Mercedes CLA 250 Sport 4Matic - test

Kompaktowy sedan w stylu coupe na bazie klasy A z pakietem sportowym – takie CLA przyciąga spojrzenia jak mało które auto.

Kompaktowa gama Mercedesa, na którą składa się hatchback (klasa A), minivan (klasa B), SUV (GLA) i sedan w stylu coupe (CLA), okazała się dużym sukcesem. Po pierwsze, wyraźnie odmładza wizerunek marki, po drugie - przyciąga do niej nowych klientów. Gwiazdą tej gamy okazuje się CLA. W Polsce co dziesiąty sprzedany Mercedes to właśnie CLA.

Ten produkowany w węgierskiej fabryce model nie ma zbyt wielu rywali. W swojej gamie kompaktowego sedana premium ma poza Mercedesem tylko Audi. Jednak A3 Limousine ma bardziej konserwatywny charakter.

CLA bardziej kojarzy się z autem o sportowym charakterze, niż z komfortową limuzyną. Nic dziwnego, że przygotowano dla niego sportowy pakiet. W jego skład wchodzi zmodyfikowany układ jezdny z obniżonym zawieszeniem, zmienione oprogramowanie silnika (prędkość maksymalna podniesiona z 240 do 250 km/h) i skrzyni biegów, a także perforowane tarcze hamulcowe (z przodu). Za poprawę wyglądu odpowiada natomiast linia wyposażenia AMG, obejmująca spojlery, ozdobne końcówki układu wydechowego i 18-calowe felgi.

Reklama

Wygląd CLA obiecuje tak dużo, że 211-konny silnik może okazać się nieco rozczarowujący. Brzmieniu tej 2-litrowej, turbodoładowanej jednostki brakuje sportowego charakteru. To samo można powiedzieć o skrzyni biegów. W CLA 250 dostępna jest tylko dwusprzęgłowa przekładnia 7G-DCT, która ma 2 tryby pracy: ekonomiczny i sportowy. Przy spokojnej jeździe pracuje płynnie, jednak przy dynamicznej brak jej szybkości znanej np. z DSG. "Na papierze" osiągi auta są więcej niż wystarczające, subiektywne odczucia temu przeczą - wydaje się, że CLA ma mniej niż katalogowe 211 KM. A szkoda, bo układ kierowniczy i zawieszenie zdecydowanie preferują sportowy styl jazdy.

Rozczarować może też zużycie paliwa, które znacznie odbiega od obietnic producenta. W ruchu miejskim podczas testu utrzymywało się na poziomie 11 l/100 km.

Mercedes CLA 250 Sport 4Matic - podsumowanie

Forma zdecydowanie ważniejsza od funkcji, a skrzynia biegów zabiera sporo radości z jazdy.

Mercedes CLA 250 Sport 4Matic: plusy

  • efektowne nadwozie,
  • sportowa pozycja za kierownicą,
  • dobre osiągi,
  • liczne opcje podnoszące bezpieczeństwo


Mercedes CLA 250 Sport 4Matic: minusy

  • mało miejsca w kabinie,
  • widoczność do tyłu,
  • skrzynia biegów,
  • brzmienie silnika,
  • mało funkcjonalny bagażnik

Dane techniczne, osiągi: Mercedes CLA 250 Sport 4Matic

 Mercedes CLA
Silnikbenz., turbo
Pojemność skokowa1991 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna211 KM/5500
Maks. moment obrotowy350 Nm/1200
Skrzynia biegówaut./7-biegowa
Napęd4x4
Dług./szer./wys.463/178/143 cm
Rozstaw osi270 cm
Masa/ładowność1540/485 kg
Poj. bagażnika470 l
Poj. zbiornika paliwa56 l (95)
Osiągi
Prędkość maksymalna250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h6,6 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)8,4/5,5/6,6
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)11,0/7,8/9,6
Cena179 400 zł

Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Mercedes CLA 200 Edition 1 - TEST

Używane: Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A - OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy