Mercedes CLA 250 Sport 4Matic - test

Kompaktowy sedan w stylu coupe na bazie klasy A z pakietem sportowym – takie CLA przyciąga spojrzenia jak mało które auto.

Mercedes CLA 250 Sport 4Matic
Mercedes CLA 250 Sport 4MaticMotor

Kompaktowa gama Mercedesa, na którą składa się hatchback (klasa A), minivan (klasa B), SUV (GLA) i sedan w stylu coupe (CLA), okazała się dużym sukcesem. Po pierwsze, wyraźnie odmładza wizerunek marki, po drugie - przyciąga do niej nowych klientów. Gwiazdą tej gamy okazuje się CLA. W Polsce co dziesiąty sprzedany Mercedes to właśnie CLA.

Ten produkowany w węgierskiej fabryce model nie ma zbyt wielu rywali. W swojej gamie kompaktowego sedana premium ma poza Mercedesem tylko Audi. Jednak A3 Limousine ma bardziej konserwatywny charakter.

CLA bardziej kojarzy się z autem o sportowym charakterze, niż z komfortową limuzyną. Nic dziwnego, że przygotowano dla niego sportowy pakiet. W jego skład wchodzi zmodyfikowany układ jezdny z obniżonym zawieszeniem, zmienione oprogramowanie silnika (prędkość maksymalna podniesiona z 240 do 250 km/h) i skrzyni biegów, a także perforowane tarcze hamulcowe (z przodu). Za poprawę wyglądu odpowiada natomiast linia wyposażenia AMG, obejmująca spojlery, ozdobne końcówki układu wydechowego i 18-calowe felgi.

Kokpit CLA z pakietem AMG prezentuje się rewelacyjnie. Jego sportowy styl wyróżnia się na tle konkurencji.Motor

Wygląd CLA obiecuje tak dużo, że 211-konny silnik może okazać się nieco rozczarowujący. Brzmieniu tej 2-litrowej, turbodoładowanej jednostki brakuje sportowego charakteru. To samo można powiedzieć o skrzyni biegów. W CLA 250 dostępna jest tylko dwusprzęgłowa przekładnia 7G-DCT, która ma 2 tryby pracy: ekonomiczny i sportowy. Przy spokojnej jeździe pracuje płynnie, jednak przy dynamicznej brak jej szybkości znanej np. z DSG. "Na papierze" osiągi auta są więcej niż wystarczające, subiektywne odczucia temu przeczą - wydaje się, że CLA ma mniej niż katalogowe 211 KM. A szkoda, bo układ kierowniczy i zawieszenie zdecydowanie preferują sportowy styl jazdy.

Rozczarować może też zużycie paliwa, które znacznie odbiega od obietnic producenta. W ruchu miejskim podczas testu utrzymywało się na poziomie 11 l/100 km.

Mercedes CLA 250 Sport 4Matic

Mercedes CLA 250 Sport 4Matic (czytaj test)

Mercedes CLA 250 Sport 4MaticMotor
Mercedes CLA 250 Sport 4MaticMotor
Niska pozycja za kierownicą ucieszy fanów sportowych aut.Motor
Z tyłu ciasno. Zarówno na wysokość, jak i szerokość.Motor
Zegary są efektowne, ale nic nie tracą na czytelności. Między nimi umieszczono wyświetlacz komputera.Motor
Kokpit CLA z pakietem AMG prezentuje się rewelacyjnie. Jego sportowy styl wyróżnia się na tle konkurencji.Motor

Mercedes CLA 250 Sport 4Matic - podsumowanie

Forma zdecydowanie ważniejsza od funkcji, a skrzynia biegów zabiera sporo radości z jazdy.

Mercedes CLA 250 Sport 4Matic: plusy

  • efektowne nadwozie,
  • sportowa pozycja za kierownicą,
  • dobre osiągi,
  • liczne opcje podnoszące bezpieczeństwo

Mercedes CLA 250 Sport 4Matic: minusy

  • mało miejsca w kabinie,
  • widoczność do tyłu,
  • skrzynia biegów,
  • brzmienie silnika,
  • mało funkcjonalny bagażnik
 
Mercedes CLA
Silnik
benz., turbo
Pojemność skokowa
1991 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
211 KM/5500
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1200
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Napęd
4x4
Dług./szer./wys.
463/178/143 cm
Rozstaw osi
270 cm
Masa/ładowność
1540/485 kg
Poj. bagażnika
470 l
Poj. zbiornika paliwa
56 l (95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,6 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,4/5,5/6,6
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,0/7,8/9,6
Cena
179 400 zł

Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Auto TrophyAuto Moto
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas