Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - test

Czy 3-cylindrowy silnik bez doładowania wystarczy do napędu modelu 2008?

<b>„2008” to miejski crossover. Jego prześwit to 16 cm.</b>
<b>„2008” to miejski crossover. Jego prześwit to 16 cm.</b>Motor

Nie wszyscy producenci ulegli już presji przejścia na silniki z turbodoładowaniem. Peugeot i Citroen wciąż oferują wolnossące jednostki benzynowe, trafiające w gusta tych, którzy nie potrzebują wielkiego momentu obrotowego, a do technicznych nowinek podchodzą ostrożnie.

Najmniejszym silnikiem w "2008" jest 3-cylindrowy 1.2 PureTech o mocy 82 KM. Czy to nie za mało? Nie, jeśli ktoś nie ma oporów przed "wkręcaniem" silnika na wysokie obroty. Osiągi "2008" są na tyle dobre, że początkowo zastanawialiśmy się, czy do testu nie trafił przypadkiem 1.2 PureTech Turbo (taką wersję znajdziemy w większym "308"). To zasługa krótkich przełożeń - już przy 100 km/h na 5. biegu silnik osiąga ponad 3000 obr./min. Nie lubi za to toczenia się w korku. Trudno jechać płynnie na "dwójce" bez szarpania. Do fabrycznych wartości zużycia paliwa nie udało się zbliżyć mimo pokonania 300-kilometrowej trasy.

Do obsługi ekranu centralnego nie mamy zastrzeżeń. Do działania dźwigni biegów – znaczące.Motor

Nic jednak nie psuje przyjemności z jazdy "2008" tak, jak ciężko pracująca skrzynia biegów. Operowanie drążkiem wymaga i precyzji, i siły. Ruch dźwigni wiąże się z nieprzyjemnym oporem.

"2008" to tzw. miejski crossover, czyli w rzeczywistości typowy hatchback z kilkoma ozdobnikami, wydłużony o 20 cm w stosunku do "208". Dodatkowe centymetry spożytkowano na bagażnik. Rozstaw osi i przestronność nie zmieniły się. 16-centymetrowy prześwit pozwala przejechać po średnio dziurawej drodze gruntowej.

Bazowy silnik do "2008" to dobry wybór. Trudno przy tym pogodzić się z ceną 68 500 zł (testowana wersja Allure) za, jakby nie było, samochód klasy miejskiej. Lepiej kupić zwykłego "208".

Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure

Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure (czytaj test)

„2008” to miejski crossover. Jego prześwit to 16 cm.Motor
Fragmenty foteli ze skóry ekologicznej to element wyposażenia wersji Allure.Motor
Centralny ekran między zegarami jest czytelny... o ile nie zasłoni go kierownica.Motor
Do obsługi ekranu centralnego nie mamy zastrzeżeń. Do działania dźwigni biegów – znaczące.Motor
Silnik 1.2 PureTech uwielbia wysokie obroty. Na niskich niestety szarpie.Motor
Znakomicie zaprojektowana przestrzeń bagażowa: idealnie płaska podłoga.Motor
Peugeot 2008 1.2 PureTech AllureMotor

Zobacz również:

    Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - podsumowanie

    Silnik 1.2 całkowicie wystarcza w 2008. Ale jeszcze lepiej (i taniej) sprawdza się w 208.

    Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure: plusy

    • estetycznie wykończone wnętrze,
    • duży i ustawny bagażnik,
    • dobre osiągi,
    • umiarkowane zużycie paliwa

    Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure: minusy

    • wysoka cena,
    • nieprzyjemnie pracująca skrzynia biegów,
    • szarpanie na niższych obrotach,
    • mało miejsca z tyłu
     
    Peugeot 2008
    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1199 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R3/12
    Moc maksymalna
    82 KM/5750
    Maks. moment obrotowy
    118 Nm/2750
    Skrzynia biegów
    man./5-biegowa
    Napęd
    przedni
    Dług./szer./wys.
    416/174/156 cm
    Rozstaw osi
    254 cm
    Masa/ładowność
    1135/447 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    350/1194 l
    Poj. zbiornika paliwa
    50 l
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    169 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,5 s
    Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,0/4,3/4,9
    Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,0/6,0/6,7
    Cena
    68 500 zł

    Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Robert Brykała

    Motor
    Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
    Dołącz do nas