Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy - test

W ramach współpracy marek Fiat Doblo oferowany jest także jako Opel Combo.

Dzięki ogromnemu bagażnikowi, osobowe Combo może – w razie potrzeby – pełnić rolę auta dostawczego.
Dzięki ogromnemu bagażnikowi, osobowe Combo może – w razie potrzeby – pełnić rolę auta dostawczego.Motor

Według oficjalnych broszur Opla, Combo jest "zainspirowane modelem vana Doblo". Inspiracja okazuje się na tyle mocna, że auto dostępne jako niemieckie tylko detalami różni się od włoskiego. Nieco inaczej wygląda grill, a szyba w pokrywie bagażnika Combo ma mniejszą powierzchnię niż w Doblo. Z boku oba samochody trudno odróżnić. W kabinie Opla zastosowano nieco inne zegary i... na tym różnice się kończą.

Klimatyzacja w wersji wyposażenia Enjoy wymaga dopłaty, podobnie jak radio i elektrycznie sterowane lusterka. Plus należy się za sporą liczbę schowków.Motor

Niewątpliwą zaletą Combo jest duża ilość miejsca we wnętrzu. Przestrzeni nad głowami nie zabraknie nawet bardzo wysokim podróżnym, a w bagażniku o pojemności od 800 do 3200 l zmieszczą się torby i walizki dla całej rodziny udającej się na 2-tygodniowe wakacje. Objętość przestrzeni bagażowej można regulować składając tylne fotele. Plus należy się też za sporą liczbę schowków (standardem jest m.in. półka nad głowami kierowcy i pasażera).

Jeśli chodzi o wyposażenie z zakresu komfortu, to w wersji Enjoy (tańsza z dwóch dostępnych na naszym rynku) warto dopłacić 4200 zł za tzw. pakiet "Business Edition", w którego skład wchodzą: ręczna klimatyzacja, radioodbiornik z CD, elektrycznie sterowane lusterka, zderzaki w kolorze nadwozia, przyciemniane szyby tylne ipełnowymiarowe koło zapasowe.

Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy

Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy (czytaj test)

Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor
Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor
Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor
Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor
Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor
Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor
Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor
Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor
Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor
Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor
Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor
Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor

105-konny silnik Diesla wydaje się optymalną jednostką dla Combo. Osiągi nie są co prawda oszałamiające, ale zużycie paliwa (jak na tak duży samochód) pozostaje na przyzwoitym poziomie. Zastrzeżenia można mieć do jego zbyt głośnej pracy. Nie zachwyca też zawieszenie, które słabo tłumi nierówności naszych dróg.

Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy

Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy (czytaj test)

Dzięki ogromnemu bagażnikowi, osobowe Combo może – w razie potrzeby – pełnić rolę auta dostawczego.Motor
Napisy na wielu elementach nie zostawiają wątpliwości – Combo to minimalnie zmieniony Fiat z logo Opla.Motor
Diesel mógłby być lepiej wyciszony. Na szczęście zadowala się umiarkowaną ilością paliwa.Motor
Fotele z tyłu można składać, znacznie zwiększając objętość przestrzeni bagażowej. Maksymalnie liczy ona 3200 l.Motor
Klimatyzacja w wersji wyposażenia Enjoy wymaga dopłaty, podobnie jak radio i elektrycznie sterowane lusterka. Plus należy się za sporą liczbę schowków.Motor
Opel Combo Tour 1.6 CDTI EnjoyMotor

Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy: plusy

  • dużo miejsca na bagaże,
  • bardzo dużo nad głowami kierowcy i pasażerów,
  • spora liczba różnej wielkości schowków.

Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy: minusy

  • konieczność użycia dużej siły przy zamykaniu przesuwnych drzwi,
  • słabe tłumienie nierówności dróg.
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
105 KM/4000
Maks. moment obrotowy
290 Nm/1500
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Napęd
przedni
Pojemność bagażnika
800/3200 l
Opony
195/60 R16
Długość/szerokość/wysokość
439/183/185 cm
Rozstaw osi
276 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
164 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,4 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
7,1/5,2/5,9
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
7,8/6,2
Cena
85 940 zł

Tekst: Maciej Pobocha, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas