Toyota Land Cruiser 4.0 V6 Executive - test

Z benzynowym silnikiem 4.0 Land Cruiser jest zaskakująco dynamiczny na asfalcie. Ale i tak jego królestwo to teren.

Toyota Land Cruiser
Toyota Land CruiserMotor

Teraz w świecie SUV-ów liczą się głównie komfort jazdy i osiągi na zwykłych drogach.Z tym drugim Land Cruiser nie ma akurat najmniejszego kłopotu, gdy pod maską pracuje benzynowy silnik 4.0 V6 o mocy 280 KM.

Auto zadziwiająco szybko reaguje na dodanie gazu i od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie - jak na takiego kolosa o masie ponad 2,1 t - 8,8 s. Do korzystania z dynamiki silnika zachęca także jego przyjemne, basowe brzmienie.

Na pochwały zasługuje 6-biegowy automat, który przełożenia zmienia szybko i bez szarpania. Zużycie paliwa jest wysokie, ale na szczęście zbiornik ma 87 litrów, dzięki czemu realny zasięg wynosi około 700 km.

Tak jak prawdziwie sportowy samochód trudno ganić za twarde zawieszenie i wysoki poziom głośności, tak trudno do Land Cruisera mieć pretensje o to, że jego właściwości jezdne odbiegają o tych, które znamy np. z BMW X5. Toyota na asfalcie prowadzi się po prostu przyzwoicie (choć podczas gwałtowniejszych manewrów dość mocno się buja) i zapewnia wystarczający poziom komfortu - mimo wyraźnych wstrząsów na krótkich nierównościach.

Deska rozdzielcza – taka jak auto: potężna. Jakość wykonania jest dobra, a obsługa prosta.Motor

Land Cruiser błyszczy jednak z dala od ubitych szlaków - jest wyposażony w wiele systemów ułatwiających i usprawniających jazdę w terenie. Są to m.in. blokady centralnego i tylnego dyferencjału, zawieszenie z regulacją wysokości tylnej osi, aktywne stabilizatory, wspomaganie podjazdu i zjazdu ze wzniesienia, systemy utrzymywania stałej prędkości jazdy w terenie oraz Multi-terrain Select (pozwala wybrać programy jazdy dostosowane do nawierzchni, po jakiej auto się porusza), a także zestaw kamer pokazujący obraz wokół pojazdu.

Pokrętłem wybiera się m.in. programy pracy napędu, zależne od rodzaju terenu, a przełącznikami obok niego – włącza tryby zawieszenia (sportowy, komfortowy, normalny) oraz reduktor.Motor

Nawet z tak bogatym zestawem "wspomagaczy", by wykorzystać pełnię zdolności terenowych Toyoty, trzeba być doświadczonym kierowcą. Prędzej ktoś, kto nie jest specjalistą od jazdy terenowej, przestraszy się i zwątpi w swoje umiejętności niż Land Cruiser skapituluje.

Fotele są wygodne. Skórzana tapicerka i elektryczna regulacja to standard. Pakiet m.in. z siedzeniami oraz klimatyzacją w 3. rzędzie kosztuje 20 000 zł.Motor
 
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 Executive
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
3956 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Moc maksymalna
280 KM/5600
Maks. moment obrotowy
385 Nm/4400
Skrzynia biegów
automatyczna/6-biegowa
Napęd
4x4
Dług./szer./wys.
478/189/189 cm
Rozstaw osi
279 cm
Masa/ładowność
2150/750 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
553/1833 l
Poj. zbiornika paliwa
87 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,8 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
14,5/8,4/10,6
Zużycie paliwa w teście*
14,9/9,2/12,1
Cena
309 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

TOYOTA LAND CRUISER 4.0 V6 EXECUTIVE: PLUSY I MINUSY

+ przestronna kabina+ spory bagażnik+ bogate wyposażenie+ dynamiczny silnik+ znakomite właściwości terenowe

- słaba precyzja układu kierowniczego- wysokie zużycie paliwa- niezbyt wygodne fotele 2. rzędu- wysoka cena

Drzwi bagażnika otwierają się na prawo. Koło zapasowe umieszczono pod podłogą.Motor

TOYOTA LAND CRUISER 4.0 V6 EXECUTIVE: PODSUMOWANIE

Znakomity samochód dla wszystkich tych, którzy naprawdę muszą zjeżdżać z asfaltu.

Toyota Land Cruiser 4.0 V6 Executive

Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 ExecutiveMotor

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 53/2015

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas