31,1 proc., średni przebieg 127 tys. km)
75. Nissan Micra (usterkowość 31,5 proc., średni przebieg 104 tys. km)
76. Renault Twingo (usterkowość 31,6 proc., średni przebieg 102 tys. km)
77. Fiat Punto (usterkowość 31,8 proc., średni przebieg 114 tys. km)
78. Citroen Berlingo (usterkowość 32,3 proc., średni przebieg 140 tys. km)
79. Fiat Panda (usterkowość 32,3 proc., średni przebieg 97 tys. km)
80. Peugeot 206 (usterkowość 32,3 proc., średni przebieg 106 tys. km)
81. VW Fox (usterkowość 32,4 proc., średni przebieg 103 tys. km)
82. Hyundai Tucson (usterkowość 32,6 proc., średni przebieg 123 tys. km)
83. Kia Rio (usterkowość 32,6 proc., średni przebieg 110 tys. km)
Dziesiątkę najbardziej usterkowych aut w wieku 9-10 lat znajdziecie w naszej galerii.