Warszawa jak... mustang. W Krynicy zaprezentowano M20 GT
Ford mustang? Nie, według twórców tego pojazdu to... Warszawa M20 GT. Samochód ten zaprezentowano wczoraj na Forum Ekonomicznym w Krynicy.
Jak nas poinformował Andrzej Cyganowski z firmy KHM Motors, prototyp powstał, za zgodą Forda, na bazie platformy mustanga. Zapożyczono także elementy z camaro. Silnik to 5-litrowa jednostka o mocy 420 koni mechanicznych. Według naszego kolejnego rozmówcy, Roberta Hadasa, karoseria pokazywanej w Krynicy Warszawy M20 GT to projekt firmy KHM. "Zmieniliśmy wszystkie elementy karoserii" - powiedział Hadas. Dodał, że prace nad tym prototypem trwały 6 lat. Pomagała Politechnika Krakowska.
Rocznie powstać może 10 takich samochodów. Wytwarzane będą pod indywidualnego klienta.
Na stronie KHM czytamy, że firma powstała z pasji do motoryzacji. "(...) Naszym głównym celem jest przywrócenie do życia legend polskiej motoryzacji, Syreny oraz Warszawy. Nowoczesny design oraz rozwiązania techniczne sprawią, że Polacy znów będą mogli być dumni z rodzimej motoryzacji (...)".
Spółka KHM Motor Poland (wcześniej Aquila Automotive Poland) powstała w 2013 r. Jej celem jest budowa samochodów nawiązujących do polskich legend.
Oto kolejny cytat ze strony KHM: "Najbliższe plany spółki, to budowa Sirelli Sport nawiązującej do Syreny Sport oraz Warszawy M20 GT, której inspiracją do zbudowania jest Warszawa M20. W przyszłości planujemy budowę samochodu elektrycznego albo hybrydowego, dlatego rozmawiamy już z firmami zajmującymi się produkcją podzespołów dla tego typu pojazdów. Zbudowana w latach 50 w oparciu o radziecki pojazd M20 Pobieda była pierwszym produkowanym seryjnie samochodem w Polsce. Z miejsca stałą się obiektem pożądania wszystkich polskich kierowców. Pragniemy, aby i nasz pojazd również stał się tym czego będą pragnąć miłośnicy motoryzacji w naszym kraju. Aby tak było musieliśmy stworzyć pojazd, który będzie przyciągał nowoczesnym i eleganckim designem, ale również osiągami. Dlatego jako baza posłużyła nam inna legenda - Ford Mustang. Silnik o mocy ponad 400 KM z pojemności 5 litrów to gwarancja niesamowitych osiągów i pięknego, rasowego dźwięku."
Według przedstawiciela firmy, KHM ma wyłączne prawa do wykorzystywania nazwy Warszawa, a Ford Europe, z którym nawiązała współpracę ma dostarczać podzespoły. Weryfikujemy te informacje.
AKTUALIZACJA.
Szanowni Państwo
W związku z ukazującymi się w mediach informacjami na temat rzekomej współpracy firmy KHM Motor Poland z Ford of Europe przy realizacji projektu Warszawa M20 GT informujemy, iż nie została podpisana żadna umowa dotycząca jakiejkolwiek kooperacji Forda ze wspomnianą firmą. Używanie logotypu Ford na stronie internetowej KHM Motor Poland z informacją o takowej współpracy jest bezpodstawne i bezprawne.
Z poważaniem, Andrzej Gołębiowski, Communication&Public Affairs Specialist, Ford Polska