Wodorowy Focus
Ford zaprezentował Focusa C-MAX, pod którego maską pracuje prototypowy silnik zasilany wodorem.
Pojazd został opracowany w centrum badań Forda w Aachen w Niemczech i jest kolejnym etapem w rozwijaniu zasilanych wodorem silników, które dostarczają całkowicie czystą energię.
Jako baza do opracowania silnika H 2 ICE posłużyła tradycyjna, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 2.3l. i mocy 110 KM. Z komory silnika usunięto akumulator, który trafił pod tylne siedzenie, a jego miejsce zajęła elektronika sterująca spalaniem.
Paliwo - wodór w stanie gazowym - jest przechowywane w trzech zbiornikach pod ciśnieniem 350 bar. Dwa z nich znajdują się w samochodzie, a trzeci zamontowany jest pod podłogą. Mają one pojemność 119 litrów, co zapewnia zasięg 200 km. Gaz jest podawany do silnika pod ciśnieniem 5.5 bar.
Dzięki sprężarce i dwóm intercoolerom silnik zapewnia pojazdowi podobne osiągi, jak tradycyjna jednostka napędowa.
Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.