Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi - test

Odświeżony Partner Tepee to doskonałe auto rodzinne, szczególnie dla pięciu osób.

Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi Outdoor nie lubi dziurawych dróg.
Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi Outdoor nie lubi dziurawych dróg.Motor

Ktoś może zapytać: po co komu auto o gabarytach małego dostawczaka, skoro na świecie jest tyle modeli kombi. Jednak odpowiedzieć na to można również pytaniem: w którym kombi na tylnej kanapie usiądą wygodnie trzy osoby albo da się przypiąć trzy foteliki dziecięce? Ze świecą szukać. A Partner ma o 10 cm szersze wnętrze niż typowy kompakt i z tego powodu dysponuje fenomenalną przestronnością. Niezależnie składane tylne fotele (dopłata 700 zł) zapewniają wygodę (mają regulowany kąt oparcia) i pozwalają elastycznie kształtować przestrzeń ładunkową.

Deska rozdzielcza nie każdemu się spodoba, ale jest bardzo praktyczna. Ma dużo schowków. Denerwuje tylko ekran LCD, którego nie da się wyłączyć.Motor

Wraz z opcją "przeszklony dach" za 2900 zł otrzymuje się bardzo praktyczny schowek podwieszony pod sufitem w tylnej części auta. Dzięki niemu można zagospodarować przestrzeń, która zwykle jest niewykorzystana. Zasuwane otwory w przedniej części tego schowka oraz półka nad przednią szybą pozwalają przewieźć pod sufitem dłuższe przedmioty. Co ważne - całość nie ogranicza widoczności do tyłu. Oszczędny silnik 1.6 e-HDi dysponuje mocą zaledwie 92 KM, co powoduje, że manewry wyprzedzania trzeba planować z pewnym zapasem. Dla bardziej wymagających w odwodzie jest zawsze wersja 1.6 HDi 115 KM.

Mimo pakietu "Na wszystkie drogi", obejmującego m.in. utwardzone zawieszenie oraz system Grip Control, pozwalający blokować dyferencjał - Partner nie lubi dziurawych dróg. Z kolei na gładkich jak stół asfaltowych zakrętach też nie ma przesadnej przyczepności. To ewentualne kierunki do dalszego dopracowywania tego bardzo udanego modelu.

Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi Outdoor

Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi (czytaj test)

Sam przeszklony dach to gadżet, ale już podsufitowe schowki – rewelacja.Motor
Wykorzystując otwory z przodu schowka i półkę nad przednią szybą można by pod sufitem przewieźć nawet narty.Motor
Bagażnik Partnera jest ogromny – po złożeniu tylnych foteli aż 3000 l. Trzy niezależne fotele z tyłu to dobre rozwiązanie.Motor
Doskonałe rozwiązanie: schowek nad bagażnikiem pozwala zagospodarować zwykle bezużyteczną przestrzeń.Motor
Deska rozdzielcza nie każdemu się spodoba, ale jest bardzo praktyczna. Ma dużo schowków. Denerwuje tylko ekran LCD, którego nie da się wyłączyć.Motor
Pokrętłem Grip Control (dopłata 2700 zł) można zmieniać kontrolę trakcji i pracę ESP zależnie od rodzaju nawierzchni.Motor
Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi Outdoor nie lubi dziurawych dróg.Motor
Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi OutdoorMotor

Plusy:

  • przestronne wnętrze,
  • bardzo szerokie miejsca z tyłu,
  • mnóstwo przemyślnych schowków,
  • bogate wyposażenie,
  • niskie zużycie paliwa.

Minusy:

  • niezbyt dobre trzymanie drogi na zakrętach,
  • zawieszenie wrażliwe na wyboje,
  • ograniczone osiągi,
  • niewyłączalny ekran LCD.
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1560 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
Moc maksymalna
92 KM/4000
Maks. moment obrotowy
230 Nm/1750
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Poj. bagażnika (min./maks.)
675/3000 l
Opony
215/55 R16
Długość/szerokość/wysokość
438/181/186 cm
Rozstaw osi
273 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,3 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
5,1/4,5/4,8
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
7,0/5,4
Cena
75 850 zł

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas