Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Visia - test

Zupełnie nowy model, następca Tiidy i kolejny, obok Qashqaia, kompaktowy Nissan. Tym razem nie udziwniony, ani nietypowy. Pulsar to skrajnie zwyczajny hatchback.

<b>Jak na klasę kompakt, Pulsar to kawał auta. Podczas jazdy przeszkadzają szerokie słupki przednie, tworzące z lusterkami dużą „martwą strefę”.</b>
<b>Jak na klasę kompakt, Pulsar to kawał auta. Podczas jazdy przeszkadzają szerokie słupki przednie, tworzące z lusterkami dużą „martwą strefę”.</b>Motor

Japońska marka przyzwyczaiła nas do tego, że nie ustaje w zapełnianiu kolejnych nisz. Teraz przyszedł czas na coś z zupełnie innej bajki, czyli bardzo zwykłego Pulsara. Powstał on nie tylko po to, by wypełnić lukę po Tiidzie, ale i przyciągnąć klientów, którzy nie chcą jeździć Qashqaiem.

Na miarę rodziny

Pulsar, podobnie jak poprzednik, ma nadwozie wyższe od klasowych rywali. A to oznacza możliwość lepszego zagospodarowania wnętrza. Japończycy świetnie to wykorzystali, tworząc auto o przestrzeni na nogi w drugim rzędzie większej nawet niż w Skodzie Octavii Combi. Ba, równać może się z nim tylko Lancia Delta, korzystająca z przesuwanej kanapy.

Za Nissanem przemawiają też świetny dostęp do tyłu, spora szerokość wnętrza oraz 385-litrowy bagażnik. Skoda, że po złożeniu oparcia kanapy nie powstaje płaska podłoga.

Z przodu wygodnie usiądzie kierowca o wzroście ok. 180 cm. Wyższym zakresu regulacji fotela, zresztą dobrze wyprofilowanego, może nie wystarczyć.

W desce rozdzielczej zastosowano elementy znane choćby z nowego Qashqaia. To kierownica, czytelne zegary z rozbudowanym menu komputera pokładowego (bez języka polskiego) oraz niektóre przełączniki. Obsługa jest bezproblemowa, choć mały zgrzyt stanowi archaiczny suwak obiegu powietrza zamiast przycisku.

Spokojny charakter

Uporządkowana deska rozdzielcza o przeciętnej jakości wykonania, z miękkim materiałem tylko pod szybą. Archaiczny suwak obiegu powietrza.Motor

Wysokie nadwozie to niejedyny wyróżnik Pulsara. Na tle konkurencji ma dość miękko dostrojone zawieszenie. Nie próbuje wprawdzie walczyć o jak najwyższą prędkość w slalomie czy w zakrętach, ale na drodze zachowuje się bezpiecznie. Przy jeździe na wprost z wysokimi prędkościami nie wymaga korekt kierunku. Nie ma też tendencji do płużenia przodem, a mimo wyraźnych przechyłów nadwozia w łuku, obce mu kołysanie. Największe zalety układu jezdnego Pulsara to przewidywalne zachowanie i skuteczne hamulce (36,9 m ze 100 km/h na ciepło). Układ kierowniczy nie jest zbyt bezpośredni, ale wysyła wystarczająco dużo sygnałów z przednich kół.

Komfort, jak na dostrojenie zawieszenia, nie imponuje. Owszem, długie pofałdowania są "gaszone" gładko i cicho, ale zapadnięte studzienki - tylko nieźle. Zdarza się, że zawieszenie nie nadąża za następującymi po sobie nierównościami.

Silnik 1.2 DIG-T zapewnia wystarczające osiągi, choć przy wyższych prędkościach nieco brakuje mu "pary". Szczególnie na za długim 6. biegu niezbyt precyzyjnej przekładni. Już od około 1500 obr./min miarowo rozwija moc, łagodnie wkręcając się pod czerwone pole. Pracuje cicho i w trasie oszczędnie obchodzi się z paliwem (poniżej 5 l/100 km). W mieście zużywa około 9/100 km.

Nissan w promocji kosztuje 59 990 zł. Lepiej wyposażona Kia Cee'd 1.6 GDI M (135 KM) to wydatek 62 540 zł, a VW Golf 1.2 TSI Trendline (105 KM) - 67 190 zł. Mimo lepszej ceny, w starciu z nimi, Pulsarowi może nie wystarczyć zalet.

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Visia

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Visia (czytaj test)

1,2-litrowy silnik DIG-T nie grzeszy dynamiką. Potrafi za to być oszczędny.Motor
Bardzo dużo ustawień samochodu. Niestety, nie ma możliwości wyboru języka polskiego.Motor
Łatwe w użyciu radio CD/MP3 ze złączami multimedialnymi w podłokietniku.Motor
Klasyka – klapka otwierana z kokpitu i...Motor
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T VisiaMotor
...korek. Szkoda, że nie użyto wlewu bezkorkowego, jak np. w Renault Megane.Motor
Jak na klasę kompakt, Pulsar to kawał auta. Podczas jazdy przeszkadzają szerokie słupki przednie, tworzące z lusterkami dużą „martwą strefę”.Motor
Za fotelem odsuniętym 1 m od pedałów, jest tu 81 cm na nogi. To o 5 cm więcej niż w Skodzie Octavii Combi.Motor
Oparcie fotela ustawia się skokowo. Miejsca wystarcza dla osób o wzroście ok. 180 cm.Motor
Uporządkowana deska rozdzielcza o przeciętnej jakości wykonania, z miękkim materiałem tylko pod szybą. Archaiczny suwak obiegu powietrza.Motor
Bagażnik ma ponadprzeciętną pojemność 385 l. Pod podłogą – koło dojazdowe.Motor
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T VisiaMotor

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Visia - podsumowanie

Głównymi zaletami Pulsara są ogromna kabina i niezły ogólny komfort. Cena i wyposażenie nie są okazyjne.

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Visia: plusy

  • ogromna kabina z tyłu,
  • spory bagażnik,
  • niezły ogólny komfort podróżowania,
  • harmonijny silnik,
  • bezpieczne zachowanie w czasie jazdy

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Visia: minusy

  • przeciętna jakość wykończenia i materiałów,
  • hacząca przekładnia,
  • szerokie przednie słupki,
  • bardzo spokojny charakter
 
Nissan Pulsar
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1197 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
115 KM/4500
Maks. moment obrotowy
190 Nm/2000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
439/177/152 cm
Rozstaw osi
270 cm
Średnica zawracania
10,2 m
Masa/ładowność
1258/492 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
385/b.d. l
Poj. zbiornika paliwa
46 l (Pb 95)
Opony
195/60 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,7 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,5 s →
Elastyczność 60-100 km/h
9,0 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
18,3 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,0 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,2 dB →
Rzeczywista prędkość*
93 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,3/4,3/5,0
Teoretyczny zasięg
920 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,9/4,8/6,9
Rzeczywisty zasięg
670 km
Cena wersji podstawowej**
59 990 zł
Cena
59 990 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała, Krzysztof Paliński

Auto TrophyAuto Moto
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas