Toyoty na prąd i wodór. I jeszcze jedna...

Toyota ma ściśle określoną strategię rozwoju. Zakłada ona, że samochody elektryczne sprawdzają się tylko w miastach, natomiast auta większe, stworzone do pokonywania większych dystansów muszą posiadać inne źródło napędu.

Toyota FCV-R concept
Toyota FCV-R conceptInformacja prasowa (moto)

Zgodnie z tymi planem, Toyota pokaże w na salonie w Tokio prototypy trzech pojazdów. Najciekawszym jest chyba toyota FCV-R concept, czyli samochód klasy średniej zasilany za pomocą ogniw paliwowych.

Auto mierzy 4,7 m długości, może zabrać na pokład cztery osoby i, zgodnie z informacją Japończyków, ma zasięg 700 km. Wodór przechowywany jest w specjalnym zbiorniku pod ciśnieniem 700 barów.

Model ten stanowi zapowiedź wersji produkcyjnej, która ma trafić do sprzedaży w 2015 roku.

Toyota pokaże w Tokio również pojazd o nazwie FT-EV III concept. Jest to już trzeci kolejny prototyp samochodu elektrycznego zbudowanego na bazie toyoty iQ. Samochód może zabrać cztery osoby, a pojemność litowo-jonowych baterii ma zapewnić zasięg 100 km.

Informacja prasowa (moto)

Wersja produkcyjna tego samochodu ma zadebiutować już w przyszłym roku.

Ostatnim prototypem, który zostanie pokazany w Tokio jest toyota fun-Vii. Ma to być wizja tego, jak w przyszłości łączyć się będą samochody, ludzie i społeczeństwo. Nie, nie jesteśmy w stanie powiedzieć, o co chodziło Japończykom...

Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas